ویزیت پزشک عمومی در منزل

ویزیت پزشک عمومی در منزل یکی از بهترین راهکارهای برای افرادی است که خود یا اطرافیان‌شان دارای بیماری‌ها و شرایط خاصی بوده و نمی‌توانند به طور مستقیم به مطب پزشک مراجعه کنند. ما در این مقاله قصد داریم چگونگی ویزیت پزشک عمومی در منزل را توضیح داده و مزایای این کار را به شما بگوییم.

همچنین در ادامه مطلب به شما خواهیم گفت ویزیت پزشک عمومی در منزل در چه صورتی برای بیماران تاثیرگذار بوده و چه بیماری را و مشکلاتی را می‌تواند پیشگیری و درمان کند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که به هر دلیلی قصد دارید پزشکان عمومی را برای تشخیص و درمان بیماری‌تان به منزل‌تان بیاورید، تا پایان این مطلب همراه ما بمانید.

یکی از خدماتی که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از بیماران قرار گرفته است، ویزیت پزشک عمومی در منزل است. افرادی که معمولا به دنبال راهکارهایی هستند تا فرآیند ویزیت و تشخیص بیماری را توسط پزشک در منزل انجام دهند، از خدماتی مثل ویزیت پزشک عمومی در منزل بهره‌مند می‌شوند. ویزیت پزشک عمومی در منزل مزایای بسیار زیادی را برای استفاده کنندگان به همراه دارد.

در این بین معمولا کسانی که از سنین بالا برخوردار بوده و یا مبتلا به بیماری‌های خاص هستند، برای اطلاع از وضعیت بیماری خود در قدم اول به پزشکان عمومی مراجعه می‌کنند. حال کسانی که توانایی رفتن به مطب پزشک را ندارند، برای اطلاع از وضعیت عمومی خود بایستی از خدمات ویزیت پزشک عمومی در منزل استفاده کنند.

اهمیت ویزیت پزشک عمومی در منزل

بسیاری از کاربران از ما درباره اهمیت ویزیت پزشک عمومی در منزل می‌پرسند. در جواب این دوستان می‌توان گفت که با مراجعه پزشک به منزل شما، علاوه بر این که شما می‌توانید در وقت و هزینه خود صرفه جویی نمایید، بلکه خواهید توانست بسیاری از مشکلات زمانی و فیزیکی‌تان را با استفاده از تشخیص پزشک در منزل حل کنید. از آن جایی که بسیاری از مراکز درمانی برای رفت و آمد بیماران و افراد کم توان طراحی نشده اند، بنابراین این قشر از جامعه اگر دچار سرماخوردگی و یا بیماری‌های عمومی دیگر شوند، نخواهند توانست به پزشک مراجعه کنند.

از این رو ویزیت پزشک عمومی در منزل به این دوستان کمک می‌کند بهتر و راحت‌تر از خدمات پزشک عمومی بهره‌مند شده و بتوانند مشکلات خود را درمان کنند. فراموش نکنید تعداد افرادی که نمی‌توانند برای درمان بیماری‌های خود به مراکز پزشکی مراجعه کنند کم نیست؛ بنابراین ویزیت پزشک عمومی در منزل یکی از کاربردی‌ترین خدمات پزشکی است که این افراد می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

اطلاعات موردنیاز برای ویزیت پزشک عمومی در منزل

به منظور ویزیت پزشک عمومی در منزل بایستی یک سری اطلاعات را در اختیار پزشک معالج قرار دهید. این اطلاعات معمولا شامل موارد زیر می‌شود:

  • نام، سن، آدرس منزل و آخرین وضعیت بیمار.
  • سوابق بیماری‌هایی که در گذشته داشته است.
  • ذکر تمام داروهایی که توسط بیمار مصرف می‌شود.
  • علائم بیمار و این که در کدام قسمت از بدن خود احساس درد می‌کند.

ویزیت پزشک عمومی در منزل با مجموعه هوم کا

هوم کا با هدف اطمینان بخشی و ایجاد حس امنیت در بیماران ، اقدام به ارائه خدمات در حوزه درمانی و مراقبت در منزل نموده است. یکی از خدمات این مجموعه پزشک در منزل است که توسط پزشکان مجرب و حرفه‌ای انجام می‌شود.

