محدودیت‌های فنی دلیل حذف S-Pen از گلکسی زد فولد ۲ بود

با اینکه اخبار زیادی قبل از معرفی گلکسی زد فولد ۲ مبنی‌بر همراه شدن این دستگاه با قلم معروف سامسونگ یعنی S-Pen منتشر شد، بعد از مراسم Unpacked مشخص شد که این وسیله کاربردی با این گوشی همراه نخواهد شد. در ادامه با نگاه به تصویری فاش شده درمی‌یابیم که در مدل‌های اولیه قرار بود گلکسی Z فولد ۲ با قلم S-Pen عرضه شود.

گلکسی Z فولد ۲

یک فاش کننده در توییتر با انتشار اسکرین شاتی از رابط کاربری گلکسی Z فولد ۲ نشان می‌دهد که این گوشی به مانند برادرانش از خانواده سری نوت قرار بود به قلم مجهز شود و حتی رابط کاربری و برنامه یادداشت‌برداری مخصوص همین گوشی نیز توسعه‌یافته شده بود اما بعدها در مراحل آخر طراحی و تولید از محصول نهایی حذف شده است. با اینکه تصویر فاش شده بسیار مات است اما در آن کاملاً مشخص است که رابط کاربری قلم‌های مختلف برای گلکسی Z فولد ۲ تعبیه شده بود.

واکنش رسمی از طرف سامسونگ برای این انتخاب منتشر نشده است اما حدس می‌زنیم دلیل اصلی این انتخاب ضعیف بودن شیشه صفحه‌نمایش داخلی گلکسی Z فولد ۲ برای تحمل فشارهای قلم باشد. البته خالی‌ازلطف نیست که اشاره کنیم صفحه‌نمایش بیرونی این دستگاه از نسل جدید شیشه گوریلا گلس Victus استفاده می‌کند و برای صفحه‌نمایش داخلی از شیشه بسیار نازک استفاده شده است. با یک پیش‌بینی ساده می‌توان دریافت که اکثر کاربران از صفحه بزرگ‌تر برای نوشتن و طراحی با قلم استفاده می‌کنند که شیشه نازک آن توان تحمل فشارهای قلم را ندارد پس تصمیم منطقی حذف کردن کلی این قابلیت از این دستگاه بود تا سامسونگ به حواشی‌ای مانند زمان عرضه نسخه اولیه گلکسی فولد دچار نشود.

باتوجه‌به شایعات حذف شدن کامل سری نوت و ادغام شدن آن سری اس و همچنین گزارش‌هایی مبنی‌بر افزوده شدن قلم S-Pen به گلکسی Z فولد ۳ در سال ۲۰۲۱ درمی‌یابیم که این شرکت کره‌ای در پی یک تغییر اساسی در خط تولیدات تلفن‌های هوشمند خود است. به هر حال تا نیم ساعت دیگر این دستگاه رسما معرفی خواهد شد و همه چیز را درباره آن خواهیم فهیمد:

تماشای پخش زنده Galaxy Unpacked Part 2 برای معرفی گلکسی زد فولد ۲

نظر شما چیست؟ آیا شما از حضور S-Pen در سری فولد استقبال می‌کنید؟

نوشته محدودیت‌های فنی دلیل حذف S-Pen از گلکسی زد فولد ۲ بود اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code