اگر موبایل شما را دزدیدند در محل بمانید و با ۱۱۰ تماس بگیرید
1 min read

اگر موبایل شما را دزدیدند در محل بمانید و با ۱۱۰ تماس بگیرید

امیدوارم که هرگز برای شما چنین حادثه ای رخ ندهد، آن هم در این روزها که قیمت موبایل آنقدر بالاست که اگر بخواهید مدل موبایل خود را دوباره بخرید باید چند برابر هزینه کنید. به هر صورت اما این روزها با گران شدن موبایل ها شاهد افزایش پدیده دزدی موبایل هستیم. توصیه جدید پلیس این است که اگر موبایل شما را دزدیدند در محل بمانید و با ۱۱۰ تماس بگیرید. پیشنهاد آن ها این است که به صورت تلفنی مقدمات تشکیل پرونده را از ۱۱۰ پیگیری کنید.

اگر موبایل شما را دزدیدند

موبایل سرقتی

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ افزایش این جرائم را در روزهای فعلی به نسبت سال گذشته اخباری نادرست خوانده و گفت:

به هر حال نگرانی که در این گونه جرایم وجود دارد باعث شده جرائم کیف‌قاپی سال گذشته در ذهن شهروندان تداعی شده و تصورات بر این باشد که سرقت‌ها در تهران در حال افزایش است اما آمارهای حاکی از کاهش این جرائم به نسبت دو ماه و بیست و یک روز گذشته‌ی سال ۹۸ دارد.

وی افزود: ما به جد در حال پیگیری این موضوع هستیم. اما بخش تاثیر‌گذار این موضوع در کاهش سرقت‌ها خود شهروندان هستند. بنده مکرر اعلام کرده‌ام که مردم عزیزمان به جهت بالا رفتن قیمت موبایل مراقبت بیشتری از موبایلشان داشته باشند.

سردار لطفی گفت: سارقان در بازجویی‌های پلیس می‌گویند به جهت بالارفتن قیمت موبایل و سهولت در سرقت این کالا از شهروندان موبایل‌قاپی را به سرقت‌های دیگر ترجیح می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد:

اگر شخصی گوشی تلفن همراهش به سرقت رفت باید به محض سرقت به ۱۱۰ اطلاع دهد و از طریق ۱۱۰ پیگیر موضوع شده و مقدمات تشکیل پرونده را انجام دهد. بهتر است در همان نقطه‌ی ارتکاب جرم بماند تا ماموران پلیس ۱۱۰ به آنجا برسند. باید بدانیم که ردیابی موبایل‌های به سرقت رفته امری زمانبر است اما پلیس به همکاری مخابرات آن را پیگیری می‌کند به طوری‌که کشفیات موبایل‌های سرقتی قابل توجه است.

سامانه نما

این مسئول در نیروی پلیس تهران بزرگ گفت: به محض اینکه سریال گوشی سرقت شده در سیستم ثبت می‌شود با ردیابی‌های مستمر پلیس احتمال پیدا شدن گوشی بسیار بالاست. گوشی‌هایی که کشف می‌شود به صاحبانشان بازگردانده خواهد شد. برای سهولت در کار نیز پلیس سامانه‌ای را به تازگی طراحی و راه‌اندازی کرده است که سامانه‌ی “نما” نام گرفته و در سایت پلیس قابل رویت است. در این سامانه تصاویر کشفیات پلیس برای مردم منتشر می‌شود تا افراد از این طریق پرونده‌های خود را پیگیری کنند.

شما یا اطرافیان‌تان این روزها قربانی دزدی موبایل بوده اید؟

نوشته اگر موبایل شما را دزدیدند در محل بمانید و با ۱۱۰ تماس بگیرید اولین بار در ترنجی پدیدار شد.