اسنپدراگون ۸۷۵ (SM8350) با کدنام Lahaina در دست توسعه است
1 min read

اسنپدراگون ۸۷۵ (SM8350) با کدنام Lahaina در دست توسعه است

تراشه اسنپدراگون ۸۷۵ در پرچمدارهای نیمه اول سال ۲۰۲۱ اندرویدی استفاده خواهد شد. امشب اطلاعات جدیدی درباره آن منتشر شده است. مثلا اینکه اسنپدراگون ۸۷۵ (SM8350) با کدنام Lahaina در دست توسعه است. هر چند شاید جزئیات خیلی بزرگی نباشد اما اگر علاقه مند به دنیای فناوری باشید مشخصا کوچکترین اطلاعات برای شما جذابیت دارد.

اسنپدراگون ۸۷۵

اسنپدراگون ۸۷۵

طبق معمول، تراشه پرچمدار نسل بعدی کوالکام در سه ماهه چهارم سال رونمایی می شود اما باید تا چارک اول سال ۲۰۲۱ برای مشاهده کردن آن در داخل یک تلفن هوشمند تجاری باید منتظر بمانیم. درباره اسنپدراگون ۸۷۵ هم همین است.

اکنون جزئیات مربوط به سیستم عامل تلفن همراه نسل بعدی منتشر شده است. یکی از منابع قابل اعتماد فاش کرده است که اسنپدراگون ۸۷۵ یا (SM8350) دارای کد نام داخلی Lahaina است. این نام در اصل به نام یک شهر در مائوی، یکی از هفت جزیره هاوایی است.

گزارش قبلی از تراشه نسل بعدی کوالکام اسنپدراگون می گفت که شاید به جای Snapdragon 875 نام Snapdragon 875G را تصویب کند. با این حال، کوالکام هنوز این اسم را تأیید نکرده است بنابراین ما با آن را اسنپدراگون ۸۷۵ در نظر می گیریم.

این تراشه پرچمدار بر روی فرایند ۵ نانومتری ساخته خواهد شد. طبق گفته ها، کوالکام ترکیبی از تراشه های X1 + A78 برای پردازش قوی را در دو شاخه ۳ و ۱ هسته ای نظر گرفته است که در نهایت با ۴ هسته متوسط همراه خواهند شد. شرکت ARM جزئیات معماری هسته Cortex x1 را ارائه می دهد تا حداکثر عملکردی داشته باشد که 30٪ بالاتر از عملکرد Cortex-A77 و 23٪ بالاتر از حداکثر عملکرد هسته Cortex-A78 است که در همان زمان منتشر می شوند. گفته می شود توانایی یادگیری دستگاه دو برابر Cortex-A78 است.

علاوه بر این، کوالکام دیگر از طراحی مودم خارجی در Snapdragon 875G استفاده نخواهد کرد و مودم با بهبود عملکرد با پردازنده یکپارچه می شود.

نظر شما چیست؟ منتظر کوالکام Snapdragon 875 هستید؟

نوشته اسنپدراگون ۸۷۵ (SM8350) با کدنام Lahaina در دست توسعه است اولین بار در ترنجی پدیدار شد.