شیوه جذب فالوور در اینستاگرام چیست؟
1 min read

شیوه جذب فالوور در اینستاگرام چیست؟

موضوع جذب فالوور در اینستاگرام به یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین موضوعات روز دنیا جهت تبلیغات در اینستاگرام بدل شده است. همه دوست دارند که بازدیدکننده‌های زیادی داشته باشند. چه آنها که افرادی عادی‌اند و در سودای بلاگرشدن به سر می‌برند و چه آن دسته از افرادی که از اینستاگرام برای کسب‌وکار خود بهره می‌برند و می‌خواهند با افزایش تعداد فالوورها به فروش بیشتر و بهتری دست پیدا کنند. بعد از اینکه هدفتان را از جذب فالوور برای خود مشخص کردید باید به سراغ روش‌ها و تکنیک‌هایی بروید که این کار را برایتان شدنی می‌کنند. در این مقاله از این روش‌ها خواهید خواند.

از هشتگ‌ها به‌درستی استفاده کنید

یکی از کارهای مهمی که می‌توانید برای جذب فالوور انجام بدهید، استفاده درست و مناسب از هشتگ‌هاست. هشتگ‌ها امکانات بی‌نظیری در اختیارتان می‌گذارند تا خود را معرفی کنید. پس از آنها به‌درستی بهره ببرید. خلاقانه در مسیر هشتگ‌نویسی پیش بروید و سعی کنید که در آن عبارتی که با هشتگ‌ها تشکیل می‌دهید، خود را به بهترین شکل معرفی نمایید.

ضمن این معرفی باید از کلماتی استفاده کنید که احتمال جست‌وجو‌ی آنها از سوی کاربران بیشتر است. از عبارات و کلمات مرتبط با محتوای صفحه‌تان کمک بگیرید و به بهای کسب فالوور بیشتر، دست به دامان هشتگ‌های بی‌معنی و صرفا پرمخاطب نشوید. این کار شاید در درجه نخست برایتان منفعت داشته باشد و افرادی را روانه پیج‌تان کند اما در بلندمدت برایتان اثرگذاری مثبتی به همراه نخواهد داشت و به عبارت دیگر، فالوورهایی وفادار و مناسب به شما تقدیم نخواهد کرد.

در بحث‌ها شرکت کنید

یکی از راه‌های افزایش فالوور این است که در صفحات بسیار پرمخاطب و معروف حضور داشته باشید و فعالانه در بحث‌ها و کامنت‌گذاری‌ها شرکت کنید. در این بحث‌ها و مکالمه‌ها از هشتگ‌هایی که مخاطبان را به سمت صفحه‌تان می‌برند هم کمک بگیرید.

صفحه‌های دیگران می‌توانند مکان مناسبی برای معرفی شما به مخاطبان باشند. برای مثال، اگر صفحه معروفی درباره دکوراسیون در اینستاگرام وجود دارد و در پُستی از محصولاتی مشابه محصولات تولیدی شما صحبت کرده است، در بخش کامنت‌ها حضور پیدا کنید و نشانی خود را برای مخاطبان بگذارید.

تکنیک‌های داستان‌گویی را یاد بگیرید

درست است که عکس‌ها می‌توانند هزاران حرف نگفته را بازگو کنند اما باید بدانید که کپشن‌ها یا همان نوشته‌هایی که در اینستاگرام، عکس‌ها را همراه می‌کنند، بسیار مهم و تاثیرگذارند و می‌توانند باعث جذب فالوورها شوند.

یکی از تکنیک‌های مهمی که می‌تواند مخاطب را درگیر و جذب محتوای نوشتاری‌تان کند، استفاده از تکنیک داستان‌گویی است. داستان‌گویی یعنی شرح محتوا به زبانی گیرا و در قالب متنی که مخاطب را با خود همراه می‌کند.

یادتان باشد که اینستاگرم یک مجموعه از امکانات را در اختیارتان قرار می‌دهد که اگر از هر یک به‌درستی بهره نبرید، امکان موفقیت‌تان در جلب‌نظر مخاطبان کاهش می‌یابد.

