گلکسی S21 فقط با اگزینوس ۱۰۰۰ ارایه خواهد شد، خط خوردن اسنپدراگون ۸۷۵
1 min read

گلکسی S21 فقط با اگزینوس ۱۰۰۰ ارایه خواهد شد، خط خوردن اسنپدراگون ۸۷۵

هفته گذشته بود که شایعه زشتی (!) درباره سامسونگ شنیدیم. گفته می شد که شاهد کاهش قیمت گلکسی S21 با اسنپدراگون ۸۶۵ به جای اسنپدراگون ۸۷۵ خواهیم بود. امروز جدیدترین شایعه می گوید که گلکسی S21 فقط با اگزینوس ۱۰۰۰ ارایه خواهد شد و شاهد خط خوردن اسنپدراگون ۸۷۵ هستیم. این یعنی راهکاری مثل زمانی که سامسونگ گلکسی اس ۶ و گلکسی نوت ۵ را فقط تراشه اگزینوس ارایه کرد.

گلکسی S21

پیش از این گفتیم که شاید سامسونگ برای گلکسی S21 جدید خود از اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده کند زیرا افزایش قیمت Snapdragon 875 باعث افزایش زیاد قیمت پرچمداران آینده این شرکت می شود.

با توجه به اینکه نسخه پایه Galaxy S20 با قیمت ۹۹۹ دلار روانه بازار شد، در صورتی که این شرکت بخواهد از Snapdragon 875 در پرچمدار آتی خود استفاده کند، احتمالا گلکسی S21 گران تر شود. به همین دلیل سامسونگ ممکن است با تراشه مخصوص خودش به کار خود ادامه دهد.

توییت تازه از کسی که با نام توییتر “Chun مورد علاقه شما برگشته است” می تواند تأیید کند که سامسونگ از سری Snapdragon 865 برای سری Galaxy S21 خود استفاده نخواهد کرد. در عوض ، این شرکت ممکن است از Exynos 1000 استفاده کند، که شایعه می شود تراشه آینده غول کره ای است که روی معماری پیشرفته ۵ نانومتری ساخته شده است و دارای هسته های عملکردی Cortex-A78 است که ممکن است به پردازنده های Mali-G78 یا AMDNA RDNA GPU اعتماد کند.

با توجه به آشفتگی سامسونگ با Exynos 990 ، بسیار شبیه این است که بخش تراشه های این شرکت به ابتدای طراحی برگشته و از ابتدا درباره چگونگی اصلاح آنها شروع شده است. در حقیقت ما می دانیم یک تراشه نامعلوم سامسونگ که با پردازنده گرافیکی AMD جفت شده بود، وجود دارد.

این گزارش به تنهایی وعده های زیادی را در مورد توسعه Exynos 1000 ارائه می دهد، اما سامسونگ برای متقاعد کردن خریداران باید سری بازاریابی سنگین خود را انجام دهد تا خریداران Galaxy S21 را برای داشتن اگزینوس ۱۰۰۰ راضی کند. استفاده از یک تراشه سفارشی همچنین ممکن است سامسونگ را در بحث قیمت گذاری راحت تر کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این تصمیم خوبی از سوی سامسونگ خواهد بود؟

نوشته گلکسی S21 فقط با اگزینوس ۱۰۰۰ ارایه خواهد شد، خط خوردن اسنپدراگون ۸۷۵ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.