هر آنچه لازم است درباره VPS بدانید

VPS در واقع به معنی “سرور خصوصی مجازی” است . گذشته از یک برنامه میزبانی مشترک ، میزبانی VPS احتمالاً یکی از محبوب ترین خدمات میزبانی است که می توانید برای وب سایت خود انتخاب کنید. این نوع هاستینگ از فناوری مجازی سازی استفاده می کند که منابعی را در سرور شما فراهم می کند که دارای چندین کاربر است.

سرور چیست ؟

یک برنامه رایانه ای یا دستگاهی که قابلیت های سایر برنامه های رایانه ای را که تحت عنوان مشتری شناخته می شوند فراهم می کند ، سرور نامیده می شود . در اصل بر روی شبکه کار می کند و منابع شبکه را مدیریت می کند . هیچ کار دیگری را نمی توان به سرور اختصاص داد و کار های دیگر را انجام نمی دهد . پس از بهره برداری ، یک کامپیوتر واحد می تواند چندین برنامه از سرور را همزمان انجام دهد . به عبارت ساده ، داده ها را به رایانه های دیگر ارائه می دهد .

سرور های مجازی چیست ؟

سرور مجازی با استفاده از نرم افزار مجازی سازی روی سرور فیزیکی اجرا می شود . ارائه دهندگان خدمات ابر این سرور را ارائه می دهند ، بنابراین افراد مختلف می توانند از همان مکان های مختلف به همان سرور دسترسی پیدا کنند .

VPS چیست ؟

به عبارت بهتر ، یک VPS Hosting یک سرور قدرتمند را به چندین واحد مجازی تقسیم می کند . در حالی که یک سرور دارای چندین کاربر است ، یک نقطه در آن وجود دارد که مخصوصا فقط برای شما رزرو شده است . مفهوم خصوصی دقیقاً به همین معنی است ، زیرا دیگر نیازی به اشتراک گذاری RAM ، CPU یا هر نوع داده دیگر با سایر کاربران در سرور ندارید .

میزبانی VPS چگونه کار می کند ؟

آن چه که VPS هاستینگ در واقع انجام می دهد شبیه سازی است و یا تجربه و احساس شما را در یک سرور اختصاصی تجربه می کند . در VPS با وجود این واقعیت که هنوز سرور فیزیکی را با سایر کاربران به اشتراک می گذارید ، باز هم این اتفاق می افتد .

مزایای میزبانی VPS

  • سریعتر و مطمئن تر از یک محیط میزبانی مشترک است .
  • کلیه منابع سرور موجود در برنامه VPS که شما انتخاب می کنید ، تضمین شده است .
  • افزایش ترافیک و سایر مشکلات روی سرور تاثیری در شما نخواهد گذاشت .
  • در VPS شما از حریم خصوصی و امنیت بسیار بیشتری برخوردار می شوید .
  • میزبانی VPS بسیار مقیاس پذیر است . اگر سایت شما بزرگتر شد و به منابع بیشتری نیاز دارید ، می توانید به راحتی منابعی مانند RAM ، CPU ، فضای دیسک و پهنای باند را به روز کنید .

چگونه سرور بخریم ؟

بیشتر مشاغل کوچک با 10 یا تعداد بیشتری کارمند با وظیفه خرید سرور رایانه یا اضافه کردن موجودی خود مواجه خواهند شد . سرور ها معمولاً به عنوان مخزن پرونده های اصلی مورد استفاده قرار می گیرند که در آن کاربران به راحتی می توانند اسناد را به اشتراک بگذارند ، اما می توانند بسیاری از کارهای دیگر را نیز انجام دهند . سایر برنامه های کلیدی عبارتند از میزبانی پایگاه داده ، اجرای برنامه های گروهی و خدمت به وب سایت شرکت یا اینترانت .

نوع سرور انتخاب شده شما باید تعداد و نوع برنامه هایی را که می خواهید بر روی آن اجرا کنید و تعداد کاربران ( مشتری ) خود را نشان دهد . بسیاری از برنامه های رایج ، چنین درخواست هایی را برای پردازش تحمیل می کنند که یک سرور کم هزینه ممکن است بتواند به سهولت کل شرکت شما را اداره کند . سایر وظایف ، مانند میزبانی پایگاه داده های بزرگ یا کتابخانه های تصویری ، نیاز به پردازش بیشتر به همراه دیسک های سخت بزرگ و سریع دارند .

مقایسه VPS با انواع دیگر هاستینگ

هاستینگ وب

در واقع چندین نوع مختلف میزبانی وب وجود دارد . هر کدام سطح مختلف عملکرد و سفارشی سازی را در سرور شما امکان پذیر می سازند . همه آنها در مواردی مانند قیمت گذاری ، بروزرسانی ، سرعت ، عملکرد ، زمان بارگذاری صفحه و سرویس کلی متفاوت هستند . بیایید حالا نگاهی به انواع دیگر میزبانی وب موجود بیندازیم .

هاست مشترک

Shared Hosting راه حل مناسبی برای صاحبان وب سایت هایی است که وب سایت هایی با ترافیک کم دارند . این نوع میزبانی در واقع نقطه شروع اکثر وب سایت ها و وبلاگ های تجاری کوچک است . وقتی برنامه میزبانی مشترک را انتخاب می کنید ، در واقع یک سرور فیزیکی را با سایر مشتریانی که شرکت میزبان وب نیز در اختیار دارد ، به اشتراک می گذارید . ممکن است مقدار مشخصی از پهنای باند ، فضای ذخیره و فضای دیسک به شما پیشنهاد شود ، اما هنوز این منابع را با دیگران به اشتراک می گذارید . شما منابع اختصاصی را که می خواهید با VPS Hosting در اختیار شما قرار نگیرد ، دریافت نمی کنید .

هاستینگ وردپرس

میزبانی وب وردپرس به طور خاص برای ارائه میزبانی به افرادی که از WordPress استفاده می کنند ، دقیقاً مانند آن چه که به نظر می رسد ، طراحی شده است . این نوع از هاستینگ با مجموعه ای از ویژگی های خاص ارائه می شود که شما تنها در صورت داشتن وب سایت وردپرس قادر به استفاده از آن ها خواهید بود .

همچنین این نکته نیز لازم به ذکر است که هاستینگ وب وردپرس نیز جزئی از مجموعه هاستینگ مشترک است . اگر چه آن را می خواهید ، قطعاً می توانید VPS هاستینگ را برای وب سایت وردپرس خود انتخاب کنید .

سرور اختصاصی

در هاستینگ اختصاصی در واقع شما برای یک میزبان کل فیزیکی برای میزبانی مشاغل خود یا انواع دیگر وب سایت ها برای خرید سرور مجازی پرداخت می کنید . میزبانی اختصاصی برای وب سایت های پر ترافیک که منابع زیادی را جذب می کنند ایده آل است .

سرور ابری

اگر Cloud Hosting را انتخاب می کنید ، در واقع از یک خرید سرور منفرد استفاده نمی کنید ، اما از یک نوع خوشه ای استفاده می کنید که در ابر اجرا می شود . هر یک سرور در خوشه ای که در سرور ابری اجرا می شود ، یک نسخه از وب سایت شما را که به روز است ، ذخیره می کند . هنگامی که یکی از سرور ها بیش از حد مشغول باشد ، خوشه بطور کاملا خودکار ترافیک را به سرور های مختلف در خوشه هدایت می کند .

نوشته هر آنچه لازم است درباره VPS بدانید اولین بار در ترنجی پدیدار شد.