سبک و سیاق خود را پیدا کنید

شما نمی‌توانید همه را از خود راضی نگه دارید. هدف‌تان از راه‌اندازی صفحه اینستاگرام چیست؟ رسیدن به مخاطبانی در نظر شماست که با اهداف راه‌اندازی پیج‌تان همسو هستند. درست؟ پس باید تلاش کنید که سبک و سیاقی را در تولید محتوا در نظر بگیرید که مختص خودتان است و تقلیدی در آن در کار نیست. باید زبان خودتان را برای بیان محتوای موردنظرتان پیدا کنید و به چیزی برسید که به آن استایل شخصی گفته می‌شود. در این صورت است که افراد شبیه خودتان را جذب می‌کنید. جذب‌شدن افرادی یک‌رنگ و همسو با شما می‌تواند مخاطبان و فالوورهایی برایتان بیاورد که وفادار می‌شوند و تعامل خوبی با آنها برقرار می‌کنید.

به بخش بیوگرافی دقت داشته باشید

یکی از مهم‌ترین بخش‌های کارتان هم معرفی درست خود در بخش بیوگرافی است. بیوگرافی یا همان بیو یا بایو بستری است که در آن می‌توانید در قالب چند کلمه و ایموجی خود را معرفی کنید.

اگر روش کار را بدانید و روی نقاط و نکات مهم بیوگرافی خود دست بگذارید، تعداد فالوورهایتان هم بالا می‌رود. هر کس بعد از ورود به یک صفحه، با مطالعه بخش بیوگرافی متوجه خط و ربط آن فضا و صفحه می‌شود. پس درست و دقیق از خود بگویید تا امکان جذب کسانی که با شما مرتبط هستند و می‌توانند از محتوایتان استفاده کنند، پیش بیاید.

با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار کنید

اینفلوئنسرها یا همان کسانی که در اینستاگرام تعداد زیادی دنبال‌کننده دارند و محتوای‌شان دیده می‌شود، هم به شما کمک خواهند کرد. اما چطور؟ باید در صفحات این دسته از افراد حضور داشته باشید و اوضاع را مدام رصد کنید. اگر می‌توانید از طریق کامنت‌گذاشتن و شرکت در فعالیت‌هایی که آنها در نظر می‌گیرد، تعامل‌تان را با آن افراد و صفحه‌شان بالا ببرید. همین باعث می‌شود تا کم‌کم برای بخشی از مخاطبان آنها به چهره‌ای آشنا بدل شوید و بتوانید مخاطبان تازه‌ای از میان‌شان برای خود پیدا کنید. اگر هم ارتباط و تعامل‌تان با یک اینفلوئنسر بالا برود، امکان دارد که پُستی که باکیفیت طراحی نموده‌اید، از سوی آنها بازنشر شود. همه اینها شانس‌تان را برای افزایش فالوور بیشتر می‌کند. یا می‌توانید از نشانت پلتفرم اینفلوئنسر مارکتینگ کمک بگیرید تا اینفلوئنسرهای مرتبط با حوزه کاریتان را پیدا کنید و تبلیغات اینستاگرامی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

بیشتر بدانید : اینفلوئنسر کیست؟

در آخر

این روزها مدام می‌شنوید که خانم ایکس یا آقای ایگرگ یا اینفلوئنسرهای ایرا به‌سادگی از اینستاگرام کسب درآمد می‌کنند یا توانسته‌اند شهرت و محبوبیت زیادی در این فضا برای خود به وجود بیاورند. اما ماجرا از این قرار است که هیچ‌ موفقیتی به سادگی به دست نمی‌آید. این دسته از افراد هم به شکل و شیوه خود تلاش کرده‌اند. شما هم برای موفقیت در فضای اینستاگرام و جذب فالوورهای بیشتر باید با تکنیک‌ها و ترفندها بیشتر آشنا شوید.

نوشته شیوه جذب فالوور در اینستاگرام چیست؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.