سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ لایت هم ارایه خواهد شد؟

سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت پس از گلکسی نوت ۳ نئو اولین نسخه ارزان قیمت خانواده گلکسی نوت بود. حالا که بازار دستگاه های خوش قیمت داغ شده است به نظر می رسد که شاید سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ لایت هم ارایه خواهد شد. این شایعه درباره Galaxy Note 20 Lite امشب منتشر شده و می تواند جالب باشد.

سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ لایت

سامسونگ سال گذشته با نسخه های “lite” گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ روانه بازار شد. در تصویر این مطلب گلکسی نوت ۱۰ لایت را مشاهده می کنید. این شرکت دستگاههای رده بالا خود را خیلی رده بالا طراحی کرد و در کنار آن نسخه لایت را عرضه داشت تا یک تجربه برتر را به مشتریانی که مایل به پرداخت قیمت های سطح پرچمدار نیستند، ارائه دهد.

ما از قبل می دانیم که این شرکت چنین برنامه ای را برای گلکسی S20 در نظر گرفته است که ممکن است با نام گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن ارایه شود. چرا چیزی در مورد Galaxy Note 20 Lite یا Fan Edition نشنیده ایم؟ دلیل این است که گلکسی نوت ۲۰ در اصل مسئله نوع خاص خود را دارد.

آیا ارایه Galaxy Note 20 Lite منطقی است؟

گزارش چند روز پیش درباره گلکسی نوت ۲۰ نشان داد که تفاوت های قابل توجهی بین نسخه ساده و اولترا این دستگاه وجود خواهد داشت. در حالی که آنها همان چیپست را به اشتراک می گذارند، این دستگاه ها تفاوت بیشتری نسبت به گلکسی نوت ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ پلاس دارند.

برای مثال صفحه نمایش را در نظر بگیرید. گلکسی نوت ۲۰ احتمالا دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی Super AMOLED با رفرش ریت ۶۰ هرتز است. رفرش ریت ۱۲۰ هرتز در گلکسی نوت ۲۰ اولترا پشتیبانی می شود. این تعجب آور است، با توجه به اینکه هر سه مدل در سری Galaxy S20 دارای رفرش ریت ۱۲۰ هرتز هستند. صفحه نمایش گلکسی نوت ۲۰ اما با وضوح FHD+ یک صفحه تخت با حاشیه پایین قابل توجه خواهد بود، نه چیزی که انتظار دارید در سال 2020 در یک گوشی پرچمدار مشاهده کنید.

گلکسی نوت ۲۰ اولترا

در گلکسی نوت ۲۰ تنها ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی موجود است و اسلات کارت حافظه microSD وجود نخواهد داشت، بنابراین توسعه خارجی ممکن نخواهد بود. حتی قلم ممکن است به اندازه کافی مشابه نباشد. این نشت نشان می دهد که گلکسی نوت ۲۰ با S Pen دارای تاخیر 26ms همراه است در حالی که SPen در گلکسی نوت ۲۰ اولترا با تأخیر بسیار کم دارای حداکثر 9ms همراه خواهد بود.

تفاوت زیادی در بخش دوربین این دستگاه ها وجود دارد. مثلا در گلکسی نوت ۲۰ اولترا سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی f/1.8 وجود دارد که در گلکسی نوت ۲۰ وجود ندارد. شاید نگران کننده ترین نشانه عدم وجود یک دستگاه کاملاً پریمیوم، قاب پشتی پلاستیکی باشد حتی اگر قرار باشد یک فریم فلزی داشته باشد. به هر حال این همان چیزی است که شایعات می گویند و تصور کردن یک تلفن پرچمدار در سال 2020 بدون ساخت فلز و شیشه دشوار است.

بدیهی است که باید تفاوت قیمت قابل توجهی بین گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا وجود داشته باشد. دلیل این امر این است که این بار در مقایسه با آنچه که قبلا در مورد پرچمداران چند مدل از سامسونگ دیده بودیم، کاهش های بیشتری ایجاد شده است. یک گزارش اخیر ادعا می کند حداقل ۲۰۰ دلار اختلاف قیمتی وجود خواهد داشت.

سامسونگ برخی از ویژگی ها را در هر دو گوشی حفظ می کند. هر دو آنها امکان دسترسی بی سیم به DeX را به کاربران امکان می دهند ، تقریباً 90 بازی دسترسی سطح کنسول را از طریق Xbox Game Pass Project Project xCloud علاوه بر پشتیبانی از 5G و Wi-Fi 6 اینجا هم وجود دارد. آنها همچنین اندروید ۱۰ با رابط کاربری One UI 2.5 را ارایه می کنند.

حال اگر قرار است که گلکسی نوت ۲۰ لایت وجود داشته باشد، این شرکت باید تعداد بیشتری از این ویژگی ها را کاهش دهد. اگر این کار را انجام دهد، دستگاه در نتیجه یک گوشی میان رده خواهد بود که به نظر می رسد در لیست دستگاه های محبوب سامسونگ جایی ندارد. S Pen همچنان نکته مهم و آشکار برای مشتریان خواهد بود اما کیفیت پایین تر آن شاید مشتریان را مایوس کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید با این تفاسیر آیا گلکسی نوت ۲۰ لایت ارایه خواهد شد؟

نوشته سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ لایت هم ارایه خواهد شد؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.