چه عناصری در غرفه سازی موثر هستند؟

در کار غرفه سازی نمایشگاهی عناصری وجود دارند که تاثیر بسیاری روی موفقیت غرفه می گذارند. غرفه سازی 5 عنصر تاثیر گذار دارد که می خواهیم در این مطلب به آن ها بپردازیم. زمانی که قصد شرکت در یک نمایشگاه و انجام غرفه سازی را دارید باید این عناصر و عوامل را در نظر بگیرید تا بتوانید در نمایشگاه موفق باشید.

عناصر 5 گانه ی غرفه سازی نمایشگاهی

  1. رنگ

برای انتخاب رنگ باید تلاش کنید که بیشتر از یه حدی از رنگ ها در غرفه سازی ارزان استفاده نشود یعنی در طراحی غرفه حداکثر از سه رنگ استفاده شود. خود رنگ ها به دو دسته تقسیم می شوند که برای انتخاب رنگ در طاحی غرفه باید به آن ها توجه کرد. رنگ ها به دو دسته ی رنگ های گرم و رنگ های سرد تقسیم می شوند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

1.1. رنگ گرم

معمولا در قسمت هایی از غرفه که دوست دارید بیشتر به چشم بازدیدکنندگان بیاید مثلا قسمتی که محصولات یا خدماتتان را به نمایش در می آورید یا قسمتی که قرار است نام برند شما در آن بدرخشد باید از رنگ های گرمی مثل زرد، قرمز، صورتی و نارنجی استفاده کنید.

2.1. رنگهای سرد

رنگ های مثل آبی، سبز و یا رنگ های مخلوطی مثل بنفش که ترکیب رنگآبی و قرمز هستند سادگی و حرفه ای بودن کار شما را نشان می دهند به همین دلیل در نظر گرفتن رنگ ها برای غرفه سازی بسیار مهم است.

به جز رنگ های گرم و رنگ های سرد دسته ی دیگری نیز وجود دارند به نام رنگ های خنثی مثل رنگ های خاکستری و سفید. این رنگ ها حس خیلی کمی به بازدید کننده منتقل می کنند و نقش زیادی در تاثیرگذاری ندارند.

  1. نور

یکی از عناصر تاثیر گذار دیگر در غرفه سازی نور است. نور در جلب توجه بازدید کنندگان تاثیر زیادی دارد به همین علت باید به بخش هایی که می خواهید بیشتر توی چشم باشند نور بیشتری هم بتابانید. برای بیشتر به چشم آمدن آن قسمت باید نور را در قسمت های دیگر کم کنید.

3.حرکت

شاید باورتان نشود اما حرکت در تاثیرگذاری غرفه شما روی مخاطب بسیار مهم است که به شکل های مختلفی می توانید آن را در غرفه سازی به کار ببرید. برای این کار می توانید از پروژکتور و صفحه نمایش های بزرگ استفاده کنید تا محصولات و خدمات سازمان و کسب و کار خود را به نمایش درآورید. این کار تاثیر زیادی در ذهن مخاطب ایجاد می کند و باعث ماندگاری اسم شما می شود.

  1. صدا

پخش آهنگی که با موضوع نمایشگاه و یا محصولات و خدماتتان متناسب باشد تاثیر زیادی روی بازدید کننده می گذارد البته برای این کار در غرفه سازی باید به نکاتی توجه کنید:

میزان صدا جوری باشد که برای گوش مخاطب زننده نباشد، در نمایشگاه های رسمی از آهنگ های ملایم و ساده و در نمایشگاه های غیر رسمی از آهنگ های شاد و پر جنب و جوش استفاده کنید.

  1. بو

آخرین عامل تاثیرگذار در موفقیت غرفه و غرفه سازی بو است که می تواند تاثیر بسیاری روی تعداد خرید بازدیدکنندگان از غرفه شما بگذارد.

پژوهشگران و محققانی در بلژیک در یک دوره ده روزه رفتار 201 خریدار در یک فروشگاه زنجیره ای کتاب که در آن بوی شکلات در بعضی از کتاب فروشی ها پخش شده بود بررسی کردند و نتیجه ای که گرفتند به شرح زیر بود:

کسانی که داخل این مغازه ها شده بودند 3 برابر بیشتر از سایرین کتاب های رمانتیک و کتاب های آشپزی را بررسی کردند و فروش این مغازه ها نیز در این دوره ی 10 روزه 6 برابر شد.

