جریمه روزانه ۱۷ میلیارد تومان برای اپراتورهای گران فروش

پس از اظهارات روز گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر احراز تخلف اپراتورهای گران‌فروش و همچنین دستور به بازگرداندن تمامی مبالغ اخذ شده، پس از تایید امروز هیئت دولت، کمیسین تنظیم مقررات مصوبه‌ جدیدی را در این خصوص منتشر کرد و جریمه‌های سنگینی را برای دو اپراتور همراه اول و ایرانسل در نظر گرفت. گفته می شود که این مصوبه جریمه روزانه ۱۷ میلیارد تومان برای اپراتورهای گران فروش را در پی خواهد داشت. این عدد شاید اپراتورهای را سرجای خود بنشاند و شرایط به روال قبل بازگردد.

جریمه روزانه ۱۷ میلیارد تومان

اینترنت

بر اساس مصوبه ۲ جلسه ۳۰۴ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات که امروز منتشر شده است، دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات موظف هستند حداکثر ظرف مدت ۴۸ ساعت از زمان ابلاغ سازمان، تخلف را رفع و مبالغ اضافی دریافتی را به اشخاص طرف قرارداد مسترد کنند.

همچنین در ماده ۲ این کمیسیون آماده که در صورت عدم رفع تخلف ظرف مدت ۴۸ ساعت از زمان ابلاغ، سازمان می‌تواند دارنده پروانه را تا زمان رفع کامل تخلف و به ازای هر روز تاخیر در رفع هر تخلف تا سقف یک دهم درصد از درآمد ناخالص سالیانه بر اساس آخرین صورت حسابی مالی حسابرسی شده، جریمه کند. این یعنی هر اپراتور روزانه نزدیک به ۱۷ میلیارد تومان جریمه خواهد شد.

علاوه بر این، تعلیق و کاهش مدت اعتبار یا لغو پروانه از دیگر جریمه‌هایی است که سازمان تنظیم مقررات قادر است برای این تخلف در نظر بگیرد.

حذف برخی از بسته‌های اینترنتی موبایل پرطرفدار از چند هفته پیش توسط اپراتورهای همراه اول و ایرانسل صورت گرفته و طی این مدت این دو اپراتور نسبت به اخطارها و جریمه ۲ میلیارد تومانی اعلام شده از سوی سازمان رگولاتوری کاملا بی‌اعتنا بوده‌اند.

نوشته جریمه روزانه ۱۷ میلیارد تومان برای اپراتورهای گران فروش اولین بار در ترنجی پدیدار شد.