احتمال تعویق در معرفی هواوی Mate 40 به دلیل مشکلات تامین تراشه
1 min read

احتمال تعویق در معرفی هواوی Mate 40 به دلیل مشکلات تامین تراشه

منبع داخلی گزارش می دهند که هواوی به تهیه کنندگان قطعات خود گفته است كه تولید قطعات در نظر گرفته شده برای تلفن های آینده Mate را متوقف كنند. این می تواند تولید انبوه پرچمداران جدید را بین ۱ تا ۲ ماه به تاخیر بیاندازد. این احتمال تعویق در معرفی هواوی Mate 40 به دلیل مشکلات تامین تراشه است. به نظر می رسد تحریم های امریکا کم کم در حال تضعیف هواوی به شکل قابل توجه است.

معرفی هواوی Mate 40

هواوی

‌ موسسه Nikkei Asian Review می گوید احتمال وجود دارد که هواوی همچنان از مدلهای جدید در برنامه رونمایی کند اما انتشار آنها در بازار را به تعویق بیندازد.

هواوی برای ارزیابی میزان تراشه های خود از این زمان استفاده می کند. با گرم شدن جنگ تجاری، این شرکت آنچه را که برای مبارزه می طلبید، در اختیار داشت اما این تراشه های قدیمی، آن را برای پرچمداران جدید جذاب نمی کند.

این تلاش برای قرار دادن سفارش ۷۰۰ میلیون دلاری به TSMC بود تا برای ریخته گری مورد استفاده اکثر تراشه های HiSilicon استفاده شود، اما ایالات متحده در تلاش است جلوی چنین معاملات (معاملات مربوط به تراشه های تولید شده با استفاده از فناوری ایالات متحده) را بگیرد. این سفارش احتمالا شامل تراشه های ۵ نانومتری Kirin 1020 و مودم های ۵ نانومتری 5G است.

به دلیل تحریم هواوی مدل های Mate 30 اولین گوشی های هواوی بودند که بدون GMS به فروش رسیدند.

از آنجا که HiSilicon از تولید تراشه های خود ممنوع است، هواوی به دنبال عرضه کننده های تراشه های جایگزین است. حتی اگر شرکت می تواند دست خود را به تراشه های Qualcomm یا MediaTek برساند، ممکن است این موارد نیاز به طراحی مجدد داخلی داخلی داشته باشند که این امر باعث تاخیر می شود.

از دست دادن خدمات Google Play گسترش هواوی در غرب را کند کرد، اما این شرکت با فروش داخلی داخلی و تغییر تمرکز به سمت تجهیزات مخابراتی کارهای مورد نیاز برای بقا را انجام داد. با این حال، تحلیلگر ارشد شرکت Mizuho Securities پیش بینی می کند که ۱۰ درصد کاهش در فروش گوشی های هوشمند برای کل سال پیش بینی کند.

طبق گفته های هواوی، پیش بینی تقاضای کمتر ، سفارشات انتخاب بخش تلفن های هوشمند را 20٪ کاهش داده است، اتفاقی که در تلفن های برند Honor نیز تأثیر خواهد گذاشت.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید هواوی اوضاع را چطور مدیریت کند؟

نوشته احتمال تعویق در معرفی هواوی Mate 40 به دلیل مشکلات تامین تراشه اولین بار در ترنجی پدیدار شد.