دکتر آنلاین چگونه دکتری است؟
1 min read

دکتر آنلاین چگونه دکتری است؟

اکنون که توسعه روزافزون اینترنت و حضور آن در تمام عرصه زندگی به بخش جدایی‌ناپذیر روزمرگی‌هایمان تبدیل شده است، شنیدن عبارت “دکتر آنلاین” چندان عجیب به‌نظر نمی‌رسد. آیا تا کنون به این سبک از خدمات اینترنتی فکر کرده‌اید؟ اینکه پزشک آنلاین کیست و چگونه می‌توان از خدمات این پزشک‌ها استفاده کرد، یا این که چه تخصص‌هایی دارای پزشک آنلاین در سطح نت هستند؟ ما قصد داریم در این مطلب به تمام سوالات شما پاسخ دهیم.

تکنولوژی چگونه در حوزه پزشکی وارد شده است؟

تلفیق تکنولوژی روز دنیا با مهمترین نیاز جامعه بشری یعنی حوزه بهداشت و خدمات پزشکی منجر به تولد عبارتی به نام ” خدمات مشاوره پزشکی آنلاین” شد. این مهمترین کاربرد اینترنت در حوزه سلامتی و بهداشت است که از مراجعه غیرضروری به مطب پزشکان به شکل چشم‌گیری می‌کاهد و به این وسیله هم پزشک در وقت و انرژی خود صرفه‌جویی می‌کند و هم بیمار با صرف هزینه کمتر و بسیار راحت‌تر می‌تواند خدماتی نظیر مشاوره را از دکتر آنلاین دریافت کند.

ایجاد خدماتی نظیر نوبت‌دهی آنلاین، مشاوره پزشکی آنلاین در تمام تخصص‌ها و همچنین امکان ارسال تصاویر مدارک پزشکی و آزمایشات در زمان چت آنلاین باعث می‌شود تا بسیاری از بیماران به‌راحتی و از منزل بتوانند به متخصص مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

دکتر آنلاین کیست و چه خدماتی را به صورت آنلاین ارائه می‌کند؟

دکتر آنلاین همان پزشک متخصصی است که به‌صورت آنلاین به بیماران مشاوره می‌دهد. با توجه به شرایطی نظیر شلوغی و ترافیک خیابان‌ها و مطب‌ها، مشکلات در پیدا کردن پزشک متخصص، ساعت‌ها انتظار در نوبت ویزیت بخاطر پرسیدن یک سوال یا نشان دادن جواب آزمایشات، نیاز به یک کلینیک آنلاین به شدت احساس می‌شد.

در مورد این که چه خدماتی را میتوان به‌صورت آنلاین دریافت کرد باید بگوییم اصولا این فرآیند شامل ارتباط آنلاین یا تلفنی با یک پزشک متخصص در زمینه‌های گوناگون است و شما می‌توانید علاوه بر دریافت مشاوره و پاسخ به سوالات پزشکی‌تان توسط یک متخصص یا فوق‌تخصص، عکس‌ها و آزمایشات و مدارک پزشکی خود را در چت آنلاین برای پزشک ارسال کرده و از او مشورت بخواهید. در صورتی که نیاز به بررسی بیشتر یا معاینات دقیق پزشکی باشد، دکتر آنلاین شما را به مطب دعوت خواهد کرد. به این ترتیب است که جز برای کارهای واقعا ضروری نیازی به حضور در مراکز پزشکی و درمانی نخواهید داشت.

پزشک آنلاین چه تخصص‌هایی را پوشش می‌دهد؟

شاید این سوال بسیاری از شما باشد، در پاسخ به این سوال باید گفت، از آنجایی که فعالیت در سطح اینترنت دارای هیچ محدودیتی نیست امکان فعالیت پزشکان در تمام زمینه‌های پزشکی فراهم است، البته بسیاری از تخصص‌ها با فعالیت پزشک به‌صورت آنلاین، بسیار پرکاربرد هستند، برای مثال تخصص‌هایی نظیر روانشناسی، زنان و زایمان، پزشکان اورولوژی و همچنین پزشکان قلب و عروق، متخصصین کودکان، تخصص بیماری‌های مقاربتی و جنسی و این روزها متخصصین ریه بیشترین فعالیت را به‌صورت آنلاین دارا هستند. با این وجود در حال حاضر تقریبا در تمام تخصص‌ها امکان دریافت مشاوره آنلاین پزشکی وجود دارد.