شما برای دریافت خدمات پزشک عمومی در منزل می‌توانید با کارشناسان مجموعه هوم کا تماس بگیرید(۰۲۱۹۱۰۲۵۵۹۵) . پس از دریافت اطلاعات اولیه مشتری و ثبت آن، در کوتاهترین زمان ممکن اعزام پزشک به منزل فرد متقاضی خدمات انجام می‌شود.

مجموعه هوم کا علاوه بر خدمت پزشک عمومی در منزل، خدماتی نیز در زمینه آزمایش در منزل ، تست کرونا در منزل ، تزریقات در منزل و… را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

تشخیص و درمان انواع بیماری ها توسط پزشک عمومی

به طور کلی پزشکان عمومی در طول تحصیل و آموزش خود، به طوری آموزش دیده‌اند که بتوانند در پایان تحصیل و شروع طبابت تمام مشکلات پزشکی را درمان کرده و یا با احتمال بالا تشخیص دهند. از جمله بیماری‌هایی که اغلب پزشکان عمومی قادرند روی درمان آن تاثیر مثبت بگذارند می‌توان به مشکلات که مربوط به سیستم‌های قلبی عروقی، سیستم تنفسی بدن، دستگاه گوارش و مشکلات روده و معده، مشکلات عصبی و بیماری‌هایی مثل سردرد و میگرن، خونریزی یا غدد درون ریز می‌باشد اشاره کرد.

در این قسمت تعدادی از بیماری‌هایی که ویزیت پزشک عمومی در منزل می‌تواند در تشخیص و درمان آن موثر باشد اشاره کرده ایم.

  • تشخیص و درمان بیماری‌های مربوط به سیستم قلبی عروقی بدن مثل فشار خون بالا، آنژین و یا حملات قلبی
  • تشخیص و درمان بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی مثل آسم، نفس تنگی، لوزه، ذات الریه و غیره
  • تشخیص و درمان بیماری‌های مربوط به دستگاه گوارش مثل معده درد، مشکلات روده، مشکلات مربوط به کلیه و کبد، مثانه و غیره
  • تشخیص و درمان بیماری‌های مربوط به سیستم عصبی بدن و مشکلاتی مثل سکته مغزی، تشنج، سردرد شدید، میگرن و غیره
  • تشخیص و درمان بیماری‌های مربوط به کم خونی و تالاسمی
  • تشخیص و درمان بیماری‌های مربوط به غدد درون ریز مثل دیابت، تیرویید، هیپوفیز و غیره
  • تشخیص و درمان بیماری‌های عمومی مثل سردرد، سرگیجه، سرما خوردگی، اسهال و استفراغ و غیره

مزایای ویزیت پزشک عمومی در منزل

مزایای ویزیت پزشک عمومی در منزل بسیار زیاد است. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در بسیاری از مواقع از نظر جسمانی و یا فکری ضعیف بوده و ترجیح می‌دهید با ماندن در خانه و بی‌توجهی به بیماری خود، آن را به نوعی رد کنید. در این زمان‌ها حتی مراجعه به پزشک نیز یک کار بزرگ و بسیار سخت برایتان به نظر آمده و از انجام آن امتناع می‌ورزید.

علاوه بر این دلیل، ممکن است زمان کافی برای ماندن در ترافیک و رفتن به مطب یا کلینیک را نداشته باشید. اینجور مواقع ویزیت پزشک عمومی در منزل بهترین راهکار است. در ادامه به برخی مزیت‌های ویزیت پزشک عمومی در منزل اشاره کرده ایم:

افراد که به لحاظ فیزیکی قادر نیستند از منزل خارج شوند، می‌توانند با ویزیت پزشک عمومی در منزل بیماری و مشکلات خود را با وی در میان بگذارد.

آرامش و راحتی که شما در منزل خود دارید را هیچوقت در مطب پزشکان نخواهید داشت. از این رو می‌توانید تمام مراحل درمانی را در منزل خود و با آرامش و سکوت کامل دنبال نمایید. وجود این شرایط می‌تواند در تسریع بهبود حال شما تاثیرگذار بوده و باعث شود شدت بیماری برایتان کاهش پیدا کند.

