تشخیص چهره Face ID برای مک بوک ارایه خواهد شد
1 min read

تشخیص چهره Face ID برای مک بوک ارایه خواهد شد

تشخیص بیومتریک اثرانگشت با آیفون 5S به نام Touch ID برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و سه سال بعد احراز هویت بیومتریک به مک بوک ها در سال ۲۰۱۶ اضافه شد. یک سال بعد اپل با ساخت آیفون X از Face ID رونمایی کرد و حالا شایعاتی مبنی بر اینکه اپل ممکن است فناوری تشخیص چهره را برای مک بوک ها اجرا کند، وجود دارد. امروز اما با اطلاعاتی مشخص می بینیم که تشخیص چهره Face ID برای مک بوک ارایه خواهد شد.

تشخیص چهره Face ID برای مک بوک

وب سایت 9to5Mac برای تایید این صحبت به سیستم عامل MacOS Big Sur نسخه بتا ۳ اشاراتی پیدا کرده است. کد موجود در MacOS Big Sur اپل نشان می دهد که رایانه های آینده پشتیبانی از “PearlCamera” را دارند. PeralCamera اساسا نامی است که اپل برای اشاره به دوربین TrueDepth استفاده کرده است. این نخستین بار در سال ۲۰۱۷ منتشر شد قبل از اینکه آیفون X منتشر شود.

جدای از این، سایر منابع موجود در Big Sur Beta 3 شامل MacOS ‘BioCapture’ و FaceDetect است. با این حال ، همچنین گزارش شده است که اجرای این کار در مک اپل در مراحل اولیه توسعه است و ممکن است مدتی طول بکشد تا تصمیم بگیرد که آن را ارایه کند.

این فناوری در حال حاضر در مدل های iPhone و iPad موجود است. از طرف دیگر مک بوک ها به تأیید هویت لمسی اثرانگشت تعبیه شده در صفحه کلید مجهز هستند. از طرف دیگر iMac، هیچ نوع سیستم تأیید اعتبار را ندارد. پس اگر این راه احراز هویت اپل از دستگاه های تلفن همراه خود به رایانه های خود منتقل شود، این امر منطقی است.

این کار به موتور عصبی اپل نیاز دارد ولی مک ها به دلیل تراشه های اینتل از آن استفاده نمی کنند. از آنجا که اپل از Intel به تراشه سفارشی خود در حال انتقال است، می توان انتظار داشت که این شرکت در آینده نزدیک موتور عصبی را در آن ادغام کند. این کار را روی مک انجام شود همچنین به Memoji و استیکرها هم دسترسی خواهید داشت.

نظر شما چیست؟ منتظر تشخیص چهره Face ID برای مک بوک هستید؟

نوشته تشخیص چهره Face ID برای مک بوک ارایه خواهد شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.