هواوی P50 با تراشه Snapdragon 875G و هواوی Mate 40 با دو نسخه تراشه ارایه می شود
1 min read

هواوی P50 با تراشه Snapdragon 875G و هواوی Mate 40 با دو نسخه تراشه ارایه می شود

شرکت تولیدی نیمه هادی تایوان (TSMC) ریخته گری که تراشه هایی را برای مشتریانی بزرگ مانند اپل و کوالکام تولید می کند، تأیید کرده است که از ۲۶ اردیبهشت تاکنون سفارشات جدید از هواوی را برای رعایت سفارش آمریکا که نیاز به غیر ایالات متحده دارد، متوقف کرده است. به همین دلیل و طبق شایعات می شنویم که هواوی P50 با تراشه Snapdragon 875G و هواوی Mate 40 با دو نسخه تراشه ارایه می شود. این می تواند برای رقابت مستقیم تر در دنیای اندروید بهتر باشد اما سود شرکت را کاهش داده و البته از آن سو بخش طراحی و تولید تراشه این شرکت را زمین گیر می کند.

هواوی P50 با تراشه Snapdragon 875G

شرکت ها قبل از استفاده از فناوری های دارای منشأ آمریکایی برای هواوی به دنبال مجوز صریح هستند. این می تواند این شرکت چینی را وادار کند تا برای پرچمداران آینده سری Mate 40 خود، از یک استراتژی “دو تراشه ای” پیروی کند. چیزی شبیه به کاری که سامسونگ می کند، البته سامسونگ برای سود بیشتر و گسترش فناوری خود و هواوی از روی ناچاری.

ظاهرا این آیین نامه هیچ تاثیری در سفارشات موجود نمی گذارد و آنها باید قبل از ۱۴ سپتامبر ارسال شوند. طبق گفته ها، هواوی Mate 40 توسط تراشه ساخت هواوی Kirin 1020 که مبتنی بر یک فرایند ۵ نانومتری است، تأمین می شود. به نظر می رسد هواوی فقط قبل از اعمال محدودیت های جدید ۸ میلیون دستگاه سفارش داده بود و اکنون در یک وضعیت ناگوار است. پیش بینی می شود که فروش دوبله Mate 40 از مرز ۱۰ میلیون عبور کند و این بدان معنی است که این شرکت به تراشه های بیشتری احتیاج دارد.

طبق گزارش ها، فقط 8 میلیون پردازنده در آنجا وجود دارد و فروش Mate اغلب بیش از ۱۰ میلیون دستگاه است. از آنجا که نمی تواند به TSMC متوسل شود، بنا بر این، بنا به فکر استفاده از تراشه دیگری است.

اسنپدراگون ۸۷۵ جی

پیش از این، ما شنیده بودیم که کوالکام برای تهیه تراشه های هواوی از اداره صنعت و امنیت وزارت بازرگانی درخواست می کند. در این گزارش ادعا شده است که این درخواست اعطا می شود و به این شرکت اجازه می دهد تا تراشه اسنپدراگون خود را برای استفاده در Mate 50 و P50 در سال آینده بفروشد. شاید اسنپدراگون ۸۷۵ جی گزینه خوبی برای هواوی پی ۵۰ باشد اما احتمالاً برخی از نمونه های Mate 40 دارای تراشه مدیاتک هستند

اسنپدراگون ۸۷۵ جی و اسنپدراگون ۷۳۵ جی همراه با اسنپدراگون ۴۳۵ جی تراشه های جدید کوالکام خواهند بود

امسال ، تنها گزینه های هواوی تراشه های اگزینوس سامسونگ و مدیاتک هستند. تراشه Kirin 1020 ظاهرا 50 درصد افزایش عملکرد را در مقایسه با Kirin 990 ارائه می دهد و این مهم است که دیگر تراشه هوآوی در پایان انتخاب خود را تضمین کند و یک تجربه انسجام بخش را تضمین کند.

هواوی Mate 40 با قدرت گرفتن از Kirin 1020 به احتمال زیاد منحصر به چین خواهد بود و تلفن های محور مدیاتک در بازارهای دیگر فروخته می شوند.

پیش از این انتظار می رفت که خط Mate 40 در پاییز آغاز به تاولید کند اما تحولات اخیر می تواند باعث تاخیر شود. در مورد این سری چیزهای زیادی شناخته نشده است، اما یک سیستم چهار دوربین با سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی احتمالا یکی از ویژگی های اصلی است. بنا به گزارش، این دوربین دارای لنز 9P با فرم آزاد است که باعث کاهش تخریب و تحریف تصویر می شود.

به نظر شما هواوی P50 با تراشه Snapdragon 875G می تواند جذاب باشد؟ حقیقتا من منتظر پرچمدار هواوی با تراشه اسنپدراگون هستم!

نوشته هواوی P50 با تراشه Snapdragon 875G و هواوی Mate 40 با دو نسخه تراشه ارایه می شود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.