کلیدهای شیشه ای کیبرد مک بوک های اپل برای مقاومت بیشتر

اپل با کیبرد لپتاپ‌هایش ماجراهایی دارد. آن ها به تازگی به روال قبلی خود بازگشته اند و حالا اکثر افرادی که یکی از استفاده اصلی‌شان از این دستگاه ها تایپ کردم است، نفس راحتی می کشند. به نظر می رسد می خواهد اوضاع حتی بهتر شود. امشب گزارشی داریم که می گوید کلیدهای شیشه ای کیبرد مک بوک های اپل برای مقاومت بیشتر ممکن است. این یعنی مقاومت هر کلید در مقابل سایش یا دیگر موارد افزایش پیدا می کند. مثلا چیزی مانند ترک‌پد مک بوک که به جای پلاستیک، شیشه ای است.

کلیدهای شیشه ای کیبرد مک بوک های اپل

اپل از صفحه کلید سوئیچ پروانه ای در مدل های MacBook تا چند سال استفاده کرد و عملکرد آن درست نبود. این شرکت برای جلب حمایت کاربران، چندین تغییر را ارائه کرده و کار را تا حدی انجام داده است. حال به نظر می رسد که اپل برنامه های جدیدی برای صفحه کلیدهای MacBook خود در نظر گرفته است. طبق جدیدترین اختراع ثبت شده اپل، به نظر می رسد که این شرکت بر روی کلیدهای شیشه ای کار می کند تا ماندگاری بیشتری در آنها ایجاد شود.

حق ثبت اختراع توسط دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده یا USPTO در سال 2019 ثبت شده است که ایده ای برای بهبود دوام کیبورد را نشان می دهد. همانطور که قبلاً ذکر شد، اپل به جای پلاستیک از صفحه کلیدهای شیشه ای شفاف استفاده خواهد کرد. این حق ثبت اختراع همچنین نمادهایی را چاپ می کند که در زیر صفحه کلید به جای آنکه در بالای صفحه باشد، قرار می گیرد.

نمادهایی (مانند حروف یا اعداد) که در خارج چاپ می شوند با استفاده طولانی از زمان می روند. در این ثبت اختراع ذکر شده است که از یک ماده مسدود کننده نور برای تعریف نمادها استفاده می شود تا نور پس زمینه در پشت آنها باشد. همانطور که در ثبت اختراع اپل توضیح می دهد، این کار باعث می شود کلیدهای روی صفحه کلید روشن شود و حالت دوم و کاراکترها قابل مشاهده باشند. از LED های دو رنگ یا RGB نیز می توان برای نور پس زمینه استفاده کرد که می تواند باعث تغییر درخشندگی و رنگ صفحه کلید شود.

در حالی که کلیدهای شیشه ای به خودی خود یک علامت هستند، راه حل نور پس زمینه نیز قابل توجه است. حق ثبت اختراع اپل بر روشنایی کلید اما نه نماد حروف تأکید دارد. از آنجا که چاپ حروف در زیر کلید قرار دارد، با گذشت زمان از بین نمی رود. شکی نیست که اپل حق ثبت اختراعات زیادی را ثبت می کند و همیشه مشخص نیست که اپل چه زمانی تصمیم به پیاده سازی این فناوری خواهد گرفت.

این ایده به صورت کلی شبیه به تابلوهای شیشه ای که مثلا در بانک ها یا ادارات می بینیم و درون آن ها نور وجود دارد تا تراشی که روی شیشه (یا پلاستیک) خورده شده، نوشته را نشان بدهد. این را روی کیبرد تصویر کنید اما به روشی اپلی طور!

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این ایده جذاب است؟

نوشته کلیدهای شیشه ای کیبرد مک بوک های اپل برای مقاومت بیشتر اولین بار در ترنجی پدیدار شد.