10 بازی موبایلی استراتژیک و تفنگی هیجان انگیز 2020

امروزه بازی های موبایلی نقش بسیار پررنگی در پر کردن اوقات فراغت مردم جهان دارند. باتوجه به آنکه پلتفرم های مختلف و متنوعی بازی های ویدیویی را پشتیبانی می کنند هر روز بر تعداد بازی ها افزوده می شود و کمپانی و استودیوهای متعدد محصولات جدیدی عرضه می کنند.

انتخاب یک یا چند بازی موبایلی استراتژیک و تفنگی به هیچ عنوان نمی تواند کار ساده و راحتی باشد چرا که در انتخاب یک بازی فاکتورهای مهمی همچون سلیقه بازیکنان، قیمت بازی، سبک آن و … موثر است. با توجه به آنکه بیش از نیمی از مردم جهان از گوشی های موبایل استفاده می کنند می توان گفت محبوب ترین پلتفرم بازی های ویدیویی نیز به شمار می رود. بازی های استراتژیک همواره از محبوب ترین سبک ها و ژانرهای بازی در تاریخ صنعت گیم به شمار می روند و هرساله بازی های جذاب و هیجان انگیزی عرضه می شود. در ادامه مطلب به بررسی و معروفی 10 بازی موبایلی استراتژیک و تفنگی هیجان انگیز در سال 2020 پرداخته خواهد شد.

جذاب ترین و بهترین بازی های استراتژیک موبایلی

سبک بازی های استراتژیک در دو دهه گذشته توانسته رقابت بسیار نزدیکی با سبک هایی همچون اکشن، ترس و بقا، تیراندازی و … داشته باشد و به عنوان یکی از بهترین و محبوب ترین سبک های بازی شناخته می شود. از آنجایی که گوشی های موبایلی محبوب ترین پلتفرم بازی های ویدیویی به شمار می روند هر روزه تعداد بازی های زیادی برای این پلتفرم ها عرضه می شوند. 10 بازی موبایلی استراتژیک و تفنگی هیجان انگیز 2020 که محبوبیت بالایی دارند به شرح زیر می باشند.

1- بازی The battle of Polytopia

بازی The battle of به عنوان یکی از بهترین و زیباترین بازی های استراتژیک و جنگی شناخته می شود که محبوبیت بالایی در میان گیمرها دارد. این بازی محصول کمپانی و استودیوی بازیسازی Midjiwan AB بوده و به عنوان یکی از 10 بازی موبایلی استراتژیک و تفنگی هیجان انگیز در سال 2020 شایستگی و لیاقت حضور در این لیست را دارد. این بازی می تواند علاقه مندان به بازی معروف و مشهور Civilization را نیز به راحتی راضی کند. در این بازی بازیکنان قادر هستند که سرزمین های مختلف و جدیدی کشف کنند، به فناوری های به روز دست پیدا کنند و چالش های مختلفی را تجربه کنند. از جمله ویژگی های و قابلیت هایی که باعث شده اند بازی The battle of Polytopia به عنوان یکی از ده بازی موبایلی استراتژیک و تفنگی در سال 2020 شناخته شود می توان موارد زیر را عنوان کرد:

  • بازیکنان قادر هستند که هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین از این بازی لذت ببرند.
  • گیمر می تواند با حاکمان دیگر سرزمین ها به مبارزه و نبرد بپردازد.
  • این بازی دارای گیم پلی بسیار جذاب و هیجان انگیزی است و ماموریت ها و مراحل مختلفی برای بازیکنان تعریف شده است.
  • داستان بازی دارای روند و سیر جذابی است و بازیکن می تواند به راحتی با آن ارتباط برقرار کند
  • گرافیک بازی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و تمام بخش های بازی با جزئیات و کیفیت بالا به نمایش گذاشته شده است
  • موسیقی ها و صداگذاری بازی از کیفیت بالایی برخوردار است و به راحتی هیجان و حس بازی را به گیمر منتقل می کند.

2- بازی Clash Of Clans

بازی کلش آف کلنز از جمله محبوب ترین و معروف ترین بازی های سوپرسل است که میلیون ها بار توسط گیمرهای سراسر جهان دانلود و نصب شده است. در این بازی گیمر می تواند قبیله شخصی خود را ایجاد کند و از امکانات و سلاح های مختلف برای محافظت از آن و گسترس دادن قبیله استفاده کند. در این بازی نیز بازیکنان می توانند با خرید جم کلش آف کلنز دسترسی بیشتری به امکانات داشته باشند و راحت تر سطح خود را ارتقا دهند. از مهم ترین ویژگی هایی که باعث شده اند بازی Clash Of Clans به عنوان یک بازی موبایلی استراتژیک و تفنگی مهیج و لذت بخش شناخته شود می توان موارد زیر را عنوان کرد:

  • صداگذاری و موسیقی های متن بی نظیری دارد
  • گرافیک بازی بسیار باکیفیت بوده و تمام بخش های بازی به بهترین و مدرن ترین شکل به نمایش گذاشته شده اند
  • هوش مصنوعی بازی، افکت های نوری، جلوه های بصری و … به شکلی مدرن و حرفه ای طراحی شده اند.
  • گیم پلی بازی بسیار جذاب و هیجان انگیز است و می تواند هر بازیکنی را برای مدت زمان زیادی سرگرم کند
  • امکانات و سلاح های متنوعی در دسترس بازیکنان قرار دارد که می توانند برای برنده شدن از آن استفاده کنند.

