1 min read

جریمه ۲ میلیارد تومانی ایرانسل و همراه اول توسط رگولاتوری

رئیس رگولاتوری از ابلاغ جریمه ۲ میلیارد تومانی به اپراتورها خبر داد. این جریمه به علت افزایش قیمت و حذف بسته های محبوب اینترنت این اپراتورها انجام شده است. به این ترتیب شاهد جریمه ۲ میلیارد تومانی ایرانسل و همراه اول هستیم. این که آیا چنین جریمه ناچیزی می تواند تاثیرگذار باشد یا نه هنوز مشخص نیست.

جریمه ۲ میلیارد تومانی ایرانسل و همراه اول

گرانی بسته‌های اینترنت موضوع بحث پررنگی است که نزدیک به دو هفته است در فضای مجازی درباره آن صحبت می‌شود. تخلف اپراتورها از یک سو و عقب نشینی نکردن‌شان از موضعی که دارند از سوی دیگر باعث شده این مساله به سرعت حل نشود و وارد فازهای پیچیده‌ای شود. تا آن‌جا که بر اساس قانونی که در پروانه‌های اپراتوری وجود دارد، امروز برای آن‌ها جریمه نقدی اعمال شده است.

«حسین فلاح جوشقانی» در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد:

به دلیل برنگشتن تعرفه اینترنت به حالت اولیه از سوی اپراتورها و تداوم تخلفی که صورت گرفته است، صبح امروز جریمه دو میلیارد تومانی را به دو اپراتور ایرانسل و همراه اول ابلاغ کردیم.

معاون وزیر ارتباطات افزود: امروز ‌در جلسه کمیسیون تخلفات، جریمه دو میلیاردی را در پروانه‌های اپراتورها اعمال و به آن‌ها ابلاغ کردیم.

فلاح اضافه کرد: جریمه نقدی قدم اول برای برخورد با تخلف صورت گرفته است و در صورت استمرار این مساله، قطعا روال‌های دیگر را در پیش خواهیم گرفت. تعلیق، کاهش مدت اعتبار پروانه و مواردی از این دست، مصوبه‌های قانونی است که می‌توانیم با استناد به آن‌ها تخلفات را پیگیری کنیم.

وی افزود: از جزئیات اقدامات صورت گرفته در دادگستری با خبر نیستم اما روال‌های قانونی پیگیری خواهد شد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید با این اقدامات دوباره شاهد برگشتن اوضاع به روال سابق باشیم؟

نوشته جریمه ۲ میلیارد تومانی ایرانسل و همراه اول توسط رگولاتوری اولین بار در ترنجی پدیدار شد.