دوربین گلکسی نوت ۲۰ اولترا مشکل فوکوس دوربین گلکسی اس ۲۰ اولترا را نخواهد داشت
1 min read

دوربین گلکسی نوت ۲۰ اولترا مشکل فوکوس دوربین گلکسی اس ۲۰ اولترا را نخواهد داشت

امشب در گزارشی می خوانیم که دوربین گلکسی نوت ۲۰ اولترا مشکل فوکوس دوربین گلکسی اس ۲۰ اولترا را نخواهد داشت. ما معمولا خانواده گلکسی نوت را برطرف کننده مشکلات خاص خانواده گلکسی S دیده ایم و یا به نوعی پذیرنده آغاز ریسک های بزرگ برای نسل بعدی آن ها می دانیم. حالا به نظر می رسد در سال ۲۰۲۰ شاهد یک گلکسی نوت با برطرف کردن مشکل سری گلکسی اس روبه‌رو هستیم.

دوربین گلکسی نوت ۲۰ اولترا

دوربین گلکسی نوت ۲۰ اولترا

در ماه فوریه، سامسونگ سری Galaxy S20 را در قالب گلکسی اس ۲۰، گلکسی اس ۲۰ پلاس و گلکسی اس ۲۰ اولترا معرفی کرد. در حالی که دو دستگاه اول همان چیزهایی را که از یک پرچمدار سال ۲۰۲۰ انتظار داریم را داشتند، گلکسی اس ۲۰ اولترا یک قدم فراتر از آن ها بود. این دستگاه بزرگتر است، از باتری بهتری نیز برخوردار است، همچنین یک دوربین پنج گانه فشرده متکی بر یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی داشت.

با وجود جذابیت آن، صاحبان گلکسی اس ۲۰ اولترا به دلیل مشکل فوکوس خودکار مجبور بودند با یک مشکل آزاردهنده با دوربین این گوشی هوشمند مقابله کنند. سامسونگ چند ماه طول کشید تا یک راه حل واقعی برای رفع این مشکل فراهم کند. وقتی سرانجام آپدیت برطرف کننده مشکل دوربین رسید، آسیب در حال حاضر برطرف شده است. درست است که این مشکل برای فوکوس ماکرو یا فوکوس نزدیک برطرف شد اما ذاتا همچنان در تشخیص سوژه و فوکوس روی آن به خصوص در شرایط نوری خاص مشکل وجود دارد. در حقیقت یعنی مانند فوکوس دوال پیکسل که از گلکسی اس ۷ معرفی شده بود، بسیار سریع عمل نمی کند و به نوعی این آپدیت برطرف کننده بخشی از مشکل است.

دوربین گلکسی S20 اولترا

دوربین گلکسی S20 اولترا

استفاده از دستگاه هایی با دوربین فوق العاده که نمی توانند عملکرد اساسی فوکوس را تضمین کنند، چه فایده ای دارد؟ ظاهرا کسانی که گلکسی نوت ۲۰ اولترا را خریداری می کنند، مجبور نیستند این آسیب را تجربه کنند.

سامسونگ مشکل فوکوس خودکار گلکسی اس ۲۰ اولترا را به دلیل حسگر تصویر بزرگ ۱۰۸ مگاپیکسلی آن می داند. براساس گزارشی، سامسونگ تمام مشکلات دوربین گلکسی اس ۲۰ اولترا را برطرف کرد.

این موضوع توسط بسیاری از کاربران گزارش شده است که دوربین دستگاه را کندتر از دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی در گلکسی اس ۲۰ و گلکسی اس ۲۰ پلاس دیده اند.

ظاهرا این مشکلات و کاهش عملکرد Auto-Focus ناشی از عدم وجود فوکوس خودکار دوال پیکسل تشخیص فاز در سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی است. با توجه به گزارش یک منبع قابل اعتماد، این دیگر در دوربین گلکسی نوت ۲۰ اولترا مشکلی نخواهد بود. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ راهی برای دور زدن این مسئله ایجاد کرده است یا اینکه این شرکت فوکس تشخیص فاز دوال پیکسل را در سری نوت ۲۰ اضافه می کند یا خیر.

حسگر تصویر ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN1 سامسونگ رسما معرفی شد

اگر به یاد داشته باشید، سامسونگ یک ماه پیش حسگر تصویر ۵۰ مگاپیکسلی ISOCELL GN1 را رسما معرفی کرد. هر چند که این حسگر تصویر ۵۰ مگاپیکسلی است و دوربین اصلی گلکسی نوت ۲۰ اولترا یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی گزارش شده است اما سامسونگ با معرفی این حسگر تصویر جدید نشان داد که دو فناوری مهم تتراپیکسل و دوال پیکسل را توانسته با هم روی این رزلوشن ادغام کند. هنوز مشخص نیست که آیا حسگر تصویر ۱۰۸ مگاپیکسلی با این ادغام فناوری مهم را می تواند برای گلکسی نوت ۲۰ اولترا هم آماده کند یا خیر.

جدا از دوربین، این منبع معتبر همچنین این واقعیت را تأیید کرده است که سری Galaxy Note 20 با تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس ارایه خواهد شد. این چیپست همچنین در دستگاه های Galaxy Tab S7 ، Galaxy Fold 2 و Z Flip 5G نیز استفاده خواهد شد. با استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس، برای اولین بار در سال های اخیر خواهیم دید، یک عضو خانواده گلکسی نوت که نسبت به همتای خود در خانواده گلکسی اس برتر است. در گزارش دیگری آمده است كه سامسونگ همچنین نسخه گلکسی نوت ۲۰ را تولید می كند كه دارای تراشه اگزینوس ۹۹۲ ساخت سامسونگ است. نسخه اورکلاک شده کوالکام از اسنپدراگون ۸۶۵ هنوز رسمی نیست. اما این باید در یک ماه آینده معرفی شود.

نظر شما درباره این شایعه پیرامون دوربین گلکسی نوت ۲۰ اولترا چیست؟ فکر می کنید که سامسونگ می تواند مشکل پرچمدار گران ۱۴۰۰ دلاری خود را در نمونه نیمه دوم سال ۲۰۲۰ خود برطرف کند؟

نوشته دوربین گلکسی نوت ۲۰ اولترا مشکل فوکوس دوربین گلکسی اس ۲۰ اولترا را نخواهد داشت اولین بار در ترنجی پدیدار شد.