اهمیت وجود کارمندان هوشمند در محل کار در دنیای امروز
1 min read

اهمیت وجود کارمندان هوشمند در محل کار در دنیای امروز

در دنیای امروز، محل کارها جهانی، سریع و مبتنی بر فناوری هستند. کسب‌وکارها برای حفظ برتری در رقابت‌های جهانی، ذهن روشن کارمندان هوشمند را می‌طلبند. این امر درمورد همه صنایع و مشاغل صدق می‌کند؛ زیرا هیچ شغلی از شرایط متغیر محیط کاری قرن ۲۱ مصون نیست.

کارمندان هوشمند

کلمه «هوشمند» اغلب با ضریب هوشی بالا یا ضریب هوشی مرتبط است. فرهنگ لغت وبستر (Webster) ذهن «هوشمند» را به‌عنوان ذهنی هوشیار، آگاه، شوخ و هوشمندانه تعریف می‌کند. تفاوت عمده‌ای بین کارمند هوشمند و فردی که به سادگی ضریب هوشی بالایی دارد، وجود دارد؛ کارمندی با ضریب هوشی بالا قادر به درک، تحلیل، پردازش و تولید اطلاعات است، در حالی که کارمند هوشمند علاوه بر داشتن این مهارت‌ها، دارای خرد و عقل سلیم است که در هیچ کتاب درسی وجود ندارد و بسیاری از سازمان‌ها به‌دنبال استخدام چنین افرادی هستند.

برای تهیه یک رزومه کاری حرفه‌ای و هوشمندانه از رزومه‌ساز کاربوم استفاده کنید

محل کار قرن بیست‌ویکم

در قرن بیست‌ویکم، حتی یک کسب‌وکاری کوچک می‌تواند لوازمی را وارد کشور کند یا با مشتریانی از کشورهای دیگر معامله کند. مشتریان و همکاران از زمینه‌ها و فرهنگ‌های مختلفی آمده‌اند، بنابراین درک و استقبال از محیط متنوع کار فرهنگی برای موفقیت کسب‌وکاری کوچک ضروری است.

پیشرفت‌های فنی نیز امری عادی است. امروزه ایمیل شکل اولیه ارتباط است که اغلب به جای تماس تلفنی یا ملاقات حضوری قرار می‌گیرد. کارگران هوشمند می‌توانند از این فناوری‌های جدید استفاده کرده و بین فرهنگ‌ها ارتباط برقرار کنند.

جدیدترین فرصت های شغلی برنامه نویسی در اینجا مشاهده کنید

محل کار جهانی

اگر کارمندی هوشمند، مهارت‌های ارتباطی بین فرهنگی را نداشته باشد، باید آنها را کسب کند تا روند کارهایش ساده‌تر شود. کارمند هوشمند، تصویر کلان را می‌بیند و مزیت سیاسی و رقابتی مرتبط با توانایی سازگاری با محیط پیرامون خود را درک می‌کند.

فناوری در محل کار

در حالی که فناوری فضای کار کارآمدتری را ایجاد کرده است؛ همچنین میزان تعامل چهره به چهره بین کارمندان و بین کارمندان و مشتری‌ها را کاهش داده است. همچنین باعث ایجاد تغییر مداوم در محل کار می‌شود.

نرم‌افزارهای رایانه‌ای جدید، همیشه در حال توسعه است و ماشین‌آلات اتوماتیک جای کارمندان را در بسیاری از کارخانه‌ها می‌گیرد. کارمند هوشمند می‌تواند نحوه کار با این سیستم‌ها را بیاموزد، با این تغییرات سازگار شود و روش‌هایی را برای اتخاذ رویکردی شخصی در یک محیط غیرشخصی پیدا کند.

نوشته اهمیت وجود کارمندان هوشمند در محل کار در دنیای امروز اولین بار در ترنجی پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code