معرفی جشنواره استار پوزال
1 min read

معرفی جشنواره استار پوزال

درسـال 1398 به همت پـارک عـلم و فـناوری دانـشگاه تـربیت مـدرس، اولین جشنواره‌ی ملی کارآفرین دانشگاهی بـا هـدف تـبدیل پـروپـوزال‌هـا و تحقیقات علمی دانـشجویی بـه پـروژه‌هـای قـابل تـجاری‌ سـازی برگزار شد.

غایت ابتدایی برگزاری جشنواره‌ی ملی کارآفرین دانشگاهی (استارپوزال)، هدایت پروپوزال‌ها و پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌ی دکترای دانشجویان سراسر کشور و ایجاد رویکردی برای تبدیل ایده‌های آکادمیک به طرح‌های کارآفرینی صنعتی و ایجاد کسب و کار بر اساس نیاز داخلی کشور است.

رابطه‌ی مستحکم میان فضای علمی و صنعتی هر کشور، سازنده‌ی زیرساخت‌های صنعتی، مولد کارآفرینی و توسعه دهنده‌ی کارهای علمی و پژوهشی است. تک تک موارد مانند حله‌های زنجیر به یکدیگر متصل هستند و برای توسعه ملی، فناوری و تکنولوژیکی یک سرزمین نباید فاصله­ای میان این حلقه­ها ایجاد شود.

دانشگاه، تامین کننده‌ی نیروی انسانی متخصص و محل تولید ایده‌هاست؛ محل تولد ایده­های نوآورانه و خلاقانه. صنعت، آزمایشگاه عملی این افراد متخصص است و بستری برای رشد و پرورش ایده­های خلاق و نوآورانه و محلی برای تلاقی علم و فن است. صنعت، محل تولد کارآفرینان است؛ اما داستان کارآفرینی و ارتباط سازنده میان دانشگاه و صنعت در کشور ما بسیار متفاوت است. دلایل متعددی برای توضیح اختلال­های موجود وجود دارد؛ اما سخن اصلی سر دادن دوباره‌ی گله وشکایت نیست.

جشنواره‌ی ملی کارآفرین دانشگاهی استارپوزال به دنبال پاسخ برای سوال “برای برطرف کردن این مشکلات چه باید کرد؟” است.

نیاز جامعه‌ی صنعتی باید درک و لمس شود و برای پاسخ به آن برنامه­ای استراتژیک تدوین کرد. تحقیق درمورد نیازها، زیرساخت­ها و درستی و نادرستی ایده­ها، نمونه­های اندکی از موارد بیشماری هستند که پیش از ورود به بازار کسب و کار می‌بایست بر آن‌ها اشراف داشت. ریشه‌ی شرکت های دانش بینان در گرو پاسخ به همین سوالات، کاوش در مشکلات و ازریابی آن‌هاست.

پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس مسئولیت علمی خود می‌داند تا با حمایت از پروپوزال‌های فناورانه با قابلیت تجاری سازی، به وظیفه‌ی خود در قبال جامعه‌ی علمی و صنعتی کشور جامه‌ی عمل بپوشاند.

جشنواره‌ی ملی کارآفرین دانشگاهی (استارپوزال) پذیرای همه‌ی دانش پژوهشان و تلاشگران دنیای صنعت و دانش بینان است.

شرکت کنندگان این مسابقه علمی–کارآفرینی در دو گروه به رقابت می‌پردازند: تیم‌های دانشگاهی که در حال تحقیق و پژوهش بر یک پایان نامه یا مقاله هستند و کسانی که پایان نامه‌ی دانشگاهی خود را تجاری سازی کرده و نهال کسب و کارشان نهال جوانی بیش نیست. جشنواره‌ی ملی کارآفرین دانشگاهی تنها برای کلان شهرها نبوده و امکان کارآفرینی و تجاری سازی ایده­ها در شهرستان­ها و روستاها نیز وجود دارد.

پیش از هر اقدامی لازم است آگاهی افراد حاضر در جشنواره نسبت به معضلات، نقاط ضعف و قوت بیشتر شود تا بتوان بهترین برنامه را برای پیشرفتی هدفمند تدوین نمود. به همین دلیل تلاش بر آن است که در خلال جشنواره با برگزاری وبینارهای آموزشی متعدد و کارگاه‌های مشاوره‌ای با حضور اساتید مجرب و مشاوران در کنار تیم‌های پذیرفته شده باشیم.

در جشنواره‌ی ملی کارآفرین دانشگاهی هیچ مرزی وجود ندارد. در این رویداد ما از حضور گروه‌های مختلف اعم از مدیران و راهبران شرکت‌ها، دانشجویان مقاطع تحصیلی متفاوت، افراد خلاق و علاقه‌مند به حوزه کارآفرینی، صاحبان ایده‌های نوآورانه، شرکت‌هایی که به دنبال جذب منابع انسانی هستند، سرمایه گذاران در حوزه‌ی کارآفرینی و شتاب‌دهنده‌ها که در جای جای میهن عزیزمان هستند، بهره مند هستیم.

برای دومین جشنواره‌ی ملی کارآفرین دانشگاهی، جوایز ویژه و منحصر بفردی در نظر گرفته شده است. این جشنواره با بیش از 200 میلیون تومان جایزه‌ی نقدی با سایر جشنواره­های هم تراز دانشجویی خود تفاوت بسیاری دارد.

رویداد ملی کارآفرینی دانشگاهی، حوزه‌های علمی متعددی از جمله تمامی رشته‌های پزشکی، فنی و مهندسی، علوم انسانی، مالی و صنایع غذایی، آموزش و محیط زیست را در بر می‌گیرد که توانایی تاسیس شرکت‌های دانش بنیان را دارند. این رویداد کارآفرین دانشگاهی، از منظر پذیرایی و فراهم آوردن بستر رقابت برای تعداد زیادی از رشته‌های علمی و فنی نیز حائز اهمیت است.

جوایز:

  1. بیش از 300 میلون تومان برای 40 برگزیده
  2. نفر اول 30 میلیون تومان
  3. نفر دوم 25 میلیون تومان
  4. نفر سوم 20 میلیون تومان
  5. 7 جایزه 7 میلیون تومانی
  6. 10 جایزه 4 میلیون تومانی
  7. 20 جایزه 2 میلیون تومانی

متقاضیان می­توانند، جهت ثبت آثار خود به سایت جشنواره به نشانی http://starposal.com/و برای کسب هرگونه اطلاعات بیشتر به اینستاگرام جشنواره یا سایر راه‌های ارتباطی مراجعه نمایند.

لازم به ذکر است آخرین مهلت ارسال ایده­های شما تا 20 مهر ماه 99 است و این‌تاریخ تمدید نخواهد شد.

نوشته معرفی جشنواره استار پوزال اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code