حق اختراع گوشی تاشو شیائومی شبیه به هواوی Mate X

بارها گفته ام که به نظر شخصی من، طراحی هواوی Mate X یکی از بهینه ترین فرم‌فکتورها برای گوشی یا تبلت تاشو است. تلاش های متفاوتی در این عرصه به تولید رسیده اند و در این بین حداقل من اینطور فکر می کنم. به نظر می رسد که در شیائومی هم اینطور فکر می کنند و حق اختراع گوشی تاشو شیائومی شبیه به هواوی Mate X است. البته این یکی از حق اختراع های ثبت شده شیائومی است و لزوما به آن معنا نیست که خروجی نهایی آن ها همین است.

حق اختراع گوشی تاشو شیائومی

حق اختراع گوشی تاشو شیائومی

اخیرا ثبت اختراع جدید شیائومی برای یک تلفن هوشمند تاشو منتشر شده است. این اختراع در پایگاه داده CNIPA (اداره ملی مالکیت معنوی چین) پیدا شده است و دستگاهی را نشان می دهد که بسیار شبیه هواوی Mate X است.

با نگاهی به تصاویر، ثبت اختراع شیائومی برای گوشی هوشمند با نمایشگر منعطفی است که هنگامی که کاملا باز شود، با یک گودی قابل توجه در گوشه سمت راست می چرخد. در صورت خم شدن به بیرون، قسمت عقب قسمت جلویی آن دارای بدنه تمام صفحه است در حالی که قسمت عقب دارای یک بخش باریک است که ماژول دوربین آن را در خود جای داده است. این طراحی کاملا شبیه Mate X است که در اوایل سال جاری به بازار عرضه شد.

صفحه نمایش بزرگ در قسمت جلویی حاوی حاشیه های ناچیزی است که در گوشه و کنار آن قرار دارد و در گوشه سمت راست نیز از دکمه های صدا و دکمه پاور استفاده شده است. بخش باریک در پشتی یک دوربین چهارگانه را به همراه میکروفون، فلاش LED و یک دکمه نیز نصب کرده است. این دکمه ظاهرا فشرده شده است تا نمایشگر از جای آن باز شود. به عبارت دیگر، نمایشگر با این مکانیزم ایمن شده است. این هم باز دقیقا همان راه حل هواوی است.

تلفن هوشمند اختراع شده شیائومی از طریق درگاه USB Type C شارژ می شود و با یک بلندگو در کنار هم قرار گرفته است. هنگام مشاهده دستگاه از پشت، می توانید مکانیک لولا را در قسمت عقب دستگاه مشاهده کنید. متاسفانه، معلوم نیست که غول فناوری چینی واقعاً چنین دستگاهی را تولید کند یا اینکه فقط یک حق اختراع را شاهد هستیم.

نظر شما چیست؟ بهترین فرم فکتور فعلی گوشی تاشو برای شما کدام است؟

نوشته حق اختراع گوشی تاشو شیائومی شبیه به هواوی Mate X اولین بار در ترنجی پدیدار شد.