سرمایه‌گذاری هوآوی روی شرکت‌های چینی برای ساخت چیپ‌ست

هواوی در مجموع بیش از ۱۰ میلیون یوآن (۱.۴ میلیون دلار) در ۱۷ شرکت فناوری چینی فعال در ساخت چیپ‌ها و نیمه‌هادی‌ها سرمایه‌گذاری کرده است. این اقدام هواوی جهت تولید قطعاتی است که ساخت چین باشند و این شرکت با استفاده از آن‌ها بتواند با محدودیت ایجاد شده توسط ایالات متحده مقابله کند.

شرکت سرمایه‌گذاری Habo Investments که از زیرمجموعه‌های هواوی محسوب می‌شود، در آوریل سال ۲۰۱۹ تاسیس شده و از ماه اوت امسال تا به حال ۱۷ توافق‌نامه برای تصاحب سهم در شرکت‌هایی مثل Suzhou Dongwei Semiconductor و Nanjing Xinshijie Microelectronics امضا کرده است. منابعی مثل پرتال مالی qcc.com و روزنامه رسمی Securities Times این خبر را تایید کرده‌اند.

به گفته‌ی پایگاه خبری Sohu.com گستره‌ی فعالیت این شرکت‌ها از تولید چیپ‌ست‌ها و نیمه‌هادی‌ها تا توسعه‌ی فناوری اپتیکال و طراحی صنعتی را در بر می‌گیرد.

یکی از اهداف هواوی برای این کار، مقابله با وتوی طولانی‌مدتی است که از ۱۵ سپتامبر، توسط وزارت اقتصاد ایالات متحده بر شرکت‌های تامین‌کننده‌ی چیپ اعمال شده است.

بر اساس این وتو، آن دسته از شرکت‌هایی که از فناوری امریکایی در روند طراحی یا ساخت استفاده می‌کنند، مجوز تامین کردن چیپ برای شرکت هواوی را ندارند و در ابتدا باید مجوزی را برای همکاری از واشنگتن بگیرند تا بتوانند قطعات مورد نیاز برای هواوی را تامین کنند.

متخصصان چینی به‌تازگی به رسانه‌ها گفته‌اند هواوی نیاز دارد روی استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری کند تا بتواند چیپ‌هایی را که در درازمدت به آنها نیاز دارد، تامین کند.

در جنگ تجاری و همچنین تکنولوژیکی که بین آمریکا و چین در جریان است، شرکت‌های چینی پیشرو در زمینه تکنولوژی‌های فوق پیشرفته از جمله هوآوی درگیر این جنگ تجاری شده‌اند. البته که تاکنون هواوی توانسته با ایجاد راه‌حل‌های مختلف، از موانع ایجاد شده عبور کند و به نظر می‌رسد قصد دارد در بلند مدت، در زمینه تولید چیپ نیز به استقلال برسد.

نوشته سرمایه‌گذاری هوآوی روی شرکت‌های چینی برای ساخت چیپ‌ست اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code