ذکر نام برند در رتبه بندی گوگل تاثیر دارد یا خیر؟
1 min read

ذکر نام برند در رتبه بندی گوگل تاثیر دارد یا خیر؟

در عصر بازاریابی دیجیتال، فرصت های زیادی برای بهبود رتبه شما در گوگل وجود دارد. همانطور که می دانید لینک بیلدینگ می تواند تاثیر مثبتی در سئوی سایت ها ایجاد کند اما سوال اینجاست چه موقع اطلاعات مربوط به تجارت شما بدون اینکه به شما لینک داده شود در سایت ها یا شبکه های اجتماعی دیگران منتشر می شود؟

هر چند در ادامه نظرات کارشناسان سئو و دیجیتال مارکتینگ را برای شما بیان می کنیم اما لازم است بدانید که ذکر نام برند بدون لینک، یک سیگنال برند ارزشمند تلقی شده و در کسب رتبه بهتر در گوگل بسیار اهمیت دارد.

در ایران سرویسی که می تواند سیگنال های برندی ایجاد کند که از نظر گوگل کاملا طبیعی باشد بازدیدیار است که می توانید با تکنیک هایی که این سرویس دهنده برای شما فراهم می کند، به سادگی تبدیل به برندی موفق و معتبر شوید.

منشن کردن نام برند، یک سیگنال برند قوی

منشن کردن نام برند یا نام برند بدون لینک در سایت ها و یا وبلاگ های مرتبط، ممکن است اتفاق بیفتد، اما چون هیچ لینک مستقیمی به وب سایت شما درج نمی شود بنابراین هیچ دسترسی مستقیمی نیز به اطلاعات کسب و کار یا تماس شما وجود ندارد.

اما همینکه دیگران در مورد برند شما بحث کنند باعث می شود رتبه شما در گوگل بهبود یابد و همچنین ترافیک سایت شما برای آشنایی با خدمات شما بیشتر شود.

چرا برخی از شرکت ها به سایت های دیگر لینک نمی دهند؟

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است سازمانهای دیگر مایل به ایجاد لینک برند شما نباشند. شرکتهایی که محتوای آنلاین تولید می کنند برایشان اعتبار شرکت های دیگر بسیار اهمیت دارد و اگر به برندی اعتماد نداشته باشند به آن برند لینک نمی دهند چون ممکن است صداقت خودشان را در معرفی آن برند زیر سوال ببرند.

خود گوگل هم همیشه سعی می کند که کاربران را از محتوای بی کیفیت دور نگه دارد و محتوای ارگانیک و قابل اعتماد را در اولویت قرار می دهد.

بنابراین شما اگر بتوانید سیگنال های برند قوی برای خودتان ایجاد کنید تبدیل به یک برند قابل اعتماد هم برای کاربران و هم برای گوگل خواهید شد.

آیا ذکر نام برند بر روی SEO تأثیر دارد؟

پاسخ روشنی برای این سوال وجود ندارد. بسیاری از صاحبان مشاغل و متخصصان بازاریابی معتقدند که ذکر نام برند چون یک سیگنال برند محسوب می شود پس بر رویSEO تاثیر دارد و البته برخی از افراد هم معتقد هستند که اثری ندارد.

تشخیص دقیق روش ها و الگوریتم های استفاده شده توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو در مورد رتبه بندی نام برند شما در نتایج و جزئیات آن دشوار است.

با این حال، ذکر نام های برند بدون لینک یک سیگنال برند مثبت تلقی شده و نشان دهنده ی میزان صلاحیت یک برند می باشد.

فاکتورهای رتبه بندی گوگل

همانطور که در مقاله منتشر شده توسط سرچ انجین لند اعلام شده است، گوگل بر اساس منشن نام برند، برندها را رتبه بندی نمی کند بلکه بر اساس تاثیری که این نام در میان مردم گذاشته، به سایت ها رتبه بهتری می دهد.

در نتیجه، بسیاری از متخصصان سئو معتقدند که Google در ساخت الگوریتم های رتبه بندی خود، به ذکر نام های برند بدون لینک نیز اهمیت می دهد.

حتی اگر ذکر نام های برند بدون لینک مستقیما در رتبه بندی اثر نگذارد اما می تواند تأثیر بسیار مثبتی بر میزان بازدید ارگانیک شما داشته باشد.

به بیان ساده ذکر نام برند شما در سایت های معتبر باعث ایجاد یک سیگنال برند قوی شده و این مورد باعث جلب توجه مردم نیز می شود.

نوشته ذکر نام برند در رتبه بندی گوگل تاثیر دارد یا خیر؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code