کاهش قیمت گلکسی S21 با اسنپدراگون ۸۶۵ به جای اسنپدراگون ۸۷۵

اگر به یاد داشته باشید سه روز پیش بود که در ترنجی خواندیم. قیمت تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ تا ۷۰٪ گران تر از اسنپدراگون ۸۶۵ خواهد بود. امروز یک شایعه خیلی عجیب منتشر شده و می گوید که شاید شاهد کاهش قیمت گلکسی S21 با اسنپدراگون ۸۶۵ به جای اسنپدراگون ۸۷۵ باشیم. شخصا فکر می کنم یک پرچمدار گران بهتر از یک پرچمدار با تراشه قدیمی است! همچنین شخصا درصد احتمال تحقق آن را کم می دانم اما به هر حال تا نباشد چیزکی، مردم نگویند چیزها!

کاهش قیمت گلکسی S21

در گلکسی S20 با استفاده از اسنپدراگون ۸۶۵ در بازارهای محدود، عملکرد خیلی خوبی را شاهد بودیم به نحوی که کاربران امسال هم مانند برخی سال ها نسخه اسنپدراگون را با نسخه اگزینوس ترجیح می دادند. بدیهی است که سری موفقیت آمیزی بود و انتظار داریم گلکسی S21 از اسنپدراگون ۸۷۶ کوالکام بهره ببرند. با این حال شایعه عجیبی وجود دارد که می گوید سامسونگ برنامه دیگری دارد و این کره ای غول ممکن است با همان تراشه ای در خانواده Galaxy S20 وجود داشت، گلکسی اس ۲۱ را ارایه می کند!

این گزارش جدید از رسانه چینی CnBeta منتشر شده و درباره تصمیم سامسونگ مبنی بر استفاده از اسنپدراگون ۸۶۵ به جای اسنپدراگون ۸۷۵ است و دلیل آن به منظور کاهش قیمت سری های آینده Galaxy S21 عنوان شده است. پیش از این گزارش شده بود که قیمت اسنپدراگون ۸۷۵ حدود ۲۵۰ دلار خواهد بود، در حالی که اسنپدراگون ۸۶۵ با ۱۰۰ دلار کمتر فروخته شده و سال آینده شاید ارزان تر هم باشد.

قیمت تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ تا ۷۰٪ گران تر از اسنپدراگون ۸۶۵ خواهد بود

اگرچه در حال حاضر هیچ چیز قطعی نیست و شرکای تجاری کوالکام می توانند برای پایین آمدن قیمت مذاکره کنند، اما اگر این اتفاق نیفتد، بسیاری از مشتریان مبلغ بیشتری را برای خرید جدیدترین پرچمداران اندرویدی که در سال ۲۰۲۱ عرضه می شوند، پرداخت می کنند.

گزارشی متفاوت از رسانه دیگر چینی به نام MyDrivers اظهار داشت که مدل رده بالای Galaxy S21 از یک دوربین اولیه ۱۵۰ مگاپیکسلی به همراه اسنپدراگون ۸۷۵ بهره می برد. با فرض اینکه شایعات مبنی بر قیمت اسنپدراگون ۸۷۵ صحت ندارد، احتمالا سامسونگ به مشتریان بهترین سخت افزارهای مبتنی بر Android را پیشنهاد می دهد. متأسفانه، اگر اینگونه نباشد ممکن است سری پرچمداران آینده را با تراشه های نسل قبلی مشاهده کنیم.

در عین حال، ممکن است سامسونگ تولید تراشه اگزینوس ۱۰۰۰ خود را که گفته می شود با فرآیند ۵ نانومتری این شرکت ساخته شده است، افزایش دهد و در نتیجه راندمان بالاتری داشته باشد. در حقیقت، یک بنچمارک فاش شده نشان داد که یک تراشه ناشناخته Exynos به همراه گرافیک AMD جفت شده است و توانست پردازنده پردازنده گرافیکی Adreno 650 با Snapdragon 865 را به طور کامل شکست دهد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که سامسونگ این ریسک را می پذیرد که تراشه قدیمی استفاده کند تا کمی ارزان تر شود؟

نوشته کاهش قیمت گلکسی S21 با اسنپدراگون ۸۶۵ به جای اسنپدراگون ۸۷۵ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.