اجباری شدن تایید اپل آی دی با شماره دردسر جدید برای کاربران ایرانی
1 min read

اجباری شدن تایید اپل آی دی با شماره دردسر جدید برای کاربران ایرانی

به نظر می رسد که اپل در جهت ارتقا امنیت سرویس های خود اقدام به اجباری شدن تایید اپل آی دی با شماره کرده است و این یعنی یک دردسر جدید برای کاربران ایرانی که دوست دارند از اکوسیستم اپل استفاده کنند اما می دانند که اپل نمی خواهد به هیچ عنوان به کاربران ایرانی سرویس بدهد، حداقل بر اساس محدودیت‌های دولت امریکا این عدم تمایل وجود دارد اما هر چه که هست کاربرانی نه چندان کم تعداد در بازار کشور ما هستند که محصولات این شرکت را دوست دارند و خیلی هم منطقی است اما با وجود این شرایط به نظر می رسد که این علاقه کاملا یک‌طرفه است!

اجباری شدن تایید اپل آی دی با شماره

اجباری شدن تایید اپل آی دی با شماره

با اجباری شدن احراز صحت شماره تلفن وارد شده برای ساخت اپل ID حالا کاربران ایران که در کنار کره شمالی، سودان، کوبا و سوریه؛ جزء کشورهای ممنوعه اپل است، راه منطقی قابل اطمینان برای ساخت Apple ID ندارند.

این می تواند پس از مشکلاتی که برای نرم افزارهای ایرانی، توسعه دهنده‌های ایرانی و البته عدم ارایه هیچ‌گونه خدمات رسمی به کاربران کشورمان شرایط بحرانی برای فروش آیفون ها ایجاد کند.

البته کاربران مشتاق اپل که در ایران زندگی می کنند (یا حتی بیرون از این بحث، علاقه‌مندان به فناوری که در ایران زندگی می کنند) همیشه راه‌های دور زدن این محدودیت ها را خواهند یافت اما فعلا راه‌هایی که وجود دارد اصلا قابل اعتماد نیست و توصیه نمی شود.

اگر شما کاربر اپل هستید و Apple ID دارید توصیه می شود از حساب کاربری خود خارج نشوید. این یعنی علاوه بر اینکه آگاهانه از آن خارج نمی شوید، آیفون خود ریست فکتوری نکنید، اگر می خواهید موبایل خود را عوض کنید فعلا صبر کنید تا مشخص شود که چه راه حلی برای دور زدن این شرایط وجود دارد.

شما کاربر اپل هستید؟ فکر می کنید با این شرایط چقدر بتوان پایبند به اکوسیستم محصولات این برند باقی ماند؟

نوشته اجباری شدن تایید اپل آی دی با شماره دردسر جدید برای کاربران ایرانی اولین بار در ترنجی پدیدار شد.