حق اختراع دوربین چرخان جالب شیائومی
1 min read

حق اختراع دوربین چرخان جالب شیائومی

ما نمونه هایی از طرح های منحصر به فرد دوربین گوشی های هوشمند دیده ایم، که معمولا سعی می کنند در صورت لزوم دوربین سلفی را کمتر مزاحم نمایشگر تمام صحفحه کند. در سال های اخیر، پس از پیوستن بیشتر تولید کنندگان به مسابقه برای صفحه نمایش های بزرگتر، شاهد معرفی ناچ هایی از قبیل مدل موجود در Apple iPhone X و Google Pixel 3 XL بود. به زودی پس از آن، نمایشگرهای کوچکتر قطره طور و نمایشگرهای دارای سوراخ به همراه دوربین های پاپ آپ موتوری مانند دوربین موجود در OnePlus 7 Pro ظاهر شدند. امروز حق اختراع دوربین چرخان جالب شیائومی منتشر شده و می تواند ایده جالبی باشد. در این ایده دوربین سلفی می تواند بچرخد تا روی نمایشگر اثری نداشته باشد!

حق اختراع دوربین چرخان جالب شیائومی

شاید هیجان انگیز ترین راه حل برای نمایشگر کم حاشیه دوربین های سلفی زیر نمایش باشد که اواخر امسال آن ها را خواهیم دید. اخیراً، شایعه شده است که سامسونگ گلکسی S21 یا (S30) با یک چنین دوربین سلفی پنهان زیرنمایشگر همراه است.

شیائومی قبلا تلفنی را با دوربین زیر نمایشگر و یکی دیگر با ماژول دوربین دوار ثبت اختراع کرده است، بنابراین می دانیم این غول چینی تمام امکانات را جستجو می کند، حتی اگر یک گوشی هوشمند را بر اساس آن ندیده باشیم.

ثبت اختراعی که شیائومی اواخر ژوئن سال ۲۰۱۹ از آن درخواست کرده بود، امروز منتشر شده است و به لطف MyFixGuide، اکنون می توانیم یک روش دیگر در مورد دوربین های گوشی های هوشمند را مشاهده کنیم که شیائومی احتمالاً سال گذشته آن را امتحان کرده بود.

حق اختراع دوربین چرخان جالب شیائومی

در حق ثبت اختراع ما یک ماژول دوربین غیرمعمول مشاهده می کنیم که به نظر می رسد دوربین های پشتی دوگانه و یک دوربین سلفی را در طرف دیگر خود نگه می دارد. ایده این بود که ماژول، که می تواند 360 درجه بچرخد، هنگام گرفتن عکس با دوربین اصلی، به صورت عمودی بایستد و در صورت نیاز به وضعیت افقی خود برگردد.

از طرف دیگر، هنگامی که ماژول به صورت عمودی ایستاده است یا اگر به صورت افقی به سمت آن بچرخد، دوربین سلفی در طرف دیگر ماژول نمایش داده می شود و آماده عکاسی از کاربر است.

نظر شما برای این طراح عجیب دوربین سلفی چیست؟ فکر می کنید جالب است؟

نوشته حق اختراع دوربین چرخان جالب شیائومی اولین بار در ترنجی پدیدار شد.