قرار گرفتن در صفحه اول گوگل با 7 تاکتیک (2020)
1 min read

قرار گرفتن در صفحه اول گوگل با 7 تاکتیک (2020)

همانطور که می‌دانید اکثر کاربران هنگام جستجو فقط بر روی لینک‌های صفحه اول گوگل کلیک می‌کنند. فقط تعداد بسیار کمی از افراد به صفحات بعدی گوگل نیز سر می‌زنند. بنابراین اگر سایت شما در صفحه اول گوگل قرار ندارد کاربران عملا سایت شما را مشاهده نخواهند کرد و باید فکری برای بهینه ‌سازی سایت خود کنید.

در این مقاله به ۷ قدم اشاره خواهیم کرد که به کمک آن می‌توانید سایت خود را بهینه کنید.

قبل از اینکه به توضیح این مراحل بپردازیم برای اینکه بهترین نتیجه را از این مقاله بگیرید ابتدا از موارد زیر مطمئن شوید:

– سایت شما برای استفاده در موبایل بهینه شده است.

– سرعت لود شدن سایت شما مناسب است.

– کاربران می‌توانند به راحتی از سایت شما استفاده کنند.

– سایت شما به جای HTTP از HTTPS استفاده می‌کند.

بیایید در ادامه مقاله با هم به این ۷ مرحله بپردازیم:

۱. انتخاب کلمات کلیدی

در ابتدا باید کلمات یا عباراتی که می‌خواهید در آنها در صفحه اول گوگل قرار بگیرید را انتخاب کنید. باید کلماتی را انتخاب کنید که کمتر رقابتی باشند و همچنین قادر باشند که برای شما مشتریانی را به ارمغان بیاورند.

۲. رقبای خود را آنالیز کنید

اگر رقابت شدیدی در قرار گرفتن در صفحه اول گوگل در کلمه یا عبارت انتخابی شما وجود داشته باشد کار شما برای حضور در صفحه اول گوگل سخت‌تر خواهد شد. بنابراین باید درک درستی از رقبای خود داشته باشید و در ابتدا آنها را شناسایی کنید.

بدین منظور کلمه یا عبارتی را که می‌خواهید در آن رتبه بگیرید را در گوگل جستجو کنید تا ببینید چه سایت‌هایی در رتبه‌های اول قرار دارند. اگر رقبای شما برندهای معروف و پرطرفدار هستند ولی شما به تازگی کار خود را شروع کرده‌اید، کسب رتبه مناسب، حداقل در کوتاه مدت، بسیار سخت خواهد بود.

اگر در مورد رقبای خود و قدرت آنها تخمین درستی ندارید، کلمه مورد نظر خود را داخل بخش Keywords Explorer متعلق به سایت Ahref جستجو کنید تا به شما اعتبار این سایت‌ها را با مقیاس ۰ تا ۱۰۰ نشان دهد. بدین ترتیب شما رقبای قدرتمند خود را خواهید شناخت.

اگر در صفحه اول گوگل فقط برندهای معتبر و معروف را مشاهده می‌کنید، حضور در صفحه اول سخت خواهد بود اما همچنان غیر ممکن نیست. اگر گرفتن رتبه در این کلمه یا عبارت کلیدی برای کسب‌وکار شما حیاتی است بنابراین شروع به کار کنید. اما خاطرتان باشد که قرار نیست به سرعت چنین جایگاهی را به دست آورید.

اگر قصد دارید در کوتاه مدت رتبه خوبی به دست آورید شاید باید کلمه کلیدی خود را عوض کنید و برروی کلماتی تمرکز کنید که رقابت کمتری دارند. معمولا رتبه گرفتن در عبارت‌های طولانی‌تر راحت‌تر از عبارت‌های کوتاه است.

۳. مطلبی را ایجاد کنید که مطابق با قصد کاربران از جستجو باشد

این نکته را حتما به خاطر داشته باشید که گوگل به صفحات مختلف از یک سایت رتبه می‌دهد نه به خود سایت. صفحات سایت شما در کلمات کلیدی مختلف رتبه‌های مختلفی را به دست می‌آورند.

هر صفحه‌ای که قصد دارید که در صفحه اول گوگل قرار گیرد باید مطابق با نیاز و قصد کاربران ایجاد شده باشد. یکی از راه‌های فهم قصد کاربران از عباراتی که جستجو می‌کنند این است که کلمه کلیدی مورد نظر را جستجو کنید و ببینید چه صفحاتی رتبه‌های بهتری دارند. می‌توانید از این صفحات الهام بگیرید.

هنگام جستجو معمولا این صفحات را مشاهده خواهیم کرد:

– صفحات محصول

– دسته‌بندی محصولات

– مقاله‌ای از وبلاگ

– صفحه فرود

با نگاهی به عنوان سایت‌های در صفحه جستجو می‌توانید متوجه شوید که هریک از آنها چه نوعی از این ۴ مدل صفحه می‌باشند. به عنوان مثال در پاسخ به عبارت جستجو شده «چگونه کیک درست کنیم» بیشتر مقالات را مشاهده خواهیم کرد و خبری از صفحه محصولات نیست.

اما اگر عبارت «خرید کیک» را جستجو کنیم بیشتر صفحات محصول را مشاهده خواهیم کرد.

