دو هزار مودم و اینترنت رایگان برای هیئت های مذهبی
1 min read

دو هزار مودم و اینترنت رایگان برای هیئت های مذهبی

سجاد بنابی نائب رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، از اعلام آمادگی این شرکت برای ارائه خدمات ارتباطی به هیئت‌های مذهبی برای مراسم آنلاین محرم امسال خبر داد و گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت برای خدمات‌دهی به هیئت‌های مذهبی مشکل خاصی ندارد تا جاییکه تقریبا چیزی در حدود ۲ تا ۳ برابر پیک مصرف فعلی، در شبکه ملی اطلاعات ظرفیت خالی پهنای باند وجود دارد و مشکل ظرفیت نداریم. در همین راستا حتی دو هزار مودم و اینترنت رایگان برای هیئت های مذهبی هم ارایه می شود.

مودم و اینترنت رایگان برای هیئت های مذهبی

وی تصریح کرد: از سوی دیگر به اپراتورها از طرف سازمان تنظیم مقررات دستور داده شده در لایه دسترسی کیفیت خودشان را مدیریت کنند و خود سازمان تنظیم مقررات هم به کیفیت آنها نظارت خواهد کرد و ما شیفت‌های تمام وقت برای نگهداری ظرفیت شبکه را افزایش دادیم تا مشکلی ایجاد نشود. هم شرکت زیرساخت و هم اپراتورها تا بعد ازعاشورا برای جلوگیری از اختلال تغییری در شبکه ایجاد نخواهیم کرد.

نائب رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: ارائه خدمات در دو بخش است؛ یکی اینکه پخش برنامه توسط هیئت‌های عزاداری است که ما ۲ هزار مودم و سیم‌کارت از طریق سازمان تبلیغات اسلامی در اختیار هیئت‌ها قرار دادیم که اینترنت آنها رایگان بوده تا بتوانند از بستر اینترنت برای ارسال فیلم و تصاویر زنده مراسم استفاده کنند. در لایه مصرف نیز با دستور وزیر ارتباطات و فناوری تمام اپراتورها اعم از ثابت و سیار که ترافیک پلتفرم‌هایی مراسم را پخش می‌کند، رایگان کرده است.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه ترافیک این مراسم در شبکه داخل کشور محاسبه می‌شود در این حوزه هیچ محدودیتی وجود ندارد هر محتوایی که در شبکه ملی اطلاعات وجود داشته باشد با سرعت نامحدود در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت افزود:

در لایه ارتباطات زیرساخت نیز تمهیدات برای آمادگی شبکه پیش از این اتفاق افتاده است. با توجه به اینکه پس از شیوع بیماری کووید-19از اسفند 98 مصرف شبکه ملی اطلاعات بسیار افزایش یافته است، ما ظرفیت شبکه زیرساخت را به اندازه کافی بالا بردیم و کاربران می‌توانند در شبکه ملی اطلاعات از ترافیک مناسبی استفاده کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه در برخی از وبینارها و کنفرانس‌های آنلاین شاهد قطعی اینترنت هستیم، شرکت زیرساخت برای رفع این مشکل چه تدابیری اندیشیده است، اظهار کرد:

قطعی اینترنت در لایه پخش برنامه‌ها نیست بلکه در لایه دریافت است. ممکن است کاربر در جایی باشد که با قطعی مواجه شود. مودم‌هایی که در اختیار هیئت‌های مذهبی گذاشتیم باعث می‌شود قطعی اینترنت کمتر اتفاق بیفتد و مشکلی پیش نیاید.

نائب رئیس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت خاطرنشان کرد: هر موضوعی را ستاد کرونا به ما ابلاغ کنند تابع آن هستیم کمااینکه الان اپلیکیشن شاد برعکس آن چیزی که ما فکر می‌کردیم قیمت را یک سوم در نظر گرفتند و رایگان نیست؛ اگر به ما ابلاغ شود اینترنت رایگان در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

نظر شما چیست؟ دو هزار مودم و اینترنت رایگان برای هیئت های مذهبی را تصمیم مناسبی می دانید؟ به هر حال بهتر از این است که برای عزاداری به صورت حضوری دور هم جمع شویم.

نوشته دو هزار مودم و اینترنت رایگان برای هیئت های مذهبی اولین بار در ترنجی پدیدار شد.