حق اختراع شیائومی برای گوشی با دوربین خاص

ماه حق اختراع های ثبت شده زیادی از شیائومی می ببینیم و کمتر آن به حقیقت می پیوندند. با این وجود اما هیجان انگیز است که ایده های دیوانه وار برندهای مختلف که در مرحله ثبت اختراع هستند را ببینیم. امروز شاهد حق اختراع شیائومی برای گوشی با دوربین خاص هستیم. دوربینی که تلاش می کند تا دید خاصی ارایه نماید. این حق اختراع شیائومی واقعا جذاب است.

حق اختراع شیائومی برای گوشی با دوربین خاص

در اوایل ماه جاری، شیائومی با ارایه چهار محصول جدید از جمله Mi 10 Ultra دهمین سالگرد جشن خود را جشن گرفت. این تلفن هوشمند با عبور از هواوی P40 Pro در رده بندی دوربین DxOMark، یک عملکرد جدید را تعیین کرد تا از موقعیت برتر استفاده کند. شیائومی می ۱۰ اولترا حالا در صدر DxO مارک می درخشد. هر چند که البته دیروز در آنباکسینگ و نگاه نزدیک به آن دیدیم که مثلا مشکل مشخصی در فوکس فواصل نزدیک دارد.

اکنون، حق اختراع ثبت شده توسط شرکت مربوط به سنسورهای دوربین قاب کج شدن، توسط LetsGoDigital کشف شده است. این حق ثبت اختراع با نام «ماژول دوربین و ترمینال» توسط نرم افزار موبایل پکن شیائومی در اکتبر سال 2019 درخواست داده شد و در تاریخ ۳۰ جولای امسال در USPTO (دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده) ثبت شده است.

در همین زمان، شرکت چینی حتی متقاضی ثبت اختراع تحت عنوان “دوربین گروهی و ترمینال” را ارائه داد که جزئیات اجرای حق ثبت اختراع ابزار فوق در یک تلفن هوشمند را شرح می دهد.

طبق آن، این حق ثبت اختراع به دو سنسور دوربین با زاویه دید کوچک احتیاج دارد. این سنسورها را می توان به صورت افقی یا عمودی قرار داد و به منظور افزایش زاویه دید، می توانند (در حالت همگام) با یکدیگر بچرخند. تصاویر حاصل از این راه حل باید در کیفیت بهتر و بدون اعوجاج در مقایسه با خروجی های یک لنز با زاویه دید عادی، حداقل در تئوری باشد.

برای کسانی که اطلاع ندارند، بد نیست بگوییم که سامسونگ نیز در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹، دو ماه پس از شیائومی، راه حل مشابهی را به ثبت رساند و در ژوئن سال 2020 تصویب آن را دریافت کرد.

همانطور که گفتیم این یک حق اختراع بوده و لزومی بر تجاری شدنش وجود ندارد. نظر شما درباره این ایده شیائویم چیست؟

نوشته حق اختراع شیائومی برای گوشی با دوربین خاص اولین بار در ترنجی پدیدار شد.