در میان مقالات نیز بیشتر از همه این گونه مقالات مورد استقبال مخاطبین قرار می‌گیرند:

– مقالاتی با تیتر «چگونه…»

مثال: «چگونه کیک درست کنیم»

– مقالاتی با تیتر «راهنمای گام به گام…»

مانند: «راهنمای گام به گام سئوی سایت »

– مقالاتی به شکل چک لیست. مثلا لیستی از ابزارهای مورد نیاز یک سئوکار

– مقالات مقایسه دو مورد. مثلا دو محصول، دو کتاب و…

– مقالاتی شامل نقد و بررسی یک کالا و یا سرویس خاص

برای هر موضوعی یکی از این نوع مقالات معمولا بیشتر مورد استقبال قرار می‌گیرد.

اگر صفحه شما مطابق با نیاز کاربرانی که جستجو می‌کنند نیست یا محتوای آن را تغییر دهید و یا یک صفحه جدید مطابق با خواست آنها ایجاد کنید. یا اینکه کلمات کلیدی مد نظر خود را تغییر دهید.

هرگز سعی نکنید یک صفحه غیر مرتبط با عبارت جستجو شده را به صفحه اول گوگل برسانید زیرا حتما شکست خواهید خورد.

۴. مطمئن شوید که مطلب شما جامع است

اینکه مطلب شما مطابق با قصد کاربران از جستجو باشد کافی نیست. باید مطلبی ایجاد کنید که شایسته حضور در صفحه اول گوگل باشد. یعنی جایی که گوگل بهترین سایت‌ها را به عنوان نتیجه جستجو به کاربران نشان خواهد داد.

هر آنچه را که نیاز کاربران است و فکر می‌کنید که انتظار دارند آن را ببینند در مطلب خود قرار دهید.

برای اینکه مطمئن شوید مطلب شما به خوبی نکات مختلف را پوشش می‌دهد به صفحاتی که در رتبه‌های برتر قرار دارند نگاه کنید و مطلب خود را با آنها مقایسه کنید.

هرچه مطلب جامع‌تر و کاربردی‌تری بنویسید هم بیشتر مورد استقبال کاربران قرار خواهید گرفت و هم اینکه گوگل نیز بیشتر به شما بها خواهد داد.

۵. میزان بک‌لینک‌های مورد نیاز را محاسبه کنید

داشتن بک‌لینک‌ یکی از مهم‌ترین فاکتورهای گرفتن رتبه در گوگل است و این موضوع را هم گوگل بیان کرده است و هم مطلاعات فراوانی رابطه مثبت بین داشتن بک‌لینک و رتبه مناسب در گوگل را تایید کرده‌اند.

هرچه تعداد بک‌لینک‌های با کیفیت شما بیشتر باشد احتمال رتبه گرفتن سایت شما نیز بیشتر خواهد شد. اما از کجا باید بدانیم چه تعداد بکلینک نیاز داریم؟

به این علت که بک‌لینک‌های متفاوت کیفیت‌های متفاوتی دارند نمی‌توان رقم خاصی را برای یک سایت پیشنهاد کرد. اما می‌توان میزان لازم ر حد زد.

برای تخمین این تعداد مجددا واژه مورد نظر خود را داخل Keyword Explorer در سایت Aherf وارد کنید. در این صفحه شما تعداد بک‌لینک‌هایی که به صفحات برتر – در این کلیدواژه خاص- آمده است را مشاهده می‌کنید.

همانطور که می‌بنید در کلید واژه car insurance بین ۱۵۴ تا ۱۲۲۸ سایت به این دامنه‌ها لینک داده‌اند.

البته فقط به تعداد این بک‌لینک‌ها دقت نکنید. به سایت‌هایی که لینک‌ داده‌اند و اعتبار آنها نیز دقت کنید.

۶. لینک‌های داخلی بیشتری ایجاد کنید

برای بالا بردن اعتبار صفحات سایت می‌توانید از لینک‌های داخلی نیز استفاده کنید.

برای این کار عبارت site:yourwebsite.com”keyword” را در گوگل جستجو کنید. به جای yourwebsite نام سایت خود و به جای keyword کلمه کلید مورد نظر خود را قرار دهید.

به این ترتیب گوگل تمامی صفحات سایت شما که دارای آن واژه هستند را به شما نشان خواهد داد. حال می‌توانید از این کلمات به صفحه مورد نظر خود که قصد دارید در گوگل رتبه بگیرید لینک دهید و بدین ترتیب لینک‌های داخلی با کیفیت ایجاد کنید.

۷. صبور باشید

متاسفانه گرفتن رتبه در صفحه اول گوگل زمانبر است. شاید حدود ۶ ماه تا یکسال این فرآیند طول بکشد. البته نگران نباشید چون با انتخاب کلمات کلیدی راحت‌تر می‌توانید سریع‌تر به صفحه اول گوگل برسید.

همچنین به خاطر داشته باشید که صرف رسیدن به صفحه اول گوگل مهم نیست چون ۳ لینک اول معمولا ۷۰ درصد کلیک‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. در نهایت باید سعی کنید که به ۳ رتبه اول گوگل دست پیدا کنید.

نوشته قرار گرفتن در صفحه اول گوگل با 7 تاکتیک (2020) اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code