رندرهای رسمی ایران خودرو K132 را ببینید

ایران خودرو K132 یک پروژه هنوز کاملا تکمیل نشده است و این از نام نامشخص آن کاملا پیداست. البته مشتاق بودن کاربران درباره آن و اطلاعات بسیار کم پیرامون این خودرو از طرفی و بازار پر التهاب خودرو در کشور سبب می شود که افراد زیادی برای پیش فروش ایران خودرو K132 با پیش پرداخت ۱۴۹ میلیون تومان آماده باشند. امشب شما می توانید رندرهای رسمی ایران خودرو K132 را ببینید اما حقیقتا و حقیقتا این خروجی های افتضاح لایق یک برند خودروساز پرمدعای داخلی نیست!

رندرهای رسمی ایران خودرو K132

رندرهای رسمی ایران خودرو K132

با آغاز مرحله اول پیش فروش K132، گروه صنعتی ایران خودرو تصاویر رسمی را برای این محصول در اختیار رسانه ها قرار داد. به گفته مدیرعامل این خودروساز، سدان جدید ایران خودرو با نام تجاری متفاوتی به بازار می آید و «ایران خودرو K132» نام پروژه مهندسی این محصول است.

نمونه حاضر در تصاویر رسمی ایران خودرو K132، همان نسخه اولیه و معرفی شده در مراسم امضای میثاق نامه این محصول است. در حال حاضر این شرکت K132 دنده ای را با پیش پرداخت ۱۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان ثبت نام می کند و مشتریان نمونه اتوماتیک باید ودیعه اولیه ۱۴۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان را بپردازند. طبق بخشنامه فروش ایران خودرو کی ۱۳۲، این سدان جدید ملی از تابستان ۱۴۰۰ به صورت رسمی در اختیار خریداران قرارار می گیرد.

با توجه به پیش پرداخت های تعیین شده و همچنین قواعد پیش فروش خودرو، می توان گفت که به احتمال زیاد در صورت ثبات شرایط اقتصادی قیمت مصوب ایران خودرو کی ۱۳۲ در بازه ۲۳۰ تا ۳۲۰ میلیون تومان تعیین خواهد شد.

روز گذشته با اعلام شرایط فروش این خودرو، شاهد بودیم که بسیاری از رسانه ها و خبرنگاران به عملکرد واحد فروش ایران خودرو نقد کردند و عدم وجود تصاویر رسمی از K132 در مرحله پیش فروش را ضعفی اساسی در ساختار خودروسازی ایران خودرو دانستند. در حال حاضر با وجود انتشار تصاویر رسمی از K132، شاهد هستیم که همچنان عکس های رسمی از کابین این سدان جدید منتشر نشده و تنها تصاویر موجود این بخش، مربوط به عکس های برخی رسانه ها از مراسم معرفی ایران خودرو K132 است.

رندرهای رسمی ایران خودرو K132

رندرهای رسمی ایران خودرو K132

بر اساس اطلاعات منتشر شده در وبسایت رسمی ایران خودرو، K132 در ابتدا در نسخه تنفس طبیعی دنده ای و اتوماتیک به بازار می آید. بر خلاف اینکه مدیران ایران خودرو نمونه اتوماتیک کی ۱۳۲ را با پیشرانه TC7 پلاس معرفی کرده بودند، شاهد هستیم که در ابتدا نسخه اتوماتیک ایران خودرو K132 با پیشرانه EC5 به بازار می آید.

کی ۱۳۲ دنده ای و اتوماتیک به پیشرانه ۱٫۶ لیتری EC5 مجهز است. این پیشرانه ۱۱۰ اسب بخار را با گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر تولید می کند و با توجه به سامانه زمان بندی هوشمند سوپاپ ها، فناوری بهتر و بهبود یافته تری را نسبت به TU5 دارد. این پیشرانه K132 با استاندارد یورو ۵ همراه بوده و در حال حاضر تولید داخلی این قوای محرکه در کشور آغاز شده است. همچنین در نمونه دنده ای کی ۱۳۲ از جعبه دنده ۵ سرعته دستی استفاده شده و در نسخه اتوماتیک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به کار گرفته شده است.

اطلاعات اولیه نشان می دهد که با توجه به ویژگی های پیشرانه EC5، در تامین قطعه اولیه از جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک آیسین برای تولید K132 اتوماتیک تنفس طبیعی استفاده می شود. با توجه به اینکه پیش از K132، تولید اولیه پژو ۳۰۱ در نمونه های دنده ای و اتوماتیک در ایران خودرو آغاز شده بود (تابستان ۱۳۹۸)، منابع آگاه می گویند که عرضه کی ۱۳۲ اتوماتیک با قوای محرکه ۳۰۱های مورد نظر همراه خواهد بود.

در تابستان ۱۳۹۸ قرار بود تا پژو ۳۰۱ در ایران خودرو تولید شود و از دوران برجام برخی مقدمات تولید این خودرو در کشور فراهم گردیده بود. به عنوان مثال برخی اجزای فنی که قابلیت تولیدشان در ایران فراهم نبود، از طریق پژو به انبارهای ایران خودرو ارسال شدند. حال قرار است تا جعبه دنده های آیسین پژو ۳۰۱ تولید نشده بر روی K132 اتوماتیک نصب گردد.

حتی نورپردازی ضعیف این رندرها و عدم همبستگی در طراحی کلی خودرو به وضوح در این رندر مشخص است! واقعا این چیست؟! اجازه بدهید به مشخصات بپردازیم:

ایران خودرو K132 در دو نسخه دنده ای و اتوماتیک به سامانه ترمز ABS، EBD و BA مجهز است. همچنین سیستم کنترل پایداری و پیشگیری از هرزگردی ESC در این سدان جدید دیده می شود و سیستم های کمکی دیگری هم بر روی کی ۱۳۲ نصب هستند. فرمان کمکی برقی، تهویه مطبوع الکتریکی دستی، سنسور باد لاستیک، دو کیسه هوای جلو، کروز کنترل، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، بلوتوث، چراغ روشنایی روز و برخی امکانات دیگر در K132 دنده ای و اتوماتیک وجود دارد. اما در نسخه اتوماتیک رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی، سانروف، سنسور نور و باران، استارت دکمه ای، صندلی های برقی جلو، تاشوندگی برقی آینه های جانبی و کیسه های هوای جانبی جلو هم به چشم می خورند.

من به شما توصیه می کنم اگر می خواهید تصویر صحیح تری (حداقل درباره طراحی بیرونی خودرو K132) داشته باشید، این مطلب را ببینید:

ایران خودرو K132 رسما معرفی شد

نوشته رندرهای رسمی ایران خودرو K132 را ببینید اولین بار در ترنجی پدیدار شد.