گران شدن اینترنت موبایل و هشدار وزیر ارتباطات به اپراتورها

دو روز پیش درباره حذف بسته های محبوب اینترنت ایرانسل از نرم افزار ایرانسل من و تغییر بسته های محبوب اینترنت همراه اول برای شما نوشتیم. این ها یک معنی بیشتر ندارند و آن دورخیز اپراتورها برای افزایش قیمت اینترنت موبایل است. حالا با مقدمه چینی گران شدن اینترنت موبایل شاهد هشدار وزیر ارتباطات به اپراتورها هستیم. هشداری که باید دید چقدر جدی گرفته خواهد شد.

گران شدن اینترنت موبایل

پیش از این شاهد حذف بسته های بلندمدت و پرحجم از نرم افزار ایرانسل من بودیم. البته همانطور که در ترنجی برای شما نوشتیم هنوز در وب سایت این شرکت بسته های قدیمی قابل خرید هستند. همچنین شما می توانید از گزینه خرید مجدد (پیش از اتمام بسته فعلی) استفاده نمایید.

در اپراتور همراه اول اما شاهد تغییر در حجم بسته های محبوب هستیم. این تغییر به این صورت است که تقریبا در اکثر بسته ها شاهد نصف شدن حجم بسته برای اینترنت بین الملل هستیم و نصف دیگر ضربدر ۲ (به دلیل نیم بها بودن ترافیک داخلی) ترافیک داخلی خواهید داشت.

در ظاهر هنوز افزایش قیمت برای اینترنت موبایل را شاهد نیستیم اما قیمت بیشتر به شما تحمیل می شود. به همین دلیل معاون وزیر ارتباطات آقای حسین فلاح جوشقانی در توییتری که برای مردم فیلتر است (!) گفت:

گران شدن اینترنت موبایل و هشدار وزیر ارتباطات به اپراتورها

به همان دلیل فیلتر بودن توییتر ما مجبوریم برای شما تصویر توییت را بگذاریم. البته متن آن را هم اینجا برای شما می گذاریم:

بالابردن قیمت در برخی اپراتورهای تلفن همراه، در حالی که مردم به دلیل شیوع کرونا وابستگی بیشتری به فضای مجازی پیدا کرده‌اند، غیرمنطقی و غیرمعقول است و سازمان تنظیم با آن مخالفت کرده است. برخورد قانونی با اپراتورهای متخلف از صبح با ارسال اخطار آغاز شد. قیمتها باید به قبل بازگردد.

باید منتظر ماند و دید که آیا اپراتورها صحبت معاون وزیر ارتباطات را اعتنا می کنند یا خیر؟

نوشته گران شدن اینترنت موبایل و هشدار وزیر ارتباطات به اپراتورها اولین بار در ترنجی پدیدار شد.