ثبت شرکت، ثبت تغییرات شرکت، ثبت برند در نیک پارس
1 min read

ثبت شرکت، ثبت تغییرات شرکت، ثبت برند در نیک پارس

کلیه فعالان اقتصادی برای گسترش برنامه های کاری و امور مربوط به آن مستلزم ثبت شرکت می باشند تا بتوانند طی عرصه جهانی رقابتی سالم و موفقیت آمیز را از خود نشان دهند؛ از این رو برای دستیابی به اهداف خود و ادامه حیات شرکت، نیازمند ثبت شرکت می باشند.

در این مطلب قصد داریم با توجه به عنوان، ثبت شرکت، ثبت تغییرات شرکت، ثبت برند در نیک پارس، به تشریح مباحثی مرتبط با آن بپردازیم.

ثبت شرکت براساس موضوع اصلی فعالیت شرکت تعیین می گردد. موضوع فعالیت شرکت می تواند در دو گروه کلی تقسیم بندی شود. گروه اول، شرکت هایی که فعالیت غیر تجاری دارند و به آنها شرکت های مدنی اطلاق می شود. در گروه دوم، شرکت هایی که فعالیت تجاری – بازرگانی دارند و به آنها شرکت های تجاری اطلاق می شود.

ثبت شرکت مدنی و انواع آن

گروه اول، شرکت های مدنی هستند که با انعقاد قرارداد بین دو یا چند نفر، به منظور رشد و رونق حرفه، یا کسب و کار انجام می شود. ویژگی های شرکت های مدنی عبارتند از:

1) شرکت های مدنی شخصیت حقوقی ندارند.

2) نوع فعالیت آنها غیر تجاری است.

3) شرکت های مدنی دارای تابعیت یا مکانی خاص نیستند.

4) در شرکت های مدنی چنانچه زمانی برای انجام داد و ستد یا معامله تعیین نگردد با درخواست انحلال هر کدام از شرکا منحل می شود.

5) در شرکت های مدنی، مسئولیت اصلی شرکت بر عهده شرکا یا نماینده شرکا می باشد.

انواع شرکت های مدنی: شرکت های انتفاعی، شرکت های غیر انتفاعی.

ثبت شرکت تجاری و انواع آن

گروه دوم، شرکت های تجاری می باشند که طی عقد قرارداد بین بیش از دو نفر صورت می گیرد و طی آن قرارداد می بایست میزان سهام و مسئولیت های هر کدام از اعضای شرکت مشخص گردد.

انواع شرکت های تجاری:

شرکت های سهامی عام

شرکت های سهامی خاص

شرکت های با مسئولیت محدود

شرکت های تضامنی

شرکت های مختلط سهامی

شرکت های مختلط غیر سهامی

شرکت های نسبی

شرکت های تعاونی تولید و مصرف.

ثبت انواع شرکت های تجاری:

ثبت شرکت سهامی خاص:

اولین قدم برای ثبت شرکت های سهامی خاص آماده سازی مدارک مورد نیاز می باشد. تورین اساسنامه و امضای آن توسط هر کدام از اعضای اصلی شرکت در مرحله بعدی باید انجام شود. در این نوع شرکت اعضاء، هیئت مدیره و بازرسان شرکت از قبل باید تعین شوند و به نسبت سهام هر کدام از شرکا مسئولیت و سمت ها مشخص گردد.قدم نهایی ثبت شرکت سهامی خاص درج آگهی ثبت در روزنامه های رسمی و کثیرالانتشار می باشد.

ثبت شرکت های سهامی عام:

این شرکت ها که جزء کامل ترین نوع شرکت های سهامی هستند و در تجارت های داخلی و خارجی بزرگی فعالیت می نمایند برای ثبت فعالیت خود در این قالب نیازمند، تعیین حدود سرمایه و تخصیص سهام هر کدام از سهامداران شرکت ، پذیره نویسی سهم شرکت می باشند.

ثبت شرکت های تضامنی: در این شرکت با تهیه و تنظیم شرکت نامه، اساسنامه همراه با مشخص نمودن مسئولیت و سمت شرکا و فهرست اموال نقدی و غیر نقدی سهامداران به ثبت می رسد.

ثبت شرکت های نسبی: در شرکت های نسبی می بایست هر کدام از شرکا و سهامشان مشخص شوند و همچنین با تهیه و تنظیم اساسنامه،شرکت نامه، اظهارنامه شرکت هیات مدیره آنها نیز تعیین شود.

