تحصیل در قاره اروپا
1 min read

تحصیل در قاره اروپا

تحصیل در قاره اروپا ؟!؟! علاقه مند به ادامه تحصیل در یکی از کشورهای اروپایی هستید اما نمی دانید کدام یک را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کنید ؟ ما در این مقاله شما را برای رسیدن به تصمیم نهایی یاری می کنیم، پس با ما همراه باشید.

به دلیل کسب رتبه های بالا در سیستم آموزشی ، استانداردهای زندگی و خدمات بهداشتی – درمانی ، علاقه مندی به تحصیل در قاره اروپا در میان دانشجویان بین المللی سراسر جهان افزایش یافته است .

قاره اروپا با دارا بودن دانشگاه های قدیمی و رتبه دار جهانی همیشه مورد توجه دانشجویان بین المللی بوده و این مختص به دانشجویان کشور ما نیست و حتی برای شهروندان کانادایی ، استرالیایی و آمریکایی نیز بسیار جذاب می باشد .

طبق آمار سالیانه بیش از یک و نیم میلیون دانشجو از سایر نقاط جهان برای تحصیل در اروپا روانه دانشگاه های این قاره می شوند و این آمار همواره سیر صعودی دارد .

حال بیایید به دلایل انتخاب تحصیل در قاره اروپا بپردازیم .

1 – کیفیت بالای سیستم آموزشی

دانشگاه های برجسته متعددی در اروپا وچود دارد به طوری که می توان گفت بیشتر دانشگاه های آن دارای رتبه زیر پانصد در برترین سیستم های رتبه بندی دانشگاه های دنیا می باشند .

2 – برخورداری از استاندارد های بالای زندگی حین تحصیل در آن

3 – تحصیل رایگان = تحصیل در قاره اروپا

یکی از مهمترین دلایل انتخاب اروپا برای ادامه تحصیل ، امکان تحصیل رایگان در برخی از کشورهای آن است . در بسیاری از کشورهای دیگر اروپایی نیز شهریه تحصیل نسبت به کشورهایی مانند آمریکا بسیار کمتر می باشد .

امکان تحصیل در کشور نروژ ، تحصیل در کشور سوئد ، تحصیل در کشور آلمان ، تحصیل در اتریش به صورت رایگان وجود دارد .

4 – بورسیه های تحصیلی

یکی از منابع کسب درآمد و ارز آوری کشورهای اروپایی ، سیستم های تحصیلات عالی و مطالعات پژوهشی است . به همین دلیل سعی می کنند ، آموزش را برای دانشجویان مقرون به صرفه تر کنند . برای مثال تحصیل رایگان در نروژ ، سوئد و اتریش .

در برخی دیگر از کشورهای اروپایی نیز برای جذب دانشجویان فعال و با استعداد ، بورس ها و کمک هزینه های تحصیلی مختلفی ارائه می شود .

5 – امکان تحصیل به زبان انگلیسی

ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در بسیاری از کشورهای اروپایی به زبان انگلیسی میسر است و همین امر علاقه مندان به تحصیل در قاره اروپا را برای این مقاطع افزایش داده است .

6 – پیشگام بودن در پژوهش

7 – گذراندن دوره های کار آموزی در شرکت های معتبر بین المللی

8 – امکان کار در حین تحصیل

در بسیاری از کشورهای اروپایی امکان کار نیمه وقت در حین تحصیل وجود دارد . پیدا کردن کار به دانش ، مهارت های علمی – تخصصی دانشجویان و تسلط آنان به زبان بستگی دارد .

9 – امکان همراهی خانواده دانشجو در اغلب کشورها

10 – آینده شغلی

به دنبال پیشرفت در زندگی خود هستید ؟ بسیاری از کار فرمایان در سراسر جهان در هنگام استخدام در پی افراد با مدارک و تجارب بین المللی هستند . شما با تحصیل در قاره اروپا دانش ، مهارت و تجربه لازم برای رقابت در جذب بازار کار را بدست خواهند آورد .

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هر یک از کشورهای اروپایی با موسسه اعزام دانشجو Studyuniqueتماس گرفته و از مشاوره رایگان مشاورین خبره آن بهره مند گردید .

نوشته تحصیل در قاره اروپا اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code