تراشه ۸ نانومتری سامسونگ Exynos 880 5G با NPU اختصاصی رسما معرفی شد
1 min read

تراشه ۸ نانومتری سامسونگ Exynos 880 5G با NPU اختصاصی رسما معرفی شد

سامسونگ از پردازنده جدید Exynos رونمایی کرده که مخصوص گوشی های میان رده ساخته شده است. اگزینوس ۸۸۰ از قابلیت اتصال یکپارچه 5G و عملکرد سریعتر برای کارهای سنگین تر مانند بازی برخوردار است. این یک نسخه میان رده از Exynos 980 است که سال گذشته معرقی شد. تراشه ۸ نانومتری سامسونگ Exynos 880 5G برای اولین بار در یک گوشی میان رده Vivo استفاده شده است که در مطلب آتی به آن بیشتر آشنا می شنویم اما فعلا روی صحبت ما با خود تراشه است.

سامسونگ Exynos 880 5G

تراشه Exynos 880 با استفاده از فرآیند 8nm FinFET با کارآیی قدرتمند از سامسونگ ساخته شده است. این پردازنده دارای پردازنده مرکزی (CPU) هشت هشته ای ۶۴ بیتی است که شامل دو هسته ARM Cortex-A76 با کلاک 2GHz و شش هسته ARM Cortex-A55 با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز است. چیپست با حافظه رم LPDDR4X و حافظه داخلی UFS 2.1 (و eMMC 5.1) سازگار است.

پردازنده جدید Exynos سامسونگ از پردازنده گرافیکی ARM Mali-G76 MP5 استفاده می کند و عملکرد بازی سریعتری را نوید می کند. این شرکت ادعا می کند که چیپست جدید از API ها و فناوری های پیشرفته بازی برای کاهش زمان بارگذاری و ارائه نرخ فریم بالا پشتیبانی می کند. GPU همچنین از نمایشگرهای Full HD +یا (2520 × 1080 پیکسل) پشتیبانی می کند.

دوربین ISP دوربین اگزینوس ۸۸۰ سامسونگ

تراشه ۸ نانومتری سامسونگ Exynos 880 5G

برای تصویربرداری ، Exynos 880 با ISP که از سنسور دوربین ۶۴ مگاپیکسلی یا دوربین دوگانه 20MP + 20MP پشتیبانی می کند، ارایه خواهد شد. پشتیبانی از ضبط ویدیوی حداکثر 4K تا 30 فریم در ثانیه وجود دارد و از رمزگشایی / رمزگذاری فیلم 4K با کدک های H.265 ، H.264 و VP9 پشتیبانی می کند. NPU و DSP یکپارچه ای برای پردازش هوش مصنوعی در دستگاه وجود دارد و آنها هر دو یک کنترلر و DMA (دسترسی مستقیم به حافظه) برای عملکرد سریعتر و کارآمد به اشتراک می گذارند.

ویژگی های اتصال اگزینوس ۸۸۰ شامل یک مودم یکپارچه 5G است که از حداکثر سرعت دانلود 2.55 گیگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود حداکثر 1.28 گیگابیت بر ثانیه از طریق شبکه های 5G NR زیر 6GHz پشتیبانی می کند. ویژگی اتصال دوگانه E-UTRA-NR چیپست ترکیبی از شبکه 5G و 4G LTE است تا سرعت دانلود حداکثر 3.55 گیگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود حداکثر 1.38Gbps را داشته باشد. به نظر می رسد همان مودم است که در Exynos 980 استفاده می شود.

از دیگر ویژگی های تراشه Exynos 880 می توان به پورت دو باند Wi-Fi b/g/n/ac ، بلوتوث 5.0 ، رادیو FM ، GPS ، GLONASS ، BeiDou ، Galileo و درگاه USB Type-C اشاره کرد. این چیپست از قبل تولید انبوه شده است و Vivo از Exynos 880 در تلفن هوشمند جدید خود یعنی Vivo Y70s استفاده کرده است. گوشی هوشمند میان رده 5G که چند روز پیش به بازار عرضه و برای بازار چین معرفی شده است.

نظر شما درباره تراشه ۸ نانومتری سامسونگ Exynos 880 5G چیست؟

نوشته تراشه ۸ نانومتری سامسونگ Exynos 880 5G با NPU اختصاصی رسما معرفی شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.