لرزشگیر اپتیکال OIS به خانواده گلکسی A اضافه خواهد شد

عملکرد OIS یا “تثبیت کننده تصویر نوری” یا فینگلیش‌تر “لرزشگیر اپتیکال” چیزی نیست که در دستگاه های مقرون به صرفه پیدا کنید. با افزایش رقابت در این بخش از بازار، سامسونگ به دنبال این است که سری دستگاه های مقرون به صرفه گلکسی A خود به این ویژگی مجهز کند. به این ترتیب لرزشگیر اپتیکال OIS به خانواده گلکسی A اضافه خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

لرزشگیر اپتیکال OIS به خانواده گلکسی A

یک گزارش جدید ادعا می کند که سامسونگ قصد دارد لرزشگیر اپتیکال را به تلفن های جدید گلکسی A که در نیمه دوم امسال عرضه می کند، اضافه کند. این ویژگی تاکنون فقط به گوشی های هوشمند پرچمدار سامسونگ محدود شده است.

یک سیستم تثبیت کننده تصویر نوری از پردازش سخت افزار و نرم افزار برای کاهش تاری استفاده می کند. نتیجه این است که عکس ها و فیلم های شما به عنوان سیستم دوربین واضح تر می شوند. عنصر لنز داخل دوربین برای خنثی کردن لرزش ناشی از نگه داشتن تلفن در دست شما حرکت می کند.

علاوه بر این، از آنجا که سنسورهای تصویر در تلفن های هوشمند کوچکتر هستند، آنها تمایل دارند از نوردهی در شرایط کم نور برای گرفتن نور کافی در صحنه استفاده کنند. این همچنین می تواند به تصاویر مبهم منجر شود و OIS می تواند به کاهش اثر آن کمک کند.

لرزشگیر اپتیکال OIS به خانواده گلکسی A

قبلا شاید در دستگاه هایی مانند گلکسی S7، گلکسی نوت 10 یا گلکسی اس 20 که همگی دارای OIS هستند، از این ویژگی استفاده کرده باشید. این مورد برای سامسونگ در خانواده Galaxy A اتفاق نیفتاد، اما ممکن است این دیدگاه تغییر کند.

گزارشی از کره جنوبی ادعا می کند که سامسونگ در نیمه دوم سال جاری در نظر دارد تا لرزشگیر اپتیکال تصویر را برای برخی از گوشی های Galaxy A خود ارایه کند. احتمالا این امر قبلا انجام نشده بود زیرا هزینه اضافی اجزای OIS باعث کاهش حاشیه آن در دستگاه هایی است که از قبل دارای قیمت بسیار رقابتی هستند.

شاید این ویژگی در دستگاه های خیلی اقتصادی مانند گلکسی A11 ارایه نشود اما در دستگاه های میان رده‌تر می تواند همراه باشد. نظر شما چیست؟ فکر می کنید ویژگی مناسبی باشد؟

نوشته لرزشگیر اپتیکال OIS به خانواده گلکسی A اضافه خواهد شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.