افراد سالمندی که به علت شرایط جسمانی خود نمی‌توانند به خارج از منزل مراجعه کنند، بهتر است برای ارتباط با پزشک از خدماتی مثل ویزیت پزشک عمومی در منزل استفاده نمایند. عده‌ای نیز با تجویز پزشکان اجازه خروج از منزل نداشته و بهترین حالت برای این افراد ویزیت پزشک عمومی در منزل است.

اگر از خدمات ویزیت پزشک عمومی در منزل استفاده کنید می‌توانید تا حدود زیادی در وقت و زمان خود صرفه جویی نمایید. بسیاری از افراد به دلیل مشغله کاری و یا کمبود زمان روزمره‌شان ترجیح می‌دهند از ویزیت پزشک عمومی در منزل برای درمان و تشخیص بیماری‌های خود استفاده کنند.

هنگامی که پزشک معالج به منزل شما مراجعه می‌کند، شما می‌توانید بدون کوچک‌ترین معطلی و هدر دادن زمان، از خدمات وی بهره‌مند شوید. افرادی که نمی‌توانند منتظر حضور پزشک در مطب بمانند، بهتر است پزشک را به منزل خود آورده تا کارشان سریع‌تر راه بیافتد.

چه بیمارانی می توانند از ویزیت پزشک عمومی در منزل بهره مند شوند؟

پزشک عمومی می‌تواند خدمات زیادی را به بیماران ارائه کند. از جمله مواردی که به کمک ویزیت پزشک عمومی در منزل انجام می‌شود می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

بیمارانی که نمی‌توانند از منزل خارج شوند

اگر خودتان دچاری بیماری‌ای هستید که به واسطه آن نمی‌توانید از منزل خارج شوید، و یا بیماری در منزل دارید که وی نمی‌تواند به مراکز درمانی مراجعه کند، بهترین کار برای اطلاع از وضعیت عمومی این افراد ویزیت پزشک عمومی در منزل است. شما می‌توانید برای درمان و تشخیص بیماری‌هایی مثل سرماخوردگی، فشار خون بالا و قند خون و … از ویزیت پزشک عمومی در منزل بهره‌مند شوید.

بیماران عضلانی و ارتوپد

پزشک عمومی همچنین می‌تواند بیمارانی که دچار شکستگی شده و یا به دلایل مختلف نمی‌توانند حرکت کنند را در منزل‌شان ویزیت کرده و به وی دستور العمال‌های پزشکی را ابلاغ کند. در این بین افرادی هم هستند که از مشکلاتی نظیر آرتروز، درد مفاصل و گرفتگی عضلات رنج می‌برد. این افراد مسلما برای رفت و آمد به بیمارستان و مراکز درمانی دچار مشکل بوده و بهتر است از ویزیت پزشک عمومی در منزل استفاده کنند.

استفاده از پزشکان عمومی در منزل می‌تواند به روند بهبود اشخاصی که بیماری‌های فوق را دارند کمک زیادی کند. البته فراموش نکنید اگر مشکل شما حاد است، بهتر است به جای پزشک عمومی از پزشک متخصص ارتوپد بخواهید تا راهکارهای درمانی را پیش روی شما قرار دهد.

بیماران دیابتی

افرادی که مبتلا به بیماری دیابت هستند، بیش از سایر بیماران نیاز به مراقبت داشته و از این رو نباید خیلی خود را در تکاپو و استرس قرار دهند. این افراد بهتر است فعالیت زیادی نداشته و در موقعیت‌های استرس‌زا قرار نگیرند؛ چرا که قند خون و فشار خون این افراد باید تحت نظارت بوده و از یک حدی بالاتر نرود. اگر اطراف شما هم افرادی هستند که به این بیماری مبتلا می‌باشند، این را می‌دانید که این افراد بایستی به صورت دوره ایی و چند ماه یکبار از پزشک متخصص مشاوره بگیرد.

از آن جایی که ممکن است رفتن به مطب پزشک عمومی برای افراد دیابتی سخت و استرس‌زا باشد، بنابراین ویزیت پزشک عمومی در منزل بهترین پیشنهادی است که در این راستا می‌توان ارائه کرد.

