تصاویر آیفون ۱۲ در رندرهای طراحی کامپیوتری لو رفت
1 min read

تصاویر آیفون ۱۲ در رندرهای طراحی کامپیوتری لو رفت

احتمالا در تابستان شاهد تعداد فزاینده ای از تصاویر مدعی برای آیفون ۱۲ خواهیم بود. جدیدترین آنها امشب منتشر شده که نشان می دهد طراحی جدید ممکن است کمتر از مدل قبلی جدید باشد. امروز تصاویر آیفون ۱۲ در رندرهای طراحی کامپیوتری لو رفته که موارد خیلی جدیدی را به ما نشان نمی دهد و فقط ۳ اندازه متفاوت را نشان می دهد.

آیفون ۱۲

به طور خاص یکی از منابع قابل اعتماد درباره اخبار اپلی یعنی EverythingApplePro پیشنهاد می کند که ماژول مورد انتظار LiDAR برای عملکرد بهتر AR فقط به نسخه بزرگتر از دو مدل آیفون ۱۲ پرو که انتظار داریم محدود شود. یعنی دوربین LiDAR فقط برای آیفون ۱۲ پرو مکس خواهد بود. همچنین خبر بد این است که و اندازه ناچ در مقایسه با آیفون ۱۱ پرو بی تغییر باقی خواهد ماند.

طراحی آیفون ۱۲ احتمالا چیزی نخواهد بود که فکر می کردیم. تصاویر رندرهای کامپیوتری آیفون ۱۲ اخیر یک تصویر کاملا متفاوت را ترسیم می کنند. آیا اپل اطلاعات بزرگی را لو داده است؟

ناچ قدیمی، محل smart connector حتی بزرگتر در مدل 6.1 (ظاهرا قطع آنتن mmwave) و LiDAR در مدل ۶.۱ اینچی آیفون ۱۲ پرو وجود ندارد. طرح لنزها هم همان چیزی است که در آیفون ۱۱ پرو دیدم.

گزارش های قبلی حاکی از آن بود که اسکنر LiDAR که در آیپد پرو ۲۰۲۰ وجود دارد، در هر دو مدل آیفون ۱۲ پرو حضور خواهد داشت. این اسکنر که بر روی یک اصل مشابه با سیستم جلویی TrueDepth استفاده شده برای Face ID کار می کند، به دستگاه اجازه می دهد تا یک مدل سه بعدی دقیق تر از دنیای واقعی ایجاد کند. این عملکرد بهتر AR را ممکن می کند و اپل ممکن است برنامه های دیگری را نیز در نظر داشته باشد.

ایده ویژگی جدید محدود به آیفون بزرگتر بدون سابقه نیست: حالت پرتره در ابتدا محدود به آیفون ۷ پلاس بود. محدودیت های فضای داخلی در این مرحله توضیحاتی را ارائه می داد و غیرممکن نیست که همین مورد بتواند امسال در مورد LiDAR اعمال شود. با این حال، اکنون که استراتژی اپل این است که مدل های آیفون Pro و غیر Pro داشته باشد، عجیب خواهد بود که یک عنوان جدید از ویژگی های موجود در یکی از دو مدل Pro وجود نداشته باشد.

گزارش های اولیه حاکی از آن است که آیفون های پرچمدار امسال از ناچ کمتری برخوردار هستند و تصاویر ادعایی از این مورد وجود داشته است. اما جدیدترین تصاویر CAD، اندازه ناچ بدون تغییر از آیفون ۱۱ پرو را نشان می دهد.

ما قبلاً خاطرنشان کردیم که ادعا می شود تصاویر CAD آیفون ۱۲ معنی چندانی ندارند. همیشه هر سال تعداد زیادی از آنها وجود دارد و ادعا می شود که از اپل گزارش کرده اند، اما واقعیت این است که منابع ممکن زیادی وجود دارد. این موارد شامل افراد تولیدکننده قاب و افراد می شود که آنچه شایعات قبلی را مطرح کرده اند را تجسم می کنند.

حتی هنگامی که اپل تصاویر CAD یا داده هایی را که برای ایجاد خودشان نیاز دارند، به سازندگان قاب ارائه می دهد، لزوماً تصویری دقیق از طراحی نهایی گوشی را تشکیل نمی دهند. اپل فقط اطلاعات موردنیاز مورد نیاز خود را به سازندگان ارائه می دهد که شامل شکل و ابعاد کلی، همراه با جزئیات خارجی مانند اندازه برجستگی دوربین و موقعیت سوئیچ ها و دکمه ها است. اطلاعاتی که دیگر نیازی به فاش کردن ندارند. به عنوان مثال، اندازه شکاف در طرح های قاب گوشی تأثیر نمی گذارد.

به نظر نمی رسد که این مدل ها علاوه بر این از حسگر Time of Flight در پشت استفاده کنند. باز هم، این به احتمال زیاد به این دلیل است که انتظار می رود اپل همان اندازه کلی برجستگی دوربین را کاهش دهد. بنابراین، اضافه شدن سنسور ToF به احتمال زیاد روی سازندگان کیس تأثیر نخواهد گذاشت.

هیچ راهی برای قضاوت در مورد صحت این تصاویر خاص وجود ندارد، اما اشتباه است که فکر کنید آنها چیزهای جدیدی درباره طراحی یا ویژگی های آیفون های امسال نشان می دهند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اگر آیفون ۱۲ پرو با طراحی آیفون ۱۱ پرو ارایه شود و ناچ کوچکتر نداشته باشد یا از دوربین LiDAR محروم باشد (که فقط مدل مکس آن را دارد) آیا دلیل خوبی برای خریدش وجود دارد؟

نوشته تصاویر آیفون ۱۲ در رندرهای طراحی کامپیوتری لو رفت اولین بار در ترنجی پدیدار شد.