چگونه ردیاب بسازیم؟

این روزها ردیاب ها به یک تکنولوژی مصرفی مهم و کارآمد شده اند. این تکنولوژی با استفاده از فرکانس های ماهواره ای و پردازش آن در دستگاه های گیرنده، یک مختصات دقیق از موقعیت جغرافیایی مورد نظر را به ما می دهند. استفاده از ردیاب ها آنقدر فراگیر شده که بسیاری از افراد به دنبال راه هایی برای ساخت آن در موقعیت های متفاوت هستند. اگر شما هم به ساخت یک ردیاب ساده فکر می کنید، با ما در این مطلب همراه باشید.

ردیاب شخصی دست ساز در دستان شما

محال است از تکنولوژی استفاده کنید اما کابردهای جی پی اس را ندانید یا آن را بی فایده تصور کنید. حقیقت این است که هرچه در دنیای ماشینی پیش می رویم، بیشتر به استفاده از تکتولوژی هایی مانند ردیاب احساس نیاز می کنیم. به همین دلیل است که امروزه کمتر کسی را می توان یافت که به دنبال خرید لوازمی مانند جی پی اس خودرو نباشد. اما برای اینکه خودمان بدون نیاز به تلفن همراه یک دستگاه جی پی اس بسازیم به ابزارهایی نیاز داریم؟

برای ساخت ردیاب ساده به چه چیزهایی نیاز دارید؟

برای ساخت ردیاب پیش از هرچیز باید اطلاعات ابتدایی الکترونیکی داشته باشید. فراموش نکنید که قرار است یک ابزار ساده و کاربردی بسازید. پس اگر اطلاعات درستی از اتصالات الکتریکی ندارید، می توانید با یک جستجوی ساده، قبل از شروع کار با قوانین کلی و ابزارهای آن به نحوی آشنا شوید که حتی ساختار یک دزدگیر ماهواره ای را هم بشناسید. پس از این مرحله لازم است لوازم مورد نیاز را تهیه کنید.

برد آردوینو، راهنمای اتصالات gps

می توان گفت این برد یک دهکده کوچک مغناطیسی است. فضایی الکترونیکی که روی آن تعدادی پین ورودی و خروجی و چند پین تقویت کننده وجود دارد. این برد یک بستر مناسب است که اتصالات جی پی اس را پردازش می کند تا دستورهای آن به درستی اجرا شود.

برقراری ارتباط با ماژول سیم کارت GSM

ماژول سیم کارت GSM یکی از لوازم مورد نیاز برای ساخت یک ردیاب ساده است. ماژول سیم کارت در حقیقت یک مجموعه از سلول های ارتباطی است. با کمک این شبکه های ارتباطی پیام ردیاب به راحتی منتقل می شود. ماژول ها حساسیت بالایی دارد و به همین دلیل چند سالی است که تقریبا در همه ابزارهای ماهواره ای مانند دستگاه شنود داخل ماشین به کار می روند.

باتری لیتیومی به عنوان یک منبع تغذیه

لوازم معرفی شده یک شبکه جریان سیگنال را فراهم می کنند؛ اما در این میان باید یک نیروی محرکی وجود داشته باشد تا بتواند این جریان را با قدرت بالایی منتقل کند. باتری همان منبع قدرت است که بدون آن امکان شروع ردیابی عملا غیرممکن است.

مشکلات ردیاب دست ساز را نادیده نگیرید

با برقراری ارتباط میان این لوازم و ایجاد یک میدان ارتباطی، می توانید یک ردیاب خانگی بسازید. شاید تصور کنید که با این ردیاب شخصی کوچک می توانید همه نیازهای خود را به جی پی اس همراه برطرف کنید. اما حقیقت این است که این وسیله دست ساز شما نمی تواند پاسخگوی خوبی برای شما باشد. ردیابی با این جی پی اس ساده و دست ساز بسیار سخت است و عملا بعد از استفاده از آن با مشکلاتی روبه رو خواهید بود. موارد زیر بخشی از این مشکلات هستند.

مواجهه با یک ردیابی ناموفق

میزان حساسیت جی پی اس ها دقت ابزارهای ردیابی را تعیین می کنند. روشن است که ابزارهای دست ساز دقت بسیار کمتری نسبت به ابزارهای آماده دارند. دلیل آن هم امکانات بیشتر تولیدکنندگان است. آنها با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته، پیش از بسته بندی، میزان دقت اطلاعات و حساسیت gps ها را بررسی می کنند تا در صورت ایجاد اشکال به سطح قبلی یعنی مرحله برقراری اتصال بازگردانده شوند. این امکان در جی پی اس های خانگی وجود ندارد چراکه دقت و حساسیت بردهای به کاربرده شده در ردیاب دست ساز بسیار پایین است.

شکست ردیاب خانگی در ماراتن شکل ظاهری

ردیاب های شرکتی ظاهری زیبا و کاربردی دارند و به سادگی حمل می شوند. این بردها معمولا به وسیله پلاستیک فشرده پوشانده می شوند و این فرآیند باعث ایجاد ظاهری زیبا می شود. اما علاوه بر زیبایی ظاهری، حمل و نقل این ردیاب ها به دلیل اشکال هندسی منظم بسیار ساده است. ردیاب های ساخته دست ما این ویژگی را ندارند. شکل ظاهری این ردیاب ها خام است و این موضوع باعث شده تا حمل و نصب آن هم به سادگی امکان پذیر نباشد.

یک ردیاب حرفه ای با ویژگی های منحصر به فرد

ساخت ردیاب در خانه کار چندان دشواری نیست. با کمک ابزارهایی که معرفی کردیم می توانید یک جی پی اس ساده بسازید. اما با محاسبه هزینه، زمان و انرژی مصرف شده و البته با بررسی ویژگی های محصول نهایی، متوجه می شویم که صرف اقتصادی و روانی یک ردیاب حرفه ای بسیار بیشتر خواهد بود. اگر شما هم به دنبال این ردیاب شخصی هستید پیشنهاد می کنیم سری به سایت ایران رهیاب بزنید. در این فروشگاه اینترنتی می توانید دنیایی از gps ها را با ویژگی های مختلف ببینید و ردیاب موردنظرتان را با قیمت های مناسب خریداری کنید.

نوشته چگونه ردیاب بسازیم؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.