ثبت شرکت های تعاونی تولید و مصرف:

در ثبت شرکت های تعاونی نیز، لازم است مدارک مبنی بر عدم سوء سابقه یا ممنوعیت های کاری اعضاء، عدم سابقه اختلاس و کلاهبرداری اعضاء، عضو تعاونی دیگر نبودن، تابعیت ایرانی داشتن و عضویت رسمی در تعاونی ارائه گردد تا با تهیه این مدارک بتوانند به ثبت شرکت خود اقدام نمایند

ثبت تغییرات شرکت

ثبت تغییرات شرکت ها جنبه الزامی دارد و می بایست به آن توجه نمود. هنگامی که شرکت ها تصمیمات و درخواست ها و یا تغییراتی را در شرکت انجام می دهند در جلسات هیات مدیره و مجمع عمومییا فوق العاده باید بیان شود. تغییراتی مانند تغییر در سهام،سمت اعضاء، اساسنامه، آدرس شرکت،اسم شرکا، انحلال شرکت و غیره از مواردی است که با عنوان تغییرات شرکت می بایست به ثبت برسند.

مراحل ثبت تغییرات شرکت با ورود به سامانه تنظیم صورتجلسات و پر نمودن اطلاعات درخواستی انجام می شود.

ثبت برند

بعد از ثبت شرکت، می بایست اقدام به ثبت برند نمود؛ از این رو اداره ثبت شرکت ها، بخش علائم و اختراعات مسئولیت اصلی ثبت برند را به صورت قانونی و رسمی بر عهده می گیرند. ثبت برند یک گواهینامه و مجوز انحصاری برای آن شرکت است که از طریق آن فعالیت خود را معرفی نموده و خدمات و کالای خود را مطرح می سازد.

برای ثبت برند می توان به دو شکل حقیقی(متقاضی ثبت برند) حقوقی(نماینده رسمی متقاضی ثبت برند) عمل نمود. قبل از قبت برند می بایست تمامی مدارک مورد نیاز از قبل اسکن شود و برای بارگذاری در سامانه ساجات آماده باشد.

مدارک ثبت برند

1) تهیه کپی مدارک هویتی همراه با جواز و پروانه کسب مالک یا مالکین (حقیقی و حقوقی)

2) ده نمونه از تصویر برند به صورت گرافیکی در اندازه 10×10 سانتی متر تهیه شود.

3) اگر برنددارای تصویری سه بعدی باشد، لازم است نمونه گرافیکی از شش زاویه متفاوت تهیه شود و اگر از حروف لاتین تشکیل شده می بایست کارت تجاری متقاضی ثبت برند نیز ارائه شود.

4) بر اساس قوانین علامت جمعی لازم است متقاضی یک نسخه تأیید شده از آن را تهیه و ارائه نماید.

5)ارائه تصویر فیش واریزی هزینه های ثبت برند.

اخذ رتبه

سطح کیفی و کمی شرکت ها با اخذ رتبه یا اخذ گرید مشخص می شود. برای اخذ رتبه باید معیارها و اولویت های لازم را دارا بود تا بعد از ثبت شرکت، اقدام به دریافت رتبه نمود.معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری به منظور نظارت بر خدمات و کیفیت فعالیت شرکتها امور مربوط بر اخذ رتبه را بر عهده دارد.

رتبه بندی

برای اینکه به صلاحیت، شایستگی و کیفیت فعالیت یک شرکت پی برد، نیازمند رتبه بندی شرکت ها هستیم. در رتبه بندی شرکت ها با توجه به موضوع آن شرکت رتبه بندی انجام می شود.

مثلاً، شرکت های انفورماتیک دارای رتبه های مخصوص به خود و شرکت های پیمانکار و مشاور نیز در رتبه های مختلفی در نظر گرفته خواهند شد.

ثبت شرکت، ثبت تغییرات شرکت، ثبت برند در نیک پارس

نیک پارس نامی نیک برای پارسی زبانانی است که در عرصه کار و تلاش خود خواستار برنامه ای قانونی و منسجم برای درخشیدن و به تصویر کشیدن کالا و خدمات خود می باشند. نیک پارس نامی آشنا ، مشاوری متعهد، همراهی همیشگی برای متقاضیان ثبت شرکت، ثبت تغییرات شرکت، ثبت برند، اخذ رتبه و انواع رتبه بندی مشاور یا پیمانکار است. با مشاورین و متخصصین آنلاین نیک پارس و 20 خط مشاوره مستقیم وآنلاین این شرکت به شماره 02122881235 برای انجام کلیه امور ثبتی خود با حداقل هزینه و سریع ترین زمان همراه باشید.

نوشته ثبت شرکت، ثبت تغییرات شرکت، ثبت برند در نیک پارس اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code