وزیر ارتباطات می گوید ۳۰ میلیون کاربر ایرانی به دنبال فیلترشکن هستند

یکی از بزرگترین بسترهایی که در ایران فیلتر است و کاربران به صورت روزمره از آن استفاده می کنند، تلگرام است. پس از محبوبیت بسیار زیاد این پیام رسان، آمارها عدد ۴۰ میلیون کاربر ایرانی روی این پلتفرم را نشان می دادند. پس از فیلترینگ تلگرام اما اوضاع خیلی متفاوت نشد. حالا وزیر ارتباطات می گوید ۳۰ میلیون کاربر ایرانی به دنبال فیلترشکن هستند. این آمار واقعا تکان دهنده است.

وزیر ارتباطات می گوید:

برخی می‌گویند فیلترشکن‌ها را نیز فیلتر کنید اما نمی‌توان این کار را کرد. مگر فقط یک فیلترشکن وجود دارد؟ زمانی که ۳۰ میلیون نفر دنبال فیلترشکن هستند و شرایط اقتصاد بسیاری از افراد باعث می شود به این فضا دسترسی داشته باشند، حتما راه خود را برای استفاده از فیلترشکن پیدا می‌کنند. نمی‌توان لشکری درست کرد که دنبال این موضوع باشند.

آذری جهرمی درباره زمزمه‌هایی که در خصوص فیلترینگ اینستاگرام به گوش می‌رسد، افزود:

من زمزمه‌ای نشنیده‌ام در خصوص اینکه کسی بخواهد اینستاگرام را فیلتر کند. عده‌ای که از فیلتر اینستاگرام صحبت می‌کنند، اعتقاد راسخ قلبی دارند که اغلب شبکه‌های اجتماعی باید بسته شود.

وی خاطر نشان کرد:

کاربرانی که در فضای اینستاگرام هستند، در هر فضای دیگری که وارد شوند، همین محتوا را تولید می‌کنند مگر این که سواد رسانه‌ای‌شان بالا برود و آموزش ببینند. اگر در تمام مدت بخواهیم از روش‌های قهری استفاده کنیم سطح تعارض مردم با حاکمیت بالا می‌رود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید وضعیت فیلترینگ بهتر خواهد شد؟ به نظر من که هر روز موارد سوال برانگیز و عجیبی حتی فیلتر می شوند. مثلا وب سایت APKmirror که یک وب سایت دانلود فایل بازی و نرم افزارهای اندوریدی بوده و مرجع بسیار قوی هم هست، فیلتر شده است!

نوشته وزیر ارتباطات می گوید ۳۰ میلیون کاربر ایرانی به دنبال فیلترشکن هستند اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code