راهنمای خرید مدل سویشرت جدید و شیک
1 min read

راهنمای خرید مدل سویشرت جدید و شیک

یکی از دغدغه‌های شیک‌پوشان انتخاب لباس مناسب فصل است. لباسی که علاوه بر زیبایی، با آب‌وهوا نیز تناسب داشته باشد، لباسی مناسب است. هوای پاییز معمولاً سرد است اما روزهایی در پاییز هوا نه آن‌قدر سرد است که ما کاپشن بپوشیم و نه آن‌قدر گرم است که با پیراهن یا تی‌شرت بیرون برویم.

البته این مشکل ممکن است در روزهای دیگر سال هم رخ دهد اما اغلب در پاییز است که اتفاق می‌افتد. شاید راه‌حل این مشکل خرید سویشرت و استفاده از آن باشد.

سویشرت که در زبان انگلیسی بانام (jumper) شناخته می‌شود. طی تحقیقات اولین بار در قرن 15 میلادی ساخته‌شده است. جنس اولیه‌ی سویشرت‌ها از پشم گوسفند بوده‌ که امروزه جنس آن‌ها معمولاً از نخ و پنبه است.

اولین نکته که در خرید سویشرت باید به آن توجه کنیم تشخیص سویشرت است. بسیاری هودی را با سویشرت اشتباه می‌گیرند. اولین و مهم‌ترین وجه تمایز هودی و سویشرت این است که سویشرت کلاه ندارد.

نکته‌ی بعدی در خرید سویشرت انتخاب آن برحسب کاربرد است. درگذشته، سویشرت در میان ورزشکاران محبوب بود و اکثر ورزشکاران در باشگاه و مسابقه آن را به تن می‌کردند، اما این روزها سویشرت به‌عنوان یک لباس غیرورزشی نیز کاربرد دارد.

انواع سویشرت مردانه و زنانه

امروزه معمولاً سویشرت به‌عنوان یک لباس کژوال (روزمره) شناخته می‌شود ولی معمولاً قابلیت ست‌شدن با اکثر لباس‌ها را دارد، همین مسئله باعث می‌شود که پرکاربرد و محبوب باشد. برای انتخاب سویشرت برحسب کاربرد آن باید انواع سویشرت را بشناسیم.

سویشرت زیپ‌دار

سویشرت‌ زیپ‌دار محبوب‌ترین نوع سویشرت است. این نوع سویشرت دخترانه و زنانه به خاطر راحتی و البته پوشیدن سریع به‌عنوان یک لباس روزمره مناسب است. سویشرت زیپ‌دار به خاطر کاربرد بیشتر، از تنوع بیشتری هم برخوردار است. تنوع بیشتری که فقط در طرح و رنگ محدود نمی‌شود و در جنس‌های مختلف در دسترس است. جوانان به این نوع سویشرت علاقه‌ی زیادی دارند.

سویشرت دکمه‌دار

این سویشرت نمونه‌ی کلاسیکی از‌ انواع مختلف سویشرت است. سویشرت دکمه‌دار معمولاً همراه با لباس‌های رسمی استفاده می‌شود. در میان میان‌سالان این نوع سویشرت محبوب است. رنگ‌هایی که در نوع سویشرت‌ استفاده می‌شود معمولاً رنگ‌های با درون‌مایه‌ی گرم هستند و طرح آن‌ها هم اغلب طرح‌هایی ساده هستند.

در مدل سویشرت مردانه دکمه‌دار معمولاً شکل لوزی موردتوجه قرار می‌گیرد و مدل زنانه سویشرت دکمه‌دار معمولاً بدون طرح است.

سویشرت جلوبسته

نوع دیگر سویشرت، سویشرت جلوبسته است. این نوع سویشرت‌ها هم انواع مختلفی دارند که در دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. تفاوت عمده‌ی انواع سویشرت‌های جلوبسته معمولاً در جنس آن‌ها و مدل یقه‌ی آن‌ها است. سویشرت‌های جلوبسته‌ی یقه‌باز را باید روی یک لباس یقه دار پوشید.

این نوع سویشرت معمولاً جنسی نازک‌تر از دیگر سویشرت‌ها دارد و در قرارهای رسمی و نیمه‌رسمی همراه با کت و پالتو استفاده می‌شود. سویشرت‌ یقه‌گرد هم معمولاً به‌تنهایی استفاده می‌شود و نیازی به پوشیدن چیزی زیر آن نیست.

جنس سویشرت

یکی دیگر از نکاتی که در خرید سویشرت مردانه باید به آن توجه کرد جنس سویشرت است. سویشرت‌ها معمولاً نخی یا پنبه‌ای هستند. برای انتخاب سویشرت به فصل هم باید توجه کرد که بسته به فصل، از میان جنس‌های نامبرده می‌توان انتخاب کرد.

یکی از ویژگی‌های سویشرت‌ مردانه این است که علاوه بر مردها، بانوان هم می‌توانند آن‌ها استفاده کنند و با توجه به فرم سویشرت مردانه، این نوع سویشرت برای خانم‌ها هم مناسب است و خانم‌ها هم مدل سویشرت مردانه را می‌پسندند. در هنگام خرید سویشرت باید به سایز و اندازه سویشرت هم توجه کرد.

با توجه به این‌که در زیر بیشتر سویشرت‌ها باید لباس دیگری مانند لباس بافت پوشید، باید به سایز توجه کرد. سویشرت نباید بیش‌ازحد تنگ و بیش‌ازحد گشاد باشد، چراکه جلوه لباس زیرین را به خطر می‌اندازد. البته در بسیاری از استایل‌های جدید از سویشرت گشاد، مخصوصاً برای بانوان استفاده می‌شود اما در این استایل‌ها نباید لباس دیگری زیر سویشرت پوشید.

سویشرت‌ و شلوار جین

متداول‌ترین شلواری که با سویشرت استفاده می‌شود، شلوار جین است. با توجه به این‌که شلوار جین و سویشرت هردو معمولاً ماهیتی کژوال (روزمره) دارند طبیعی است که بیشتر باهم هماهنگی داشته باشند و بیشتر باهم ست شوند. البته مدل‌های مختلفی از سویشرت وجود دارد که همراه با شلوار پارچه‌ای و کتان استفاده می‌شوند.

سویشرت‌ برای کودکان

در انتخاب سویشرت باید به این نکته توجه داشت هیچ شی‌ء فلزی در دوخت سویشرت به کار نرفته باشد. با توجه به تحرک و فعالیت بالای کودکان سویشرتی که برای آن‌ها انتخاب می‌کنیم باید علاوه بر راحتی، کم‌خطر هم باشد.

سویشرت‌های زیپ‌دار ممکن است قدری برای کودکان خطر داشته باشد. همچنین چون به‌راحتی می‌توانند سویشرت زیپ‌دار را از تن دربیاورند، این نوع سویشرت مناسب کودکان نیست. سویشرت‌های دکمه‌ای و جلوبسته، مناسب‌ترین سویشرت برای کودکان هستند.

سویشرت اسپرت

باشگاه‌های ورزشی هم سویشرت‌ مخصوص به خود را دارند که به اسم سویشرت اسپرت شناخته می‌شوند. علاوه بر آن برنده‌های مطرح دنیا، به پرفروش بودن مدل سویشرت مردانه اسپرت و زنانه اسپرت پی برده‌اند و سالانه اقدام به تولید انبوه این سویشرت‌ها می‌کنند.

نوشته راهنمای خرید مدل سویشرت جدید و شیک اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code