تداوم گران فروشی اینترنت همراه توسط ایرانسل و همراه اول

به گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بسته‌های اینترنتی یک ماهه تا سه ماهه جزو بسته‌های پرمخاطب هستند و ۸۰‌ درصد مردم از این نوع بسته‌ها استفاده می‌کنند، اما این بسته‌ها به یک‌باره از دسترس خارج شدند و اپراتورهای تلفن همراه هنوز آنها را برای خرید بازنگردانده‌اند. ما شاهد تداوم گران فروشی اینترنت همراه توسط ایرانسل و همراه اول هستیم و گویا اخطارهای ریگولاتوری و وزارت ارتباطات پشیزی برای آنها اهمیت ندارد!

گران فروشی اینترنت همراه

حسین فلاح جوشقانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا می‌توان بسته‌های اینترنتی یک ماهه تا سه ماهه را از اپراتورها خرید، گفت:

«اپراتورهای تلفن همراه هنوز بسته‌های اینترنتی یک ماهه تا سه ماهه را برای خرید بازنگردانده‌اند اما ما روال قانونی را دنبال می‌کنیم تا همان‌طور که به مردم قول داده بودیم این بسته‌ها را برگردانیم. برای بازگشت این بسته‌ها مقاومت‌هایی از سوی اپراتورها شده است و دلایلی ازجمله افزایش هزینه‌ها مطرح می‌شود، روشی که پیش گرفته‌اند برای ما قابل قبول نیست.»

او در پاسخ به این سوال که آیا طبق قانون هر گونه تغییر قیمت نباید با موافقت سازمان تنظیم مقررات باشد، گفت: «تا به حال چنین اتفاقی رخ نداده و حرکت اپراتورها نوعی سرکشی در مقابل قانون است و ما با آن برخورد می‌کنیم. اوایل هفته جاری مرحله اول جریمه‌ را که در پروانه پیش‌بینی شده به اپراتورها ابلاغ کردیم که اعمال شد، در صورت ادامه این روند در مراحل بعدی، کاهش مدت اعتبار پروانه و محدودیت‌های دیگر نیز اعمال می‌شود.»معاون وزیر ارتباطات با اشاره به ضرب‌الاجل بیست ‌و چهار ساعته به اپراتورها اظهار کرد: «از سوی سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده به اپراتورها اولتیماتوم داده و برای آنها ضرب‌الاجل بیست‌وچهار ساعته تعیین شد.

اگر اقدامی صورت نگیرد پرونده از سوی این سازمان به تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود. البته ما هم پرونده شکایتی علیه اپراتورها در سازمان تعزیرات باز کرده‌ایم و در برابر بی‌قانونی ایستادگی می‌کنیم. هفته آینده، هفته رسیدگی به این بی‌قانونی است که علاوه بر بازگشت تعرفه‌ها به قبل، حقوق مردم را به آنها برمی‌گردانیم.»

فلاح جوشقانی درباره کسانی که در این بازه زمانی از اپراتورها خرید کرده‌اند نیز توضیح داد:

«از تاریخ سیزدهم تیر که افزایش قیمت اعمال شده تا لحظه بازگردانده‌شدن تعرفه‌ها به قیمت قبل هزینه‌ها محاسبه و در خریدهای بعدی مشترکان اعمال می‌شود.»

او درباره افزایش قیمت از سوی دو اپراتور تلفن همراه نیز افزود: «پس از افزایش تعرفه‌ها از سوی دو اپراتور تلفن همراه، مشترکان آنها کاهش یافتند و در حوزه سرویس و دیتا به اپراتور سومی که این افزایش قیمت را اعمال نکرد، مراجعه کردند. بنابراین این موضوع در بلندمدت به نفع اپراتورها نیست. اپراتورها بدون اطلاع قیمت‌ها را افزایش داده‌اند که این کار نوعی بی‌قانونی است.»

به نظر می رسد ریگولاتوری با وجود اینکه گران فروشی اینترنت همراه را در این ۲ هفته شاهد است اما فقط به صحبت کردن درباره آن می پردازند و در عمل اقدامی به جز جریمه ناچیزی و خنده دار ۲ میلیارد تومانی ندیده ایم. حتی در همین بازه اپراتور همراه اول شرایط را بدتر کرده است!

حذف بسته های اینترنت محبوب همراه اول

فکر می کنید سرانجام این داستان چیست؟

نوشته تداوم گران فروشی اینترنت همراه توسط ایرانسل و همراه اول اولین بار در ترنجی پدیدار شد.