در رابطه با انگلیس، کشور پادشاهان و اسطوره‌‌ها بیشتر بدانید
1 min read

در رابطه با انگلیس، کشور پادشاهان و اسطوره‌‌ها بیشتر بدانید

انگلیس، گذشته از اینکه یکی از ثروتمندترین کشورها در جهان است و سلطنت در آن همچنان وجود دارد، حقایق زیادی را دل خود دارد که ممکن است شما را غافلگیر کنند، مثل اینکه امپراتوری این کشور چه مدت حکومت کرده است، یا چه تعداد زبان‌هایی در خاک آن صحبت می‌شوند.

ما در اینجا بسیاری از حقایق جالب را که ارزش به اشتراک گذاری دارند و ممکن است در صورت مهاجرت به انگلیس با آن‌ها روبه‌رو شوید، به شما می‌گوییم. پس بخوانید تا با واقعیت‌هایی که تا به حال نمی‌دانستید، روبه‌رو شوید!

حقایق سلطنتی

ملکه انگلیس که روزگاری تقریباً در کل جهان از اختیارات و اقتدار گسترده برخوردار بود، علی رغم همه عظمت و جلال فعلی او، اجازه ورود به مجلس عوام بریتانیا را ندارد چرا که عضو آن نیست!

در انگلیس قرون وسطا، حتی حیوانات در دادگاه‌های سلطنتی محاکمه می‌شدند و به خاطر خسارت‌هایی که به مردم یا املاک آن‌ها وارد کرده بودند، مجازات می‌شدند!

خانه قدیمی ترین اقامتگاه سلطنتی جهان

قلعه ویندزور قدیمی ترین خانه سلطنتی روی کره زمین است و قدمت آن به قرن یازدهم باز می‌گردد. این کاخ هنوز مورد استفاده خانواده سلطنتی قرار دارد.

همچنین اعتقاد بر این است که قلعه ویندزور توسط بسیاری از ارواح از جمله روح هنری هشتم، ملکه الیزابت اول، پادشاه جورج و چارلز اول تسخیر شده است!

ملکه الیزابت دوم از نظر نژادی، با ولاد ایمپالر (دراکولا) مرتبط است

این یک واقعیت جالب درباره ملکه الیزابت است. گفته می‌شود شخصیت معروف خون آشام که به نام دراکولا شناخته می‌شود، در واقع از Vlad the Impaler الهام گرفته شده است. اجداد ملکه را می‌توان تا ولاد ایمپالر ردیابی کرد، به این معنی که او با این شخصیت، ارتباط خونی دورادوری دارد.

چای نوشیدن

انگلیسی‌ها معتاد به چای هستند: یک انگلیسی نسبت به هر فرد دیگری از هر کشور دیگری (بیش از بیست برابر بیشتر از یک آمریکایی‌) چای می‌نوشد.

تنوع فرهنگی

اگر اقامت اروپا را داشته باشید، احتمالاً می‌دانید که لندن یکی از شهرهایی است که دارای تنوع فرهنگی بالایی در جهان است. این موضوع از این واقعیت قابل ارزیابی است که حدود 25٪ از ساکنان لندن در خارج از انگلیس متولد شده اند!

لندن

یکی از مشهورترین تئاترهای انگلستان تئاتر رویال بریستول است که از سال 1766 به طور مداوم نمایش «گربه‌ها» را اجرا می‌کند!

آیا می‌دانستید که لندن در گذشته نام‌های بسیاری داشته است؟ در زمان تهاجم روم، لونونیوم نامیده می‌شد و در زمان ساکسون، لودنویچ خوانده می‌شد و در زمان پادشاهی آلفرد بزرگ، به آن لودنبرگ می‌گفتند.

در آتش سوزی بزرگ لندن که شهر را ویران کرد و به بازسازی گسترده نیاز داشت، شمار تلفات تنها هشت نفر بود!

گنجینه‌های موجود در موزه بریتانیا دو میلیون سال تمدن جهانی را در بر می‌گیرند.

در هر کجای انگلیس که باشید، بیش از 115 کیلومتر از اقیانوس فاصله ندارید

اگر در انگلیس باشید، دورترین فاصله‌ای که می‌توانید با اقیانوس بزرگ آبی داشته باشید 115 کیلومتر است، مهم نیست که کجای این کشور قرار داشته باشید.

مسابقه سالانه چرخاندن پنیر

این قطعاً یکی از واقعیت‌های جالب و بی نظیر در مورد انگلیس است. اولین شواهد مکتوب این کشور، پیامی است از سال 1826، اما گفته می‌شود که سنت چرخاندن پنیر حتی قدیمی تر از آن است. امروزه حتی بازدید کنندگان بین المللی می‌توانند در این رویداد جذاب شرکت کنند.

وینچستر اولین پایتخت انگلیس بود

فکر می‌کردید لندن اولین پایتخت انگلیس بوده است؟ اینطور نیست. در سال 1519 وینچستر به عنوان پایتخت انتخاب شد، و قبل از آن در سال 827، پادشاه اگبرت در این شهر تاج گذاری کرده بود.

زبان انگلیسی یکی از پرکاربردترین زبان‌ها است

شما چه از طریق ویزای استارتاپ ، ویزای کاری، ویزای تحصیلی و چه از هر طریق دیگری که به انگلیس رفته باشید، اگر پایه‌های زبان انگلیسی را بلد باشید، مشخصاً به یادگیری زبان جدیدی نیاز نخواهید داشت. آیا می دانید حدود 1 میلیارد نفر در سراسر جهان انگلیسی صحبت می کنند؟ زبان رسمی کشور انگلیس، جهانی ترین زبان دنیاست.