چه کسانی نیاز به مشاوره آنلاین با پزشک دارند

هرشخصی می‌تواند برای حل مشکلاتش به‌صورت آنلاین با یک پزشک مشورت کند، مطمئنا بسیاری از ما هنگامی که دچار علائم یک بیماری می‌شویم سریعا در اینترنت به دنبال تشخیص و راه‌های درمان احتمالی هستیم، ممکن است به اطلاعات دقیقی نیز دست پیدا کنیم اما تشابه علائم بسیاری از بیماری‌ها و همچنین اطلاعات کلی و گاهی ضد و نقیضی که در اینترنت وجود دارد امکان تشخیص درست را از ما سلب می‌کند. در این مواقع نقش یک دکتر آنلاین به‌خوبی نمایان می‌شود.

اگر احساس می‌کنید پرداخت هزینه زیاد یا صرف وقت طولانی برای رسیدن به پاسخ یک سوال پزشکی و یا نشان دادن داروها، عکس‌ها یا آزمایشات به یک پزشک اصلا مقرون‌به‌صرفه نیست باید بگوییم می‌توانید این کار را به‌راحتی از منزلتان با هزینه کمتری انجام دهید.

بدون هیچ خجالتی از پزشکان همه سوالات خود را بپرسید

بسیاری از ما گاهی به مشکلاتی دچار شده‌ایم که از بیان آن خجالت می‌کشیم، ابتلا به برخی بیماری‌های خاص جنسی، داشتن روابط پرخطر جنسی، ابتلا به اعتیاد یا برخی بیماری‌های روانی و یا مشکلات در روابط زناشویی مثال مناسبی برای این مشکلات است. این موارد همگی جز شخصی ترین در این صورت نیز می‌توانیم با مشاوره آنلاین با یک پزشک متخصص معتمد به راحتی بدون ترس از قضاوت، طرد شدن و یا مورد تمسخر واقع شدن و همچنین بدون خجالت از بیان مشکل به صورت رو در رو، با یک دکتر آنلاین به مشاوره بپردازیم.

بسیاری از سالمندان، معلولین جسمی، بیماران خاصی که حضور در اجتماع برای آنان دشوار است، زنان باردار، افراد شاغل با مشغله‌های کاری بسیار و افرادی از این دست می‌توانند به‌راحتی از منزل و تنها با دسترسی به اینترنت به‌صورت آنلاین با پزشکان متخصص ارتباط داشته باشند.

افرادی که در شهرها و روستاهای دور از مرکز زندگی می‌کنند، کسانی که به دنبال یک تخصص خاص هستند و پزشک معتبری در این زمینه نمی‌شناسند، افرادی که به هردلیل امکان خروج از منزل ندارند نیز جزو کسانی هستند که میتوانند از خدمات آنلاین پزشکی بهره‌مند شوند.

دکتر ساینا مرجع معتبر برای خدمات مشاوره آنلاین پزشکی

سایت دکتر ساینا ( www.drsaina.com ) یکی از معتبرترین فعالان در عرصه خدمات مشاوره آنلاین پزشکی در ایران است، حضور بیش از 450 پزشک در 44 زمینه تخصصی و فوق‌تخصصی در این مجموعه، دقیقا یک کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی آنلاین است که بهترین‌های هر حوزه پزشکی را به‌کاربران معرفی می‌کند.

این استارتاپ به تازگی رکورد یک میلیون مشاوره را ثبت کرده است. یکی از ویژگی های مثبت این مجموعه پشتیبانی 24 ساعته است؛ در صورت نارضایتی از مشاوره دکتر ساینا تمام هزینه شما را بازگردانده و پزشک دیگری را به شما پیشنهاد می دهند.

برای این که بتوانید از خدمات دکتر ساینا استفاده کنید، تنها کافی است که در زمینه پزشکی مورد نظرتان به پروفایل پزشکان مراجعه کنید و ضمن مطالعه اطلاعات کامل و رزومه پزشکی ، نظرات کاربران را مشاهده کنید.

در صورت دانلود و نصب اپلیکیشن دکتر ساینا می‌توانید به صورت دائم و در هر مکانی به‌راحتی از خدمات آنلاین مشاوره پزشکی در هر زمینه و تخصصی که نیاز دارید بهره‌مند شوید.

نوشته دکتر آنلاین چگونه دکتری است؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.