هواوی Mate 40 شاید با Kirin 1000 ارایه شود
1 min read

هواوی Mate 40 شاید با Kirin 1000 ارایه شود

در حالی که دیروز در ترنجی خواندیم مسئولیت تولید تراشه Kirin 1020 برای هواوی Mate 40 به عهده TSMC است، امروز گفته می شود که هواوی Mate 40 شاید با Kirin 1000 ارایه شود. به هر حال شایعات زیاد است و تا زمان ارایه رسمی دستگاه موارد مانعی متنوعی را خواهیم خواند.

هواوی Mate 40 با Kirin 1000

گوشی هوشمند پرچمدار آینده هواوی ، سری Mate 40 ، در حال توسعه است. اخیرا یک سری گزارش در رابطه با هواوی و سری Mate منتشر شده است. طبق گفته یکی از منابع توییتری ، تراشه پرچمدار نسل بعدی هواوی با نام Kirin 1000 نامگذاری شده است. این تراشه از فرایند ۵ نانومتری TSMC استفاده می کند و توسط سری Huawei Mate 40 ارایه می شود.

به گفته منابع صنعت، Kirin 1000 از نام مستعار “بالتیمور” در حال توسعه است. این تراشه همانطور که گفتیم از فناوری ۵ نانومتری استفاده می کند و ممکن است از معماری Cortex A78 استفاده کند. CPU و GPU آشکارا بهبود خواهند یافت. ما درباره Kirin 1020 هم شنیده ایم اما به نظر می رسد با Kirin 1000 متفاوت است.

می دانیم Kirin 990 5G از معماری Cortex A76 استفاده می کند. اگر هواوی از A77 پرش کند و به معماری A78 ارتقاء یابد ، عملکرد CPU و GPU بسیار بهبود خواهد یافت. با این حال، ما تا کنفرانس مطبوعاتی انتظار نداریم اطلاعات خاصی در مورد CPU وجود داشته باشد.

طبق معمول ، پردازنده جدید پرچمدار Huawei با سری جدید Mate اواخر تابستان ارایه می شود. بنابراین بدون هیچ تعجبی ، سری Huawei Mate 40 باید با پردازنده های ۵ نانومتری به عنوان اولین مدل ها ارایه شود. به طور موقت، به دلیل برتری اول حرکت، حریف های اندرویدی خود را در عملکرد مغلوب می کند.

علاوه بر این ، سری Mate 40 دارای هواوی Mate 40 ، Mate 40 Pro ، Mate 40 RS Porsche و غیره خواهد بود. هنوز مشخص نیست که آیا یک “پرو پلاس” Mate 40 Pro + وجود خواهد داشت یا خیر. اگر هواوی Mate 40 Pro + را ارایه کند، احتمالاً نسخه طراحی پورشه بر اساس Mate 40 Pro + باشد.

رندرهای غیررسمی اخیر به ما این نگاه را نشان می دهد که سری Huawei Mate 40 چه شکلی می تواند به نظر برسد. Huawei Mate 40 با تنظیم دوربین پنج گانه ارائه می شود. چهار سنسور دوربین و یک فلاش در یک محفظه ماتریسی قرار دارند. با این حال ، دوربین دیگری نیز در زیر ماتریس وجود دارد. این سنسور مستقل باید با نگاهی به کتیبه “100X” در کنار دوربین تنها باشد.

بزرگترین ویژگی طراحی پشت طراحی جدید صفحه نمایش ثانویه است، خب البته شاید. این صفحه ثانویه زمان ، قدرت ، فای ، ساعت و سیگنال های شبکه را نشان می دهد. البته، من معتقدم که این زیر صفحه نمایش عملکردهای بیشتری نیز دارد ، مانند یک تایمر خودکار ، منظره یاب و غیره. این اولین باری است که چنین طراحیی را از هواوی خواهیم داشت. با این حال، این صنعت کاملاً جدید نیست. گوشی Meizu Pro 7 را به خاطر دارید؟ این گوشی از صفحه نمایش عقب ثانویه مشابه برخوردار است. اگرچه ، در گوشی هوشمند Meizu Pro 7 ، دوربین های عقب دوگانه در صفحه نمایش ثانویه تعبیه شده اند.

شایعات نشان می دهد که سری Mate 40 از یک صفحه نمایش خمیده سه بعدی استفاده می کند، بیشتر شبیه به هواوی میت 30 پرو. علاوه بر این ، هیچ شکاف و سوراخی وجود ندارد. از همین حالا ، گمانه زنی ها ادعا می کنند که این شرکت از دوربین زیر نمایشگر استفاده خواهد کرد. با این حال ، فناوری دوربین زیر صفحه نمایش هنوز در دست توسعه است. ممکن است استفاده هواوی از این ویژگی برای هواوی امکان پذیر نباشد. بهترین شرط ، طراحی دوربین پاپ آپ است که ایده بد نخواهد بود.

نظر شما چیست؟ منتظر هواوی میت ۴۰ هستید؟

نوشته هواوی Mate 40 شاید با Kirin 1000 ارایه شود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.