برای نمایشگاه از چه هدایای تبلیغاتی استفاده کنیم؟

زمانی که قصد شرکت در یک نمایشگاه را دارید و می خواهید در آن نمایشگاه غرفه ای داشته باشید علاوه بر اینکه باید به اجاره تجهیزات نمایشگاهی توجه کنید باید هدایایی را نیز با توجه به بودجه ای که دارید برای بازدید کنندگان یا مشتریان در نظر بگیرید تا اسم برند شما همیشه در ذهنشان ماندگار شود. این هدایا یک تبلیغات بسیار تاثیرگذار برای کسب و کارتان محسوب می شوند. هدایای مد نظرتان می توانند چوبی، پلاستیکی، کاغذی و … باشند که بستگی به بودجه شما دارد.

بعد از اجاره تجهیزات نمایشگاهی حتما به سراغ تهیه ی این هدایا بروید و سعی کنید هدایایی که تهیه می کنید دارای بسته بندی خاص باشد چون تاثیر بیشتری روی ذهن مشتری می گذارد. برای تهیه این وسایل تبلیغاتی می توانید به شرکت های اجاره تجهیزات نمایشگاهی مراجعه کنید تا بهترین هدایایی که به کسب و کار شما مرتبط است را برایتان تهیه کنند. هدایایی که در نمایشگاه به مشتریان می دهید باید شما را در رسیدن به اهدافتان یاری کنند.

استفاده از هدایای تبلیغاتی چه مزایایی دارد؟

1- برندینگ سازی و شناخت کسب و کار و حرفه تان به مشتریان و بازدیدکنندگان

2- ماندگاری و اثرگذاری شما در ذهن مخاطبان و ایجاد وفاداری مشتریان نسبت به شما

اگر در انتخاب شرکت اجاره تجهیزات نمایشگاهی تهران و انتخاب هدایای مورد نظر به اندازه کافی دقت و ظرافت خرج کنید می توانید با استفاده از هدایای ساده حس خوبی را در ذهن مشتریان ایجاد کنید. ایجاد این حس خوب به قیمت هدیه و نوع آن بستگی ندارد فقط کافیست هدیه شما با کسب و کار و هدفتان تناسب داشته باشد.

هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی چیست؟

هدایای تبلیغاتی به محصولاتی گفته می شود که یک کسب و کاری که در نمایشگاه غرفه دارد یا یک برند خاص برای برند سازی و یا معرفی خدمات و محصولاتش به مخاطبان و مشتریان هدیه می دهد. محصولاتی که به عنوان هدایای تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرید و می توان آن ها را از اجاره تجهیزات نمایشگاهی تهیه کرد انواع مختلف زیادی دارند مثل مداد، خودکار، جواهرات، کالاهای گران قیمت، محصولات چوبی و لوکس که هر کدام از آن ها تاثیرات زیادی روی کسب و کار می گذارند.

امروزه هدایای تبلیغای تبدیل به یک صنعت شده است که نقش بسیاری در فرهنگ، اجتماع و سیاست دارد به همین دلیل یک صنعت با اهمیت است که کسی نمی تواند نقش آن را نادیده بگیرد. در دنیای امروزی معمولا کسب و کارهایی در نمایشگاه موفق می شوند که از اهمیت هدایای تبلیغاتی با خبر باشند و بتوانند ارزش آن را در نمایشگاه درک کنند. این کسب و کارها با استفاده از هدایای تبلیغاتی تاثیر زیادی روی ذهن مخاطبان می گذارند به همین دلیل موفقیت های زیادی کسب می کنند.

بنابراین یکی از عوامل موفقیت در نمایشگاه ها پس از اجاره تجهیزات نمایشگاهی آرمان مناسب می تواند هدایای تبلیغاتی باشد. این هدایا فرصتی را برای شما در نمایشگاه ایجاد می کند که از سمت بازدید کنندگان موذد توجه قرار بگیرید و آن ها را به غرفه خود جذب کنید. یکی از چیز هایی که شما را با رقیبانی که در کسب و کارتان دارید آشنا می کند شرکت در نمایشگاه ها، کنفرانس ها، سمینارها و روادیدهاست که در صنایع مختلف برگزار می شود و با شرکت در آن ها می توانید رقیبان کاری خود را بشناسید.

زمانی که با رقیب های خود آشنا می شوید راحت تر می توانید درباره هدایای تبلیغاتی تصمیم گیری کنید چون می دانید کدام یکاز رقیب های شما قوی تر است و باید چه کنید که بتوانید از آن ها جلو بزنید. هیچوقت نباید فراموش کنید که هر چقدر غرفه ی شما در نمایشگاه جذاب تر باشد بازدیدکنندگان بیشتری به کسب و کار شما علاقه مند می شوند به همین دلیل با دادن هدایای تبلیغاتی می توانید اعتبار و محوبیت زیادی برای خود بدست آورید.

نوشته چه عناصری در غرفه سازی موثر هستند؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.