آیفون 12 مینی با تراشه اپل B14 ارائه خواهد شد؟
1 min read

آیفون 12 مینی با تراشه اپل B14 ارائه خواهد شد؟

زمان زیادی تا معرفی سری جدید آیفون های اپل یعنی آیفون 12 نمانده و همان‌طور که پیش‌تر مطلع شدیم کوچکترین عضو این سری با نام آیفون 12 مینی عرضه خواهد شد که طبق اطلاعات جدید با دیگر اعضای خانواده اش هم تراز نیست. گفته می شود که آیفون 12 مینی با تراشه میان رده اپل B14 ارایه خواهد شد. در حقیقت این اولین تراشه میان رده اپل خواهد بود!

آیفون 12 مینی؛ میان‌رده‌ای گران‌قیمت در راه است؟

انتظار می رود در مراسم ویژه اپل که در هفته های آینده برای معرفی محصولات جدید این شرکت به صورت مجازی برگزار می‌شود چهار آیفون جدید از سری آیفون 12 معرفی شوند. یک آیفون 5.4 اینچی، دو محصول 6.1 اینچی و یک غول 6.7 اینچی در راه‌اند و طبق آخرین اطلاعات فاش شده کوچک‌ترین محصول امسال که از صفحه نمایش 5.4 اینچی بهره می‌برد، برخلاف انتظارات سابق به جای نام ساده آیفون 12 با نام آیفون 12 مینی همراه می‌شود.

در دو سال گذشته مدل های ارزان تر آیفون مانند آیفون XR و 11 از همان پردازنده ای استفاده می‌کردند که در مدل های گران‌تر تعبیه شده بود اما مثل اینکه قرار است امسال این رویه تغییر کند. طبق اطلاعاتی که یک فاش کننده در توییتر منتشر کرده آیفون ارزان قیمت امسال اپل از چیپ ضعیف تری نسبت دیگر اعضای خانواده اش با نام اپل B14 بهره می‌برد که خبر ناخوشایندی برای طرف‌داران این شرکت کوپرتینویی است. این اطلاعات پیش از مراسم پیشین اپل که در آن آیپد های جدید با چیپ A14 Bionic معرفی شدند، منتشر شد.

اپل A14

با توجه به اینکه خبری از این پردازنده ضعیف تر در مراسم آیپد ها نبود، حدس می‌زنیم که این چیپست برای محصولی در نظر گرفته شده که هنوز خبری از آن نداریم. احتمال می‌رود که آیفون 12 مینی میزبان این پردازنده جدید باشد و یا شاید برای آیفون SE2 پلاس. از آنجایی که قیمت پیش بینی شده برای آیفون 12 مینی حدود 650 دلار است دور از انتظار نیست که اپل از این پردازنده در این آیفون استفاده کند. البته این قیمت پایین ممکن است خبر از حذف 5G از این گوشی می دهد که باز هم موجب تنزل جایگاه این دستگاه نسبت دیگر اعضای سری آیفون 12 می‌شود.

با توجه به بنچمارک ها و تست هایی که بر روی A14 Bionic انجام شده، این پردازنده رشد ناچیزی نسبت به مدل گذشته داشته است که حالا با انتشار اطلاعات B14 می‌توان پیش‌بینی کرد این پردازنده ضعیف تر سرعت و قدرتی هم سطح با پردازنده A13 داشته باشد.

نظر شما درباره آیفون 12 مینی و پردازنده ضعیف ترش چیست؟

نوشته آیفون 12 مینی با تراشه اپل B14 ارائه خواهد شد؟ اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code