هواوی Mate 40 با کایرین ۹۰۰۰ دیده شد

چندی پیش درباره تراشه کایرین ۹۰۰۰ در ترنجی خواندیم اما خبری بعد از آن به ما درباره تراشه کایرین ۱۰۰۰ یا کایرین ۱۰۲۰ چیزهایی می گفت. امروز اما در تصویری که لو رفته، هواوی Mate 40 با کایرین ۹۰۰۰ دیده شد. این می تواند کمی عحیب باشد اما به هر حال یک گزارش قابل اعتناست.

هواوی Mate 40 با کایرین ۹۰۰۰

اسکرین شات گرفته شده از لیست مشخصات نشان می دهد که این دستگاه دارای یک تراشه هشت هسته ای Kirin 9000، حافظه رم ۸ تا ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی 128، 256 یا 512 گیگابایت حافظه است.

همچنین ذکر شده است که یک باتری غیر قابل تعویض (کاملا قابل انتظار مثل باقی لیست)، یک سنسور جاذبه، یک حسگر مجاورت، یک سنسور نور ، یک سنسور شتاب ، یک قطب نمای الکترونیکی ، پشتیبانی از شارژ سریع ، یک ژیروسکوپ و یک حسگر اثر انگشت است.

تلفن هوشمند باید یک دوربین پرچمدار دریافت کند. حداقل باید نسبت به دوربین هواوی P40 فرومایه نباشد، اما مشخصات آن هنوز گزارش نشده است. ارائه هواوی Mate 40 در سپتامبر امسال برگزار می شود. این اطلاعات شخصاً توسط مدیرعامل گروه تجاری مصرف کننده هواوی یو چنگدونگ (ریچارد یو) تأیید شد.

اکنون که دومین فصل از گوشی های هوشمند پرچم دار با رسمی شدن خانواده Galaxy Note 20 سامسونگ رسما آغاز شده است، هواوی نیز در تلاش است تا پرچمدار نیمه دوم سال ۲۰۲۰ خود را در قالب سری هواوی Mate 40 ارایه کند.

اولین گزارش های مربوط به پرچمداران آینده در حال انتشار است. قبل از هر چیز، ویژگی قابل پیش بینی آن، جدیدترین چیپست Kirin خواهد بود. به تازگی، ریچارد یو رئیس گروه تجاری Huawei Business Consumer، اعلام کرد کرد که هواوی Mate 40 تراشه کایرین را ارایه خواهد کرد. همچنین تقریبا می توان تصور کرد که Mate 40 با Kirin 9000 چرخه پرچمدارهای تراشه کایرین را خاتمه می بخشد.

طبق گفته های اجرایی، HiSilicon دیگر نمی تواند چیپست های کایرین را پس از 15 سپتامبر 2020 تولید کند. اکنون این تولید با سرعت بالایی دنبال می شود تا بیشترین میزان ممکن از واحد Kirin 9000 را قبل از پایان آن تأمین کند. پایان چیپست های Kirin در به این دلیل رخ می دهد که که تولید کنندگان تراشه قادر به استفاده از فناوری پیشرفته ایالات متحده برای ساخت تراشه برای هواوی نیستند.

این شامل TSMC است که در ساخت تراشه های HiSilicon است. TSMC در حال حاضر تمام تراشه های پر مصرف HiSilicon را برای دستگاه های پرچمدار هواوی تولید می کند و همچنین پردازنده های شبکه آنها برای پشتیبانی از شبکه نسل پنجم را هم می سازد.

هواوی در تلاش است تا یک راه حل مناسب برای جایگزینی TSMC پیدا کند. این پیگیری منجر به همکاری با SMIC چینی شد که تراشه Kirin 710A را به همراه داشت. متأسفانه، SMIC از توانایی تولید تراشه های 7nm یا 5nm فاصله زیادی دارد. حتی تلفن های مدرن میان رده در حال حاضر تراشه های ۱۲ نانومتری یا حتی ۷ نانومتری را ارایه می کنند. پس از ۲۵ شهریور، هواوی برای رقابت در بازار تلفن های هوشمند، راه حل داخلی مناسبی نخواهد داشت.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که هواوی بتواند با شرایط کنار بیاید؟

نوشته هواوی Mate 40 با کایرین ۹۰۰۰ دیده شد اولین بار در ترنجی پدیدار شد.