قیمت آیفون ۱۲ نسخه 4G احتمالا ۵۵۰ دلار و نسخه 5G تقریبا ۱۰۰ دلار گرانتر خواهد بود

بدون شک می توان گفت اپل از کاهش تعداد فروش آیفون‌هایش هنوز ناراحت است و می خواهد با هدف‌گذاری قیمتی بهتر در سال ۲۰۲۰ قلب اکوسیستم اندروید را هدف بگیرد. یکی از دلایل اقبال اکوسیستم اندروید در بازار را می توان دستگاه های رقابتی و خوش قیمت دانست. امروز خبر می رسد که قیمت آیفون ۱۲ نسخه 4G احتمالا ۵۵۰ دلار و نسخه 5G تقریبا ۱۰۰ دلار گرانتر خواهد بود. این یعنی اپل کلید ورود به اکوسیستمش را که در اکثر موارد یک آیفون بوده است را ارزان تر می کند، می دانید که آن ها حالا سرمایه گذاری بیشتری روی تولید محتوا هم کرده اند و حالا مصرف کننده می خواهند!

پیش از اینکه خیلی خوشحال شوید باید بگویم سال ۲۰۲۰ چهار آیفون دارد که شامل دو مدل با نام آیفون ۱۲ و دو مدل با نام آیفون ۱۲ پرو می شود. مدل های آیفون ۱۲ مثل آیفون ۱۱ نسخه ارزان تر یا اقتصادی تر هستند و مدل های آیفون ۱۲ پرو برای افرادی که یک آیفون تمام عیار می خواهند. ما اینجا درباره قیمت آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مکس در دو نسخه 4G و 5G صحبت خواهیم کرد.

قیمت آیفون ۱۲ نسخه 4G

با شروع آیفون ۱۱ با ۶۹۹ دلار و آیفون SE 2020 با قیمتی ۳۹۹ دلار استراتژی قیمت گذاری اپل تغییر جالبی را در پیش گرفته است. همین مسئله را می توان در مورد سری آیفون ۱۲ آیفون نیز گفت، با این شایعه جدید که اپل قصد دارد نسخه 4G مدل ۵.۴ اینچی را فقط با 549 دلار بفروشد. این آیفون احتمالا آیفون ۱۲ خواهد بود.

انتظار می رود قیمت اولیه ۵۴۹ دلار برای نسخه 4G آیفون ۱۲ با نمایشگر 5.4 اینچی، موج های شوک را از طریق بازارهای مختلف ارسال کند و جالب تر اینکه احتمالا نسخه 5G آماده ۱۰۰ دلار قیمت بالاتری داشته باشد و در کل به قیمت 649 دلار به فروش برسد. در گزارش قبلی ادعا شده بود که اپل برای خانواده آیفون ۱۲ از مودم Snapdragon X55 5G کوالکام بهره خواهد برد و به نظر می رسد که اپل با نگاهی به قیمت سایر دستگاه های مجهز به همان مودم، در وضعیت جالبی قرار گرفته است.

در مقایسه با گلکسی S20 که با قیمت 999 دلار شروع به کار کرده است، به نظر می رسد که اپل قادر خواهد بود در بازارهایی که این غول فناوری قبلاً با آن دست و پنجه نرم می کرد، سهم قابل توجهی کسب کند.

قیمت آیفون ۱۲ مکس نسخه 4G

کسانی که نسخه 4G آیفون ۱۲ مکس می خواهند، باید 649 دلار بپردازند در حالی که نسخه 5G برای مشتریانی که در مناطق توسعه یافته زندگی می کنند، باید همان ۱۰۰ دلار گرانتر یا 749 دلار بپردازند که هنوز هم بسیار رقابتی است. پیش از این، جان پرورس اظهار داشت که آیفون ۱۲ از ۶۴۹ دلار شروع می شود ، بنابراین حداقل دو شایعه در مورد همان قیمت وجود دارد که صحبت می کند، که این یک نشانه مثبت است.

وی همچنین اظهار داشت که آیفون ۱۲ پرو مکس با پشتیبانی 5G از 1.099 دلار شروع می شود که این نسخه 6.7 اینچی هنوز ارزان تر از قیمت 1.399 دلار Galaxy S20 Ultra است. با نگاهی به این مقایسه، این برای بسیاری از سازندگان اندرویدی نبرد جدی خواهد بود و با توجه به اینکه اپل در اواخر سال جاری میلادی چهار مدل را راه اندازی می کند، مشتریان انتخاب های کافی برای انتخاب دارند و این در بودجه مورد نظر آنها خواهد بود.

نظر شما چیست؟ اگر این شایعه صحت داشته باشد من همینجا به شما می گویم، برندهای اندرویدی مانند سامسونگ، هواوی، شیائومی (به عنوان سه نام برتر این اکوسیستم از نظر فروش) با شرایط بسیار سختی رو‌به‌رو خواهند بود. خبر خوب برای ما کاربران اما این است که قیمت ها بسیار رقابتی می شود و به نفع ماست.

فکر می کنید این قیمت ها تحقق پیدا کند؟ برای من کمی عجیب است ولی فروش بسیار پایین آیفون X با قیمت ۱۰۰۰ دلار درس خوبی به اپل داد که شاید سامسونگ آن درس را با خانواده گلکسی اس ۲۰ گرفته باشد.

نوشته قیمت آیفون ۱۲ نسخه 4G احتمالا ۵۵۰ دلار و نسخه 5G تقریبا ۱۰۰ دلار گرانتر خواهد بود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.