بیماران قلبی

عموم بیماران قلبی باید در شرایط مختلف تحت نظر پزشک باشند. از آن جایی که دسترسی به پزشکان متخصص قلب کار سختی می‌باشد، بنابراین کمک گرفتن از پزشک عمومی می‌تواند تا حد زیادی از استرس بیماران قلبی را کاهش دهد. افرادی که دچار این نوع بیماری‌ها می‌شوند، معمولا پس از بستری شدن در بیمارستان پس از مدتی به منزل منتقل می‌شوند.

این افراد اگر دستور العمل‌های پزشکی را رعایت نکنند، موجب تشدید بیماری خود شده و دردسرساز می‌شوند. از این رو با ویزیت پزشک عمومی در منزل و بررسی وضعیت وی به طور مرتب، سلامت بیماران قلبی تضمین شده و آن‌ها می‌توانند از نکات مراقبتی این پزشکان بهره‌مند شوند.

بیماران سالمند

سالمندانی که نیاز به مراقبت ویژه و تحت نظر گرفته شدن دارند، بهتر است برای مراقبت از خود از پزشکان در منزل‌شان استفاده نمایند. یکی از خدماتی که پزشک عمومی می‌تواند به سالمندان در منزل خودشان ارائه کند، مراقبت و پرستاری از آن‌ها به منظور کاهش حداکثری ریسک بیماری‌ها و مشکلات زمینه‌ای آن‌ها است. ویزیت پزشک عمومی در منزل باعث می‌شود که سالمندان احساس رضایت بیشتری از کنار خانواده بودن‌شان داشته باشند.

کودکان بیمار

بسیاری از کودکان به دلایل مختلف از بیمارستان و مراکز خدمات درمانی می‌ترسند. این کودکان اگر دچار مریضی شوند، از رفتن به بیمارستان یا درمانگاه خودداری کرده و این موضوع می‌تواند بیماری آن‌ها را تشدید کند. بهترین راه حل برای ایجاد ارتباط صمیمی و نزدیک‌تر کودک با پزشکان، ویزیت پزشک عمومی در منزل است. این اتفاق که به جای او پزشک به منزل بیاید باعث می‌شود کودک احساس ترسی که در بیمارستان دارد را نداشته و با پزشک همکاری کند.

شایان ذکر است ویزیت کودک در خانه، آرامش بیشتری به وی داده و با گذشت زمان ترس و وحشت او را از پزشک و بیمارستان کمتر و کمتر می‌کند. از این رو اگر دارای این نوع کودک هستید، بهترین کار برای درمان بیماری‌ها او، ویزیت پزشک عمومی در منزل می‌باشد.

بیمارانی که به سرم نیازمندند

افرادی مختلفی که نیاز به تزریق سرم به بدن خود دارند، بایستی به مراکز درمانی مراجعه کرده تا پزشک یا پرستار عمومی این کار را برای آن‌ها انجام دهد. حال اگر به هر دلیل امکان خروج از منزل ندارید، می‌توانید این کارها را به وسیله پزشک یا پرستار در منزل انجام دهید.

با این کار از رفت آمد به مراکز درمانی و صرف وقت و هزینه اضافی جلوگیری کرده و خواهید توانست در سریع‌ترین زمان، سرم مورد نظرتان را وصل کنید. این کار با ویزیت پزشک عمومی در منزل رخ خواهد داد.

جمع‌بندی نهایی

ویزیت پزشک عمومی در منزل مزایای زیادی را برای بیماران خاص به همراه دارد. ما در این مقاله ابتدا به تعریف و بررسی خدمت «ویزیت پزشک عمومی در منزل» پرداخته و در ادامه به اهمیت آن اشاره کردیم. سپس با ذکر بیماری‌هایی که پزشک عمومی می‌تواند آن‌ها را تشخیص دهد، از مزایای ویزیت پزشک عمومی در منزل برای شما گفتیم.

در نهایت نیز با اشاره به گروه‌هایی که بایستی از ویزیت پزشک عمومی در منزل بهره‌مند شوند، سعی کردیم اطلاعات کامل‌تری را در این زمینه به شما عزیزان ارائه کنیم. از این که تا پایان همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم. سوالات و دیدگاه خود را از طریق بخش نظرات به اطلاع ما برسانید.

نوشته ویزیت پزشک عمومی در منزل اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code