رفع مشکل لرزش صفحه نمایش سرفیس

درباره سرفیس ها بدانید

سرفیس نسل جدید از محصولات شرکت ماکروسافت میباشد که در اواخر سال ۲۰۱۲ وارد بازار شدند.
طراحی خاص درکنار کارایی بالا باعث شد تا بسیاری از افراد به سمت خرید سرفیس ها روی بیاورند.
این موضوع تا جایی پیش رفت که به عقیده خیلی ها،ماکروسافت سرفیس ها را برای رقابت با مک بوک ها وارد بازار کرده اند.

  • مقایسه سرفیس و مک بوک

مشکل لرزش صفحه نمایش


تقریبا چند ماه بعد از رونمایی ماکروسافت از نسل چهارم سرفیس پرو،موج عظیمی از شکایت کاربران از مشکل لرزش صفحه نمایش در سرفیس ها شکل گرفت.

این مشکل باعث شد تا حجم زیادی از کاربران در فروم های ماکروسافت دست به اعتراض بزندد و ماکروسافت نیز در واکنش به این اعتراض ها این گونه پاسخ داد.

“ما گزارش های فراوانی از کاربران خود درباره مشکل پرش تصویر در نسل ۴ سرفیس ها دریافت کرده ایم.ما قادر به رفع این مشکل از طریق بروز رسانی ویا ارائه آپدیت نمیباشیم”

موضوع لرزش صفحه نمایش سرفیس ها در سال ۲۰۱۶ آنچنان داغ بود که باعث شده ماکروسافت بالاخره نسبت به این مشکل واکنش نشان دهد
بعد از آن ماکروسافت طی بیانیه از کاربرانی که دچار این مشکل شده بودند خواست تا با مراجعه به نمایندگی های رسمی ماکروسافت نسبتا به تعویض دستگاه خود اقدام کنند.(البته این موضوع در قالب گارانتی و با شرایط خاص صورت میگرفت که متاسفانه کاربران ایرانی نسبت به آن محروم بودند).
از طرف دیگر طراحی خاص سرفیس ها باعث شده بود تا تعمیر سرفیس نیز کار ساده ای نباشد

علت و پیشگیری از لرزش صفحه نمایش سرفیس

علت بروز این مشکل در حقیقت خرابی ای سی (IC)مربوط به ال سی دی است که وظیفه کنترل برخی از فرمان های صفحه نمایش را دارد.
مشکلی که در این دستگاه ها وجود دارد،بواسطه گرم شدن بیش از حد دستگاه و صفحه نمایش به مرور زمان این قطعه خراب میشود.
در صورتی که این موضوع به موقع مورد تعمیر قرار نگیرد،باعث ایجاد خرابی کل صفحه نمایش میشود،این موضوع در حقیقت علب لرزش صفحه نمایش است.
از مهم ترین دلایل بروز آن هم استفاده از دستگاه حین عمل شارژ میباشد.

راه حل موقت رفع مشکل لزرش صفحه نمایش

با وجود اینکه ماکروسافت رسما راه رفع این مشکل را تعویض دستگاه میدانست اما کاربران راهکارهای متفاوتی برای رفع موقت این مشکل بیان کردند.
لرزش صفحه نمایش سرفیس ها موضوعی بود که معمولا بعد از استفاده طولانی مدت از دستگاه،به شکل ایجاد لرزش تصویر صفحه نمایش خود را نمایان میکرد.
این موضوع باعث ناراحتی و نارضایتی کاربران شده بود و نبود راه حل رفع آن نیز مشکل را دوچندان کرده بود.
برخی از کاربران راه حل خنک کردن صفحه نمایش از طریق قرار دادن در یخچال و فریزر گزارش کردند و برخی دیگر خاموش نگه داشتن دستگاه به مدت طولانی،اما همه این راه حل ها موقت بود و مجدد صفحه نمایش دچار لرزش میشد.

رفع مشکل لرزش صفحه نمایش

در سال های اخیر متخصصان سخت افزار توانستند تا این موضوع را با تعمیر سخت افزار سرفیس پرو و بعضا جایگزینی صفحه نمایش برای همیشه رفع کنند.
خوشبختانه مشکل رفع لرزش صفحه نمایش امروز در کشور ما نیز توسط برخی از مراکز تعمیر سرفیس قابل انجام است.

طی این فرایند،متخصصین در ابتدا سعی در تعمیر سخت افزارصفحه نمایش داشته و در صورتی که موفق به تعمیر آن نشوند با جایگزینی صفحه نمایش نسل های دیگر این مشکل را به طور کامل برطرف میکندد.
این موضوع از نظر هزینه نیز به مراتب مقرون بصرفه تر خواهد بود،چراکه اگر شما قصد تعویض دستگاهتان را در نمایندگی های ماکروسافت داشتید،باید هزینه زیادی بابت سفر و تعویض دستگاه خود میپرداختید.

امروزه شما میتوانید با هزینه ای به مراتب کمتر مشکل صفحه نمایش سرفیس پرو خود را در مجهز ترین مرکز تعمیرات سخت افزار ایران “کلینیک همراه”رفع کنید.

نوشته رفع مشکل لرزش صفحه نمایش سرفیس اولین بار در ترنجی پدیدار شد.