لیدز در انگلیس، یکی از پر باران ترین شهرهای اروپا است

بله، انگلیسی‌ها دوست دارند درست مانند سوئدی‌ها درباره هواشناسی صحبت کنند، و جای تعجبی ندارد؛ زیرا شهر لیدز انگلیس یکی از بارانی ترین شهرها در سراسر اروپا است که 1024 میلی متر بارندگی در سال دارد.

شما می‌توانید از طریق یک تونل زیر آب از انگلستان تا فرانسه رانندگی کنید

درست است که انگلستان یک جزیره است، اما از طریق یک تونل زیر آب به سرزمین اصلی اروپا و فرانسه متصل می‌شود. فاصله بین دو کشور 50.45 کیلومتر است.

شبکه جهانی وب توسط یک دانشمند انگلیسی اختراع شد

به لطف یک دانشمند انگلیسی به نام تیم برنرز لی است که ما می‌توانیم از اینترنت به شکل امروزی استفاده کنیم. او WWW را که به عنوان شبکه جهانی وب نیز شناخته می‌شود، اختراع کرد.

انگلیس در سال 1966 در جام جهانی فوتبال پیروز شد

به طور کلی، فوتبال انگلیس به لطف لیگ برتر و تیم‌های مختلف برتر فوتبالش، در سراسر جهان بسیار مورد توجه است. اما تیم ملی همیشه انتظارات بالای هواداران خود را برآورده نمی‌کند. بنابراین انگلیسی‌ها هنوز هم می‌توانند به قهرمانی در جام جهانی در 1966 وقتی در مقابل آلمان غربی با نتیجه 4-2 پیروز شدند، افتخار کنند.

بیشتر بخوانیم: تحصیل در کانادا چه مزایایی را به دنبال داردو ویزای تحصیلی چگونه است؟

شایعات معروف درباره انگلیس

لندن همیشه مه آلود است

فیلم‌های عاشقانه مربوط به دهه 1940 و 1950 که دیده اید را فراموش کنید. در حقیقت علت واقعی مه آلود بودن لندن، هوای مرطوب نبود، بلکه آلودگی هوا توسط میلیون‌ها خانوار که زغال سنگ می‌سوزاندند ایجاد شده بود که هوای لندن را با دود پر می‌کردند. در حقیقت قبل از قانون هوای پاک 1956، نام مستعار محبوب این شهر «دود» بود.

انگلیس همان انگلستان یا یونایتد کینگدم است

اشتباه است. در حالی که بریتانیای کبیر یک کشور نسبتاً کوچک است، مردم آن دیدگاه‌های کاملاً مشخصی در مورد هویت فرهنگی خود دارند. پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی، جزیره ای است که توسط چهار کشور مجزای انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی اشغال شده است.

بریتانیا در سال 1707 توسط قانون اتحادیه بین انگلستان، ولز و اسکاتلند ایجاد شد. نام یونایتد کینگدم تا سال 1801 میلادی هنگام ورود ایرلند شمالی به این اتحادیه پذیرفته نشده بود.

اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی همه دولت‌های متفرقه و فرهنگ‌های منحصر به فردی دارند. ولز حتی زبان خاص خودش را دارد.

ملکه بر انگلیس حکمرانی می‌کند

اینطور نیست. ملکه این اختیار را دارد که در لیست افتخارات سالگرد تولد خود، برخی روحانیت عالی رتبه و شوالیه‌ها را معرفی کند و به برخی اعطای افتخار کند. با این حال همانطور که در بالا هم اشاره مختصری شد، او در مورد حاکمیت کشور، قدرت زیادی ندارد.

نخست وزیر منتخب شخصی است که در انگلیس قدرت واقعی سیاسی دارد.

حقایق جالب کوتاه در مورد انگلیس

در انگلیس تعداد مرغ‌ها از آدم‌ها بیشتر است!

فرانسوی در حدود 300 سال از 1066 تا 1362 زبان رسمی انگلیس بود.

مرگ در مجلس عوام غیرقانونی است!

مردم انگلیس بیش از مردم هر کشور دیگری در جهان سرانه چای مصرف می‌کنند.

یورک اولین شهر انگلیسی بود که وایکینگ‌های دانمارکی به طور دائم در آن مستقر شدند (در سال 867) و آخرین شهری بود که تحت حکومت وایکینگ ها باقی ماند (تا سال 954).

بالاترین دمایی که تا کنون در انگلیس به ثبت رسیده 5/38 درجه سانتیگراد (101.3 درجه فارنهایت) در بروگدال کنت بوده است.

دیوید (مذكر) و سوزان (مونث) متداول ترین نام‌ها در انگلیس هستند.

محبوب ترین ورزش در انگلیس فوتبال است.

رابین هود یک شخصیت واقعی بود، اگرچه داستان واقعی او 100٪ با فیلم‌ها مشابه نیست.

استیون هاوکینگ، سر آیزاک نیوتون و چارلز داروین همه دانشمندان انگلیسی بودند.

شخصیت‌های کارتونی کریستوفر رابین و وینی پو، بر اساس یک شخصیت واقعی هستند.

اتلستان به عنوان اولین پادشاه واقعی کل انگلیس (در سال 927) در نظر گرفته می‌شود.

نوشته در رابطه با انگلیس، کشور پادشاهان و اسطوره‌‌ها بیشتر بدانید اولین بار در ترنجی پدیدار شد.