ثروت وارن بافت در یک روز ۸۰۰ میلیون دلار افزایش یافت

وارن بافت روز چهارشنبه پس از دو برابر شدن سهام شرکت نرم افزاری Snowflake در اولین روز تجارت عمومی (به قول ما عرضه اولیه) این شرکت، بیش از ۸۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کرد. راستی، شما از دیروز تا امروز چقدر به ثروت مالی خود افزوده اید؟! همانطور که گفتیم ثروت وارن بافت در یک روز ۸۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است!

ثروت وارن بافت

شرکت هلدینگ برجسته بافت Berkshire Hathaway تقریباً 730 میلیون دلار سهام Snowflake را در اختیار داشت که بر اساس قیمت IPO (عرضه اولیه) حدود ۱۲۰ دلار برای هر سهم محاسبه شد.

سهام شرکت Snowflake در آنچه اکنون به عنوان بزرگترین IPO نرم افزار در همه زمان ها اعلام می شود، با رسیدن به 319 دلار در هر سهم (265٪ افزایش) و در 253.93 دلار (111٪ افزایش) به قیمت پایانی رسید و ارزش Snowflake حدود 70 میلیارد دلار را به خود اختصاص داد.

طبق گزارش CNBC این باعث افزایش سهام Berkshire در استارت آپ ذخیره سازی داده های کالیفرنیا به یک میلیارد و نیم میلیارد و 500 میلیون دلار شد، در حالی که وال استریت ژورنال خاطرنشان کرد Snowflake اکنون پنج برابر ارزیابی خصوصی آن در ماه فوریه است.

به طور کلی Snowflake حدود 28 میلیون سهم فروخت تا 3.36 میلیارد دلار جمع کند. پیش از این وارن بافت یک بار سرمایه گذاری IPO را به قرعه کشی تشبیه کرد.

گزارش شده است که Snowflake اولین IPO وارن بافت از زمان تولید عمومی خودروساز فورد در سال 1956 است و با توجه به انزجار معمول او از سهام فناوری، برخی از تحلیلگران گمان می کنند که سرمایه گذاری Berkshire از طریق یکی از ستوان های Buffetts انجام شده است.

جدا از بافت، اولین رکورد Snowflake همچنین باعث شد دو نفر از کارمندان سطح C شرکت میلیاردرهای فوری (!) جدید شوند. یعنی مدیر عامل شرکت و مدیر مالی آن، که هیچ یک از آنها این شرکت را تأسیس نکردند. رویترز گزارش کرد که Snowflake هر دو مدیر را برای کمک به شرکت در یک IPO موفق استخدام کرده است.

به این صورت! روز شما چطور بوده است؟

نوشته ثروت وارن بافت در یک روز ۸۰۰ میلیون دلار افزایش یافت اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code