حق اختراع خاص ویوو برای کیبرد چرخنده را ببینید: روحت شاد نوکیا ۳۲۵۰

نوکیا ۳۲۵۰ بدون شک روزی یکی از رویاهای من بود. البته که پس از آن نوکیا ۵۷۰۰ ارایه شد و ظاهرش با گوشه های گرد دگرگون‌تر شده بود. به هر حال، روزگاری خاص بودن موبایل ها به ظاهر آن ها بود تا مشخصات خاص داخلی‌شان. امروز شما می توانید حق اختراع خاص ویوو برای کیبرد چرخنده را ببینید. دستگاهی که شبیه به گوشی های خاص نوکیا است اما این بار برای کسانی که عاشق کیبرد هستند و نه دکمه های کنترل موزیک.

حق اختراع خاص ویوو برای کیبرد چرخنده

تا آنجا که به ثبت اختراعات مربوط می شود این یکی از عجیب ترین موارد ثبت شده است. و بله ما تعداد کمی دیده ایم. با این حال، ویوو طراحی بسیار منحصر به فردی را برای یک تلفن هوشمند ثبت کرده است. بخشی از صفحه نمایش در پایین می چرخد. این طرح می تواند به کاربران امکان دسترسی به کارکردهایی مانند تایپ کردن با صفحه کلید را بدهد و در صورت ماندن در طرف دیگر، می توانید از آن استفاده کنید.

ویوو طراحی جدیدی را در تاریخ 10 مارس در اداره مالکیت معنوی چین (CNIPA) ثبت کرده است. حق ثبت اختراع امروز (17 ژوئیه 2020) اعطا و منتشر شده است که این طرح را نشان می دهد.

دستگاه دارای زیبایی معمول یک تلفن هوشمند در سال ۲۰۲۰ است. اما ماژول چرخش چیزی کاملاً عجیب و جدید است. همچنین، پیامدهای عملی چنین طرحی همچنان موضوع بحث است. با این وجود، طرفدار چنین طراحی های منحصر به فردی هستیم و قطعاً می خواهیم این موضوع را در زندگی واقعی ببینیم.

در مورد ماژول صحبت می کنیم، نمای اصلی و عقب حق ثبت اختراع بریدگی در قسمت پایین دستگاه را نشان می دهد. این بدان معناست که یک ماژول دوار با کمک موتور، صفحه نمایش را که به آن وصل شده است در هنگام حرکت می چرخاند.

علاوه بر این، تصویر همچنین حرکت ماژول را در جهت عقربه های ساعت نشان می دهد. با این حال، ما مطمئن نیستیم که آیا از حرکت در هر دو جهت پشتیبانی می کند یا خیر. همچنین، هیچ جزئیاتی در مورد اینکه دو طرف ماژول دوار نمایشگر را داشته باشند یا خیر، وجود ندارد.

تصویر مورد استفاده جزئیات جالب را فاش می کند. یکی از آن ها دارای صفحه کلید است که در قسمت عقب ایجاد شده است و تصویر دیگری که نشان می دهد یادداشت ها را می توان با شماره های نوشته شده روی قسمت نمایشگر، روی آن نوشت.

همچنین در پشت، یک دوربین سه گانه قرار دارد که یک نوار عمودی در کنار آن قرار دارد که می تواند ماژول فلاش LED یا هر سنسور دیگر را در خود جای دهد. یک دکمه روشن / خاموش در سمت چپ و دکمه های صدا وجود دارد.

جالب اینجاست که یک دکمه دایره ای در سمت چپ پایین تلفن در کنار ماژول چرخش قرار دارد. این می تواند یک دستیار، دکمه دیافراگم دوربین یا یک دکمه برای کنترل ماژول چرخش در زیر باشد. پورت های USB-C و بلندگو در پایین قرار دارد.

گفته می شود، با وجود طرح های صفحه نمایش تاشو که کم کم در حال تحول است و به بازارها می آیند، ایده ی Vivo برای اتخاذ یک ماژول دوار برای تبدیل نمایشگرها، جالب است.

هر چند که شاید این حق اختراع هرگز به بازار ارایه نشود اما حقیقتا حق اختراع خاص ویوو برای کیبرد چرخنده برای من جالب بود. برای شما چطور؟

نوشته حق اختراع خاص ویوو برای کیبرد چرخنده را ببینید: روحت شاد نوکیا ۳۲۵۰ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.