انتقال مالکیت سیم کارت در هنگام فروش آن را از یاد نبرید

در بسیاری از پرونده‌های کلاهبرداری، با سیم‌کارت‌هایی مواجه می‌شویم که در اختیار مالک اصلی نیست و افراد دیگری از آن سوء‌استفاده می‌کنند و مجرمان سایبری هم به همین دلیل به دنبال خرید سیم‌کارت بدون سند زدن هستند. ما پیش از این برای شما نوشتیم که چطور بفهمید چند سیم کارت به نام شما است. حالا اما یادآوری باید کنیم که انتقال مالکیت سیم کارت در هنگام فروش آن را از یاد نبرید.

انتقال مالکیت سیم کارت

با توجه به اینکه بسیاری از جرائم و کلاهبرداری‌های اینترنتی و تلفنی با استفاده از سیم‌کارت‌های تلفن همراه سایر افراد انجام می‌شود، کاربران نباید سیم کارت روشن و فعال خود را در اختیار دیگران قرار دهند. همان‌طور که پلیس فتا هشدار داده است، با در اختیار گرفتن سیم‌کارت‌ها توسط مجرمان، ارتکاب اعمال مجرمانه و یا ایجاد هرگونه مزاحمت و سوءاستفاده از طریق سیم‌کارت، این دارنده و مالک سیم‌کارت است که باید پاسخگو باشد و قانون وی را می‌شناسد.

ازطرفی خرید و فروش سیم‌کارت‌های فعال بدون انجام تغییر سند مالکیت، غیرقانونی است و کاربران نباید سیم‌کارت‌های روشن خود را بدون تغیر سند مالکیت بفروشند، زیرا خریداران به این شیوه، مجرمان سایبری هستند که برای گم کردن رد خود دوست ندارند سند به نام خود بزنند.

کاربران باید از اعتماد بی‌مورد در خصوص خرید و فروش سیم‌کارت در شبکه‌های اجتماعی پر کاربرد خودداری کنند. همچنین کاربران باید هنگام انتقال سند مالکیت سیم‌کارت‌های خود، حتماً اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی که با آن سیم‌کارت فعال شده‌اند را حذف کند، زیرا احتمال سوءاستفاده از اکانت‌ها در شبکه‌های اجتماعی توسط خریدار سیم‌کارت وجود دارد.

چند سیم کارت به نام من است؟

بنابراین لازم است مالکیت سیم‌کارت‌ها را جدی بگیرید. بدین ترتیب تمامی مشترکان می‌توانند با مراجعه به پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی در بخش خدمات الکترونیک و یا در نشانی اینترنتی mobilecount.cra.ir به این سامانه مراجعه کرده و از تعداد سیم‌کارت‌هایی که با کد ملی آنان ثبت شده است، مطلع شوند. همچنین کاربران می‌توانند علاوه بر استفاده از سایت، با ارسال کد ملی مالک خط به یکی از شماره‌های ۳۰۰۰۱۵۰ و ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ از طریق یکی از خطوط تحت مالکیت، نسبت به استعلام تعداد خطوط ثبت شده به نام خود اقدام کنند.

شما چند سیم کارت به نام‌تان است؟ تا به حال خرید و فروش سیم کارت انجام داده اید؟

نوشته انتقال مالکیت سیم کارت در هنگام فروش آن را از یاد نبرید اولین بار در ترنجی پدیدار شد.