تولید گوشی داخلی با اندروید بومی به شرط ارایه بسته حمایتی
1 min read

تولید گوشی داخلی با اندروید بومی به شرط ارایه بسته حمایتی

وزیر ارتباطات می گوید در شرایط تحریم اندروید اختصاصی شده می تواند ما را در برابر تحریم ها پایدارتر کند و ارزیابی ما و وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که توان تولید این گوشی ها وجود دارد به شرطی که بسته های حمایتی ارایه شود. همانطور که خواندید تولید گوشی داخلی با اندروید بومی به شرط ارایه بسته حمایتی انجام پذیر است. اما آیا ارزشش را دارد اصلا؟!

گوشی داخلی با اندروید بومی

گوشی داخلی با اندروید بومی

آقای آذری جهرمی در پاسخ به سوالی که چرا از اندروید ایرانی رونمایی نمی شود، گفت:

از اندروید اختصاصی شده رونمایی شد و این اندروید روی یک مدل گوشی هم پیاده سازی شده و آماده عرضه است که البته به انتخاب کاربر بستگی دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا تفاهم نامه امضاشده در سال گذشته مبنی بر تولید دو میلیون گوشی تلفن همراه گوشی تلفن همراه ایرانی عملی نشده است؟ گفت:

مشکل بازار گوشی تلفن همراه با ظرفیت تولید داخلی حل نمی شود چراکه ظرفیت تولید داخل تا پایان امسال ۴۰۰ هزار گوشی است، اما بازار نیازمند یک میلیون گوشی در ماه و سالانه دوازده میلیون گوشی است.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا زنجیره تولید و تامین گوشی را در کشور های تولیدکننده دچار مشکل کرده است، افزود:

جدای از این تامین ارز هم دچار اخلال شد و ما بهانه کمبود گوشی در بازار را نباید به گردن تولیدکنندگان داخلی بیندازیم چراکه تولیدکننده داخلی خودش صد هزار مشکل دارد که این مشکلات شامل مقررات دست و پاگیر، موضوع رقابت، تامین قطعات و مقابله با تحریم هاست.

به این ترتیب به نظر می رسد که برای تولید یک محصولی که تقریبا خریداری نخواهد داشت نیازمند بسته حمایتی هستند! واقعا شما حاضر هستید دستگاهی که گوگل پلی سرویس ندارد و تولید داخل است و راه‌حل های داخلی برای دسترسی به دنیای اندروید را می دهد بخرید؟!

نوشته تولید گوشی داخلی با اندروید بومی به شرط ارایه بسته حمایتی اولین بار در ترنجی پدیدار شد.