3- بازی XCOM

بازی XCOM یکی دیگر از بازی های استراتژیک مدرن و جنگی است که در سال های اخیر با استقبال بسیار خوبی از طرف گیمرها مواجه شده است. این بازی ساخته استودیوی 2k.lnc می باشد و بیشتر از 100 هزار باز توسط گیمرهای مختلف از سراسر جهان دانلود و نصب شده است. در این بازی بازیکن می تواند چالش های مختلفی را تجربه کند. داستان بازی از جایی شروع می شود که ارتشی از موجودات ناشناخته به پروژه XCOM که به تنها امید بشریت برای ادامه زندگی است، حمله می کنند. بازیکن به عنوان فرمانده یک تیم باید به مقابله و مبارزه با این ارتش بپردازد. از جمله مهم ترین ویژگی ها و قابلیت هایی که به باعث شده اند این بازی به عنوان یکی از 10 بازی موبایلی استراتژیک و تفنگی هیجان انگیز در سال 2020 شناخته شود می توان موارد زیر را عنوان نمود.

  • بازی ازیک داستان جذاب و هیجان انگیز بهره می برد و محتوایی غنی و عالی دارد.
  • سلاح ها، مهمات و امکانات متنوعی در بازی وجود دارد که بازیکن می تواند از آنها برای برنده شدن استفاده کند.
  • بازی از یک گیم پلی عالی، شگفت انگیز و سریع برخوردار است و بازیکن می تواند حرکت نیروهای خود را کنترل کند.
  • گرافیک بازی از کیفیتی عالی برخوردار است و می تواند تمام بخش ها را با بالاترین کیفیت ممکن به نمایش بگذارد
  • سیستم مبارزات بازی بسیار عالی طراحی شده اند و بازیکن می تواند مبارزه هایی واقعی و طبیعی را تجربه کند.
  • موسیقی های متن و صداگذاری های بازی به شکلی مدرن و باکیفیت طراحی شده اند و هیجان بالایی به بازیکن منتقل خواهد کرد.

4- بازی Civilization Revolution 2

بازی Civilization Revolution 2 محصول استودیوی معروف و محبوب بازیسازی 2K Games است که بعد از نسخه اول با استقبالی بی نظیر مواجه شد. این بازی می تواند در بازی های ماجراجویی، جنگی، استراتژیک و جنگی دسته بندی شود. در این بازی نیز مانند نسخه ابتدایی بازی بازیکن می تواند به عنوان یک رهبر در جهت ساختن امپراطوری خود تلاش کند و با حمله به سایر قبایل، کشور خود را توسعه بدهد. اگرچه این بازی برای پلتفرم های مختلفی عرضه شده است اما بیشترین استقبال از آن برای پلتفرم موبایل بوده است. از مهم ترین ویژگی ها و قابلیت هایی که باعث شده اند بازی Civilization Revolution 2 به عنوان یکی از ده بازی موبایلی استراتژیک و تفنگی در این لیست قرار بگیرد می توان موارد زیر را عنوان کرد:

  • سلاح، مهمات و امکانات متعدد و متنوعی در دسترس بازیکنان قرار دارد که می توانند امپراطوری خود را با آن توسعه ببخشند.
  • موسیقی و صداگذاری های بازی از کیفیت بالایی برخوردار هستند و می توانند حس و هیجان بازی را به خوبی به گیمر منتقل کنند.
  • گیم پلی بازی از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است و ماموریت ها و مراحل مختلفی برای بازیکنان خواهد داشت.
  • گرافیک بازی دارای کیفیت بسیار بی نظیری است و به صورت 3 بعدی ساخته شده است و می تواند تمام بخش های بازی را با بالاترین درجه وضوح به نمایش بگذارد
  • داستان بازی جذابیت و گیرایی بالایی دارد و بازیکنان می توانند به راحتی با آن ارتباط برقرار کنند.

5- بازی Call Of Duty

امروزه دیگر کمتر بازیکنی در دنیا پیدا می شود که بازی معروف و محبوب ندای وظیفه را نشناسد و یا آن را بازی نکرده باشد. این بازی توسط کمپانی اکتیویژن منتشر شده است و شرکت های دیگری همچون اینفینیتی وارد و تری‌آرچ نیز در توسعه آن نقش داشته اند. کال آف دیوتی یک بازی در سبک بازی های تیراندازی، اکشن و ماجراجویی است که بیش از 15 نسخه مختلف از آن عرضه شده است. هر چند که این بازی بیشتری در سبک بازی های اکشن دسته بندی می شود و کمتر در بازی های استراتژیک از آن یاد می شود اما به سبب داستانی که دارد می تواند در این دسته نیز طبقه بندی شود. برای آنکه بازیکنان بتوانند در این بازی سطح خود را ارتقا بدهند و از مهمات و سلاح های بهتری استفاده کنند نیاز دارند که از CP (پول بازی) استفاده کنند. خرید CP کال آف دیوتی مزایای زیادی برای بازیکنان خواهد داشت و به آنها در پیروزی کمک زیادی می کند. از جمله ویژگی ها و قابلیت هایی که باعث شده اند بازی ندای وظیفه به عنوان یکی از ده بازی موبایلی استراتژیک و تفنگی در سال 2020 شناخته شود می توان موارد زیر را نام برد:

  • بازی دارای گرافیک بسیار با کیفیت و شگفت انگیزی است و تمام بخش های بازی با تمام جزئیات به تصویر کشیده شده است
  • افکت های صوتی و موسیقی های بازی کیفیت بالایی دارد و صداگذاری های بازی بسیار طبیعی و جذاب است.
  • نقشه های و محیط های بسیار جذابی در بازی وجود دارد و بازیکن می تواند مراحل مختلف را تجربه کند.
  • گیم پلی بازی به شدت اعتیاد آور است و می تواند بازیکنان را به خوبی درگیر کند.
  • بازی دارای حالت های مختلف بازی است و بازیکنان می توانند به صورت تک نفره و چند نفره بازی کنند‏
  • بازیکنان می توانند با دوستان خود رقابت داشته باشند و امتیازات و جوایز مختلفی را کسب کنند.
  • امکان شخصی سازی شخصیت ها و تجهیزات برای گیمرها فراهم شده است.

6- بازی Dawn of Titans

بازی Dawn of Titans یا طلوع تایتان یکی دیگر از بازی های سبک استراتژیک و تفنگی است که محصول کمپانی Jam City, Inc و استودیوی بازیسازی Natural Motion Games می باشد که برای گوشی های موبایلی عرضه شده است و توانسته با استقبال بسیار خوبی مواجه شود. بازیکنان در این بازی ابتدا قلمرو پادشاهی خودشان را می سازند و سپس با حمله به قبایل دیگر امتیازات را جمع آوری می کنند. این بازی نیز مانند تمام بازی های استراتژیک دارای ویژگی های خاصی است که می تواند جذابیت های آن را بالا ببرد. شاخصه ها و فاکتورهایی که باعث شده اند از بازی Dawn of Titans به عنوان یکی از 10 بازی موبایلی استراتژیک و تفنگی مهیج و جذاب در سال 2020 یاد شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازیکن می تواند در این بازی یک ارتش قوی برای شروع نبردها تشکیل دهد.
  • امکان مبارزه و بازی با سایر بازیکنان از نقاط مختلف جهان فراهم شده است
  • امکان چت به صورت آنلاین و واقعی با دوستان برای بازیکنان فراهم شده است
  • گرافیک بازی به صورت اچ دی است و تمام بخش های بازی با بالاترین کیفیت ممکن به تصویر کشیده شده است
  • موسیقی و صداگذاری های بازی از کیفیت بالایی برخوردار است
  • این بازی دارای یک گیم پلی بسیار جذاب و هیجان انگیز است.

7- بازی Hearthstone

بازی Hearthstone از جمله بازی هایی است که در سبک استراتژیک و کارتی ساخته شده است که از یک فرمول قدیمی و آشنا استفاده می کند. در این بازی گیمرها باید از کارت های خود استفاده کنند و حریفانشان را شکست دهند. محیط این بازی الهام زیادی از بازی معروف Warcraft گرفته است. قهرمانان مختلف در این بازی حضور دارند که هرکدام قابلیت ها و ویژگی های خاصی دارند. از مهم ترین ویژگی های این بازی به عنوان یک بازی موبایلی استراتژیک و تفنگی می تواند به موارد زیر اشاره کرد:

  • بازی رایگان عرضه شده است و فقط پرداخت های درون برنامه ای انجام می شود
  • گرافیک بازی از کیفیت بالایی برخوردار است و تمام بخش ها با وضوح بالا به تصویر کشیده شده اند
  • گیم پلی بسیار جذاب و اعتیادآوری دارد
  • موسیقی و صداگذاری بازی هیجان دوچندانی به گیمرها منتقل می کند
  • مراحل و مسابقات مختلفی برای تجربه در بازی وجود دارند.

8- بازی Fortnite

بازی فورتنایت از دیگر بازی های استراتژیک و تفنگی است که محبوبیت بسیار زیادی در جهان دارد و شاید بتوان گفت محبوب ترین بازی اندرویدی جهان به شمار می رود. استودیوی اپیک گیمز (Epic Games, Inc) این بازی را ساخته و عرضه کرده است و بازیکنان در این بازی به همراه ده ها نفر دیگر در یک جزیره در تلاش هستند که زنده بمانند. بازی فورتنایت به عنوان یک بازی موبایلی استراتژیک و تفنگی دارای ویژگی ها و قابلیت های زیر می باشد:

  • تنوع و تعدد سلاح در بازی بسیار بالا است و گیم پلی بازی بسیار جذاب و اعتیادآور است
  • گرافیک بازی از کیفیت بالایی برخوردار است
  • سیستم مبارزات جذابی دارد و بازیکن می تواند مبارزاتی واقعی و هیجان انگیز را تجربه کند
  • موسیقی و صداگذاری های بازی به بهترین شکل ممکن طراحی شده اند
  • بازی از یک روند داستانی عالی برخوردار است

9- بازی Vikings:war of clans

بازی وار اف کلنز یکی از جذاب ترین بازی های استراتژیک، جنگی و تفنگی است که بعد از عرضه با استقبال بسیار خوبی مواجه شد. این بازی در اصل روایتگر جنگ های بین وایکینگ ها می باشد. این بازی توسط استودیوی بازیسازی Plarium LLC ساخته و عرضه شده است و بازیکن می تواند با سایر بازیکنان از سراسر جهان به رقابت بپردازند. از مهم ترین ویژگی های بازی که باعث شده اند در لیست 10 بازی موبایلی استراتژیک و تفنگی هیجان انگیز 2020 قرار بگیرد می توان موارد زیر را عنوان کرد:

  • بازی از یک گرافیک بسیار عالی و شگفت انگیز برخوردار است
  • بازیکنان می توانند از یک گیم پلی بسیار جذاب و اعتیادآور استفاده کنند
  • تنوع و تعدد سلاح در بازی بسیار بالا است
  • موسیقی ها و صداگذاری های بازی به بهترین شکل ممکن طراحی شده اند.
  • داستان بازی دارای یک روند و سیر جذاب و هیجان انگیز است

10- بازی Clash Royale

بازی کلش رویال نیز یکی دیگر از بازی های مهیج و جذاب کمپانی خوشنام سوپرسل است که در سال های اخیر با استقبال بی نظیری مواجه شده است. در این بازی نیز بازیکن می تواند از قبلیه خود در برابر دشمنان محافظت کند و به سایر قبایل حمله کرده و غنایم آنها را تصاحب کند. بازیکنان می توانند با خرید جم کلش رویال از سلاح ها و امکانات بهتر استفاده کنند و سطح خود را ارتقا ببخشند. از مهم ترین ویژگی هایی که باعث شده اند این بازی به عنوان یک بازی موبایلی استراتژیک و تفنگی مهیج و جذاب در سال 2020 شناخته شود می توان موارد زیر را عنوان کرد:

  • بازی دارای گرافیک بسیار باکیفیتی است و تمام بخش های بازی به صورت حرفه ای طراحی شده اند
  • گیم پلی بسیار جذاب و هیجان انگیزی دارد
  • مراحل و ماموریت های مختلف در جریان بازی وجود دارد
  • موسیقی ها و صداگذاری بازی بسیار باکیفیت و عالی ساخته شده اند

سخن پایانی

بازی های استراتژیک و تفنگی را می توان از محبوب ترین بازی های چند سال اخیر دانست چرا که با استقبال بی نظیری از طرف گیمرها مواجه شده اند. اگرچه بازی های موبایلی در سبک ها و ژانرهای مختلفی ساخته می شوند و هر کدام نیز طرفداران خاص خود را دارند اما بعضی از سبک ها می توانند جذابیت بیشتری برای کاربران گوشی های موبایل داشته باشند. علاوه بر 10 بازی موبایلی استراتژیک و تفنگی که معرفی شد می توان بازی های دیگری نیز از جمله بازی AQ first contact، بازی Endless Legend، بازی Stronghold Crusader و … به لیست محبوب ترین بازی های استراتژیک 2020 اضافه کرد. بازیکنانی که می خواهد از بازی های استراتژیک و تفنگی بیشتری لذت ببرند و همچنین خرید یوسی مربوط به هر بازی را انجام دهند می توانند به وب سایت ایران موجو مراجعه کنند.

نوشته 10 بازی موبایلی استراتژیک و تفنگی هیجان انگیز 2020 اولین بار در ترنجی